2025-05-05, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zulithelma
Jag har nu sett alla avsnitt och något som förvånade mig är att produktionsbolaget valt att låta lögner, som är lätta att kolla finnas kvar.

- MM påstår att det aldrig publicerades någon dödsannons när Lothar gick bort (en googling visar att det är en lögn).

- MM påstår att hon och Jonas aldrig bott ihop. En snabb koll visar att Jonas lgh (2:a) var uthyrd till ett par i flera år. Har svårt att tro att han var sambo med de två.

- MM påstår att det var stalkerns fel att hon var tvingad att sälja blombutiken. En snabb koll av sista årsredovisningen visar att hon var nära kk.
(Ytterligare en koll av köparna skulle varit intressant tycker jag).

En flashbackare blir ”avslöjad” och får ett samtal.

Så småningom hittar man stalkern och MM får konfrontera henne (kvinna 60+).

Jag förstår verkligen hur jäkla jobbigt den delen varit för MM absolut, men det innebär inte att allt annat hitte-på hon levererat under åren är OK.
Om hon ville öka sin trovärdighet skulle hon kanske varit mer försiktig i dokumentären, tycker jag.

Det här är andra gången jag hör Jonas prata och jag upprepar det jag sa första gången: Han har en jättehärlig röst 💕

Vad heter Lothar i efternamn? Martens?
Citera
2025-05-05, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av osnuten
Men My säger ju Viaplay?
Jag har sett den på TV4 nyss
Citera
2025-05-05, 16:37
Medlem
VildensTids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2560p
Jag såg precis dokun och du var ju omnämnd där. Jag vet absolut ingenting om My och som du kanske förstår orkar jag inte läsa igenom 2000 sidor tråd. Kan du kanske uppdatera mig om vad det är för knas med tjejen som gör att hon får massa brev och en egen dokumentärserie?

Det är väl TPL som är stalkern själv. Signerade vykort med TPL. Tittar man på hennes inläggshistorik handlade allt i början om bidragsfusk, försäkringskassan, vårdapparaten, att ta skattebetalarnas pengar och att när hon var sjuk var hon faktiskt sjuk-sjuk. Medans andra som är sjuka borde inte ha tid med FB och isåfall jobba deltid och inte fuska med sjukpeng.

Men fattar inte ens att du frågar här om ett vettigt svar om MM. Det dokumentären visade är ju att den här tråden enbart består av kärringar över 60 som gillar att mobba andra. Patetiskt
Citera
2025-05-05, 16:50
Medlem
2560ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VildensTid
Det är väl TPL som är stalkern själv. Signerade vykort med TPL. Tittar man på hennes inläggshistorik handlade allt i början om bidragsfusk, försäkringskassan, vårdapparaten, att ta skattebetalarnas pengar och att när hon var sjuk var hon faktiskt sjuk-sjuk. Medans andra som är sjuka borde inte ha tid med FB och isåfall jobba deltid och inte fuska med sjukpeng.

Men fattar inte ens att du frågar här om ett vettigt svar om MM. Det dokumentären visade är ju att den här tråden enbart består av kärringar över 60 som gillar att mobba andra. Patetiskt

Vad fan menar du? Jag är nästan 50 och har sett dokumentärer om allt mellan himmel och jord, och har lärt mig att inte ta allt som sägs för sanning, definitivt inte allt som sägs här. Isåfall är jorden platt, det finns chemtrails och "organiserad gangstalking" är en grej, vad det nu är.

Upplys du mig då ist för att försöka göra ner mig, jag är intresserad av fallet - och av fakta. Vad är det hon har gjort?
Citera
2025-05-05, 17:13
Medlem
2560ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Att näthata passar verkligen svenskarna som handen i handsken; missunsamma, gnälliga, avundsjuka, osociala jävla fittor som vi är. Jämför tex amerikanskt näthat, där handlar det mer om kreativa förolämpningar. Svenskarna är vänligen bittra på ett helt sinnesjukt sätt och vissa blir totalt beroende av att näthata, där får de äntligen utlopp för sin äckliga svenskhet.

Hur som helst, hon My verkar soft, snygg och duktig. Klart hon ska näthatas!

Haha, din jävla pajas! Ge gärna några exempel

Edit: Kan själv bistå med ett exempel: "Our former president was an idiot, totally incompetent". D.J.Trump

Kreativt!
Senast redigerad av 2560p 2025-05-05 kl. 17:19.
Citera
2025-05-05, 17:16
Medlem
2560ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sputte1970

Vad jag förstod så var han orelaterad, men hur svårt kan det vara att hitta en Lothar på Öland? Hur många tror du det finns/fanns?
Citera
2025-05-05, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zulithelma
Jag har nu sett alla avsnitt och något som förvånade mig är att produktionsbolaget valt att låta lögner, som är lätta att kolla finnas kvar.

- MM påstår att det aldrig publicerades någon dödsannons när Lothar gick bort (en googling visar att det är en lögn).

- MM påstår att hon och Jonas aldrig bott ihop. En snabb koll visar att Jonas lgh (2:a) var uthyrd till ett par i flera år. Har svårt att tro att han var sambo med de två.

- MM påstår att det var stalkerns fel att hon var tvingad att sälja blombutiken. En snabb koll av sista årsredovisningen visar att hon var nära kk.
(Ytterligare en koll av köparna skulle varit intressant tycker jag).

En flashbackare blir ”avslöjad” och får ett samtal.

Så småningom hittar man stalkern och MM får konfrontera henne (kvinna 60+).

Jag förstår verkligen hur jäkla jobbigt den delen varit för MM absolut, men det innebär inte att allt annat hitte-på hon levererat under åren är OK.
Om hon ville öka sin trovärdighet skulle hon kanske varit mer försiktig i dokumentären, tycker jag.

Det här är andra gången jag hör Jonas prata och jag upprepar det jag sa första gången: Han har en jättehärlig röst 💕
Håller med Jonas har fin röst. My har tidigare skrivit att det är hon som köper deras boende. Men att de naturligtvis ska bo ihop. Minns inte under vilket inlägg hon skrev det eller vilken lägenhet/radhus det gällde. De har flyttat hit o dit svårt att hänga med. Kanske det är där de bor nu de ska bli gamla....?

Edit: My kan förstås ha gått in o rensas i efterhand men jag minns det tydligt.
Senast redigerad av Grynet45 2025-05-05 kl. 18:38.
Citera
2025-05-05, 17:58
Medlem
MaeWests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sputte1970

Von Der Pahlen, Lothar Ludwig
Född: 1942-04-28
Avliden: 2022-11-10
Gravsatt: 2022-12-08
Torslunda kyrkogård
Kvarter: ML
Hemort: Torslunda församling

Mys grabb heter ju Ludwig.
Kåken gick för lite mer än 2 millar vid försäljningen.

De som vill veta mer, får goggla!

Hur ofta åker hon dit o sätter en blomma eller två på hans grav som "Tack för dina pengar"?
Citera
2025-05-05, 18:02
Medlem
VildensTids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2560p
Vad fan menar du? Jag är nästan 50 och har sett dokumentärer om allt mellan himmel och jord, och har lärt mig att inte ta allt som sägs för sanning, definitivt inte allt som sägs här. Isåfall är jorden platt, det finns chemtrails och "organiserad gangstalking" är en grej, vad det nu är.

Upplys du mig då ist för att försöka göra ner mig, jag är intresserad av fallet - och av fakta. Vad är det hon har gjort?

Ingenting. Trådtiteln skapades för massa år sedan för att då tyckte bloggföljarna att hon tappade sina vänner. Och det gjorde hon ju. Någon annan var otrogen mot sin man men MM blev beskylld för att vara orsaken ändå. Inga bra vänner helt enkelt. Men sen har tråden spunnit vidare av de vännerna som ville göra henne illa men mest sen av elaka 60+ kärringar som blir besatta av sådana "kändisar" . Mammabloggare etc. Anna Book verkar vara ett hatobjekt också. Och samtidigt fick hon alla brev och anmälningar. En spiral av hat.
Finns ingen fakta att hämta här. Mer än hur patetiska alla är som skrivit tusentals inlägg och spytt ut sin galla.
Ska du bli en av dem?
Citera
2025-05-05, 18:11
Medlem
Sett första delen av dokumentären.
Vem är stalkern? Det syns på stalkerns handstil att det är en äldre person. Personen borde hängas ut kan jag tycka, hemskt att förfölja någon och försöka förstöra någon annans liv i så många år.
Citera
2025-05-05, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blissophie97
Finns det namn på stalkern?

Jag vill också veta. Hoppas att monstret hängs ut. Så vidriga människor det finns och många flockas på flashback där de kan spy ur sig sitt hat anonymt.
Citera
2025-05-05, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MaeWest
Von Der Pahlen, Lothar Ludwig
Född: 1942-04-28
Avliden: 2022-11-10
Gravsatt: 2022-12-08
Torslunda kyrkogård
Kvarter: ML
Hemort: Torslunda församling

Mys grabb heter ju Ludwig.
Kåken gick för lite mer än 2 millar vid försäljningen.

De som vill veta mer, får goggla!

Hur ofta åker hon dit o sätter en blomma eller två på hans grav som "Tack för dina pengar"?

Det kanske är Lothars fru som är stalkern (om hon lever) måste varit surt att MM fick massa stålar när maken dog.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in