2025-05-05, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MaeWest
Men, lilla vän...Mästra någon annan, och överlåt åt mig att bedöma vad jag är. Och...allt klär en skönhet! (Fan, nu blir jag ju nästan lite stolt! Nättroll! Moi!)

Vadå, otrogen? Vem låg My med på hotell? Shit, så sunkigt...men My är ju rätt sunkig. Så, rätt kvinna på rätt plats! Ett sunkigt hotellrum!

Nättroll...mohahahahaaaaaaa.....Tack, Lilla vän för det!

Jag måste rätta dig en aning. Sorry

MM låg inte med någon på hotell. MM och ett gäng andra var på efterfest i en hotellsvit där någon/några låg med en kille.
Den händelsen blev MM anklagad för att ha skvallrat om och det är tydligen därför hon blev utfryst. Sant eller inte har jag ingen aning om och det tycker jag inte är så intressant.
Jag tycker avslöjandena om MM’s fortsatta sätt att ”hantera sanningen” är mycket mer intressant.

Det är det som avslöjas bl a här och av Bloggbevakning
Citera
2025-05-05, 13:30
Medlem
Tagelapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zulithelma
Jag har nu sett alla avsnitt och något som förvånade mig är att produktionsbolaget valt att låta lögner, som är lätta att kolla finnas kvar.

- MM påstår att det aldrig publicerades någon dödsannons när Lothar gick bort (en googling visar att det är en lögn).

- MM påstår att hon och Jonas aldrig bott ihop. En snabb koll visar att Jonas lgh (2:a) var uthyrd till ett par i flera år. Har svårt att tro att han var sambo med de två.

- MM påstår att det var stalkerns fel att hon var tvingad att sälja blombutiken. En snabb koll av sista årsredovisningen visar att hon var nära kk.
(Ytterligare en koll av köparna skulle varit intressant tycker jag).

En flashbackare blir ”avslöjad” och får ett samtal.

Så småningom hittar man stalkern och MM får konfrontera henne (kvinna 60+).

Jag förstår verkligen hur jäkla jobbigt den delen varit för MM absolut, men det innebär inte att allt annat hitte-på hon levererat under åren är OK.
Om hon ville öka sin trovärdighet skulle hon kanske varit mer försiktig i dokumentären, tycker jag.

Det här är andra gången jag hör Jonas prata och jag upprepar det jag sa första gången: Han har en jättehärlig röst 💕
Den här dokumentären kunde ju varit något bra om det var så att man nystade i trådar åt båda hållen för det skulle vara intressant men det känns inte som det kommer att bli så utan mer så att det bara kommer att nystas åt ett håll.

Det blir väl som en variant av Malou von Sivers gullegull och tuttinuttstunder i soffan med diverse kriminella rappare och alla tycksyndommigsittningar med Anna Book i samma soffa. Bara stryka medhårs.

Och Läckberg som delägare i produktionsbolaget som gör alla hennes program.
Ja jag kanske är alldeles för skeptisk. Men TV4. Har dom någonsin visat ett vettigt program? Undrar om andra kanaler blivit erbjudna men avböjt att visa den.

Men jag hoppas att "produktionsbolaget" alltså Läckberg, vågar göra en dokumentär om MM bortom stalkern. Där allt skrivet, sagt och utlovats granskas. Plus alla kronofogdeskulder och försäljningen av blomsteraffären till de två männen. Hur man plättlätt blir av med sina skulder.
Men eftersom de inte orkat kolla upp de lögner som MM presenterat i dokumentären, så tror jag inte att de mäktar med att ta tag i åratals fabulerande. Tyvärr.

Men vad gäller stalkern.......fy tusan så eländigt att ha en sådan efter sig i åratal. Där känner jag med MM. Men hon borde inte dragit in sonen i det när han var mindre.

Tilläggas bör att jag inte sett något avsnitt av dokumentären och gör det förmodligen inte heller efter att ha läst ditt inlägg ovan. Allt är ju som vanligt, ett evigt fipplande med sanningen så den ska passa. Nä jag skiter i det här och tar och vilar min väska.
Senast redigerad av Tagelapa 2025-05-05 kl. 13:37.
Citera
2025-05-05, 13:48
Medlem
MaeWests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zulithelma
Jag måste rätta dig en aning. Sorry

MM låg inte med någon på hotell. MM och ett gäng andra var på efterfest i en hotellsvit där någon/några låg med en kille.
Den händelsen blev MM anklagad för att ha skvallrat om och det är tydligen därför hon blev utfryst. Sant eller inte har jag ingen aning om och det tycker jag inte är så intressant.
Jag tycker avslöjandena om MM’s fortsatta sätt att ”hantera sanningen” är mycket mer intressant.

Det är det som avslöjas bl a här och av Bloggbevakning

Aha! Då förstår jag! (Rätt säker på att hon skvallrade! My gillar drama!)
Även jag är road av Mys sätt att vränga på orden så att de passar hennes agenda.
Citera
2025-05-05, 14:11
Medlem
TPLs avatar
Från bloggen

"Flashback-tråden?
Jag läser den inte. Jag klarar inte det. Den gav mig bara ångest. Produktionen har hållit koll och larmat om något varit akut. För ofta har det som skrivits där varit direkt kopplat till fysiska hotbrev.
"

Klart hon läst och fortsätter läsa tråden som håller henne kvar i rampljuset. Är det produktionen som uppmärksammat henne när hon skrivit helt galna saker som sen uppmärksammats på Flashback och efter det har hon raderat inlägg/tagit bort kommentarer/ändrat vad hon tidigare skrivit?

Såg nyss när hon flåspratade samtidigt som hon gick på sitt löpband. Noll kondis. Varför var hon tvungen att kombinera prat och gång, hon hade kunnat gjort en story ändå. Såg i alla fall ut som att hon njöt av att bli uppmärksammad.
Tror det här är ett försök att förklara hur det kom sig att det sket sig med blomsterbutiken och alla inställda event.
Nu när stalkern tydligen är infångad kan hon öppna blomsterbutik igen, det var hon ju expert på.

Vad kan vara akut av det som dyker upp i den här tråden?
Senast redigerad av TPL 2025-05-05 kl. 14:29.
Citera
2025-05-05, 14:24
Medlem
Självklart är dokumentärens fokus att visa bilder på My som hon är nöjd med. En narcissists dröm detta.
Känns som att fokuset är att hamna i rampljuset och få nya kunder.
Nu är hon återigen i en manisk period där det enbart är träning och yta som gäller.
Det här med balans är bara något hon säger till kunder.. för egen del är det svält och hetsträning som gäller. Något har hänt med hennes ansikte.. antingen pga svält eller om hon tagit någon medicinsk hjälp som sätter sina spår.
Citera
2025-05-05, 14:53
Medlem
Finns det namn på stalkern?
Citera
2025-05-05, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TPL
Från bloggen

"Flashback-tråden?
Jag läser den inte. Jag klarar inte det. Den gav mig bara ångest. Produktionen har hållit koll och larmat om något varit akut. För ofta har det som skrivits där varit direkt kopplat till fysiska hotbrev.
"

Klart hon läst och fortsätter läsa tråden som håller henne kvar i rampljuset. Är det produktionen som uppmärksammat henne när hon skrivit helt galna saker som sen uppmärksammats på Flashback och efter det har hon raderat inlägg/tagit bort kommentarer/ändrat vad hon tidigare skrivit?

Såg nyss när hon flåspratade samtidigt som hon gick på sitt löpband. Noll kondis. Varför var hon tvungen att kombinera prat och gång, hon hade kunnat gjort en story ändå. Såg i alla fall ut som att hon njöt av att bli uppmärksammad.
Tror det här är ett försök att förklara hur det kom sig att det sket sig med blomsterbutiken och alla inställda event.
Nu när stalkern tydligen är infångad kan hon öppna blomsterbutik igen, det var hon ju expert på.

Nej nu skojar du allt. För hårt arbete för My att driva verksamheter som kräver många arbetstimmar och tänker då på öppettider, inköp och den kreativitet som krävs för olika binderier och blomuppsättningar .
( passar inte My som är multisjuk och lätt drar på sig förkylningar , influensa , lunginflammation samt haft en svår utmattningsdepression. Behöver mycket rehabträning, vila och återhämtning allt enligt hennes egen utsaga)
Den kroniska dödliga sjukdomen nämns inte längre.
Har det skett ett under månntro?
Vi får se hur många träningsresor hon ror i land framöver, Åre, Öland, Spanien? Och hur länge hon ska driva sin studio innan hon överlåter den tilll någon annan?
Tror ändå att hon gillar studion som är hennes bas för sammarbeten. My hoppas väl att olika sammarbeten ska strömma till efter att hon fått synas i media. TV 4, tv4play och div tidningar.
PT verksamheten verkar gå knackigare den har hon försökt få snurr på i så många år utan att lyckats.
Senast redigerad av Grynet45 2025-05-05 kl. 15:47.
Citera
2025-05-05, 15:50
Medlem
2560ps avatar
Utan att ha någon som helst aning om vem denna My var innan programmet, tyckte jag först synd om henne. Hon var ju trots allt någon som bidrog till samhället, med eget företag och anställda osv.

Men så kom jag till del tre och fick reda på att hon varit med i det där jävla Trollägarna med den vidriga Aschberg. Må fanskapet brinna i helvetet. Hon också.

Edit: Jag kanske ska nyansera mig lite. Jag menar att är man en offentlig person kommer man få "en egen tråd på Flashback", företrädesvis en skvallertråd med massa skit i. Dessutom kommer det komma massa näthat. Men det här med att skicka brev till henne och folk i hennes närhet är tamejfan inget någon ska behöva stå ut med. Att vara på nätet väljer man själv, det kan man välja bort om man inte är egenupptagen. Men att få fysiska brev till ens hemadress är nåt annat, nånstans måste man ju bo.
Senast redigerad av 2560p 2025-05-05 kl. 15:56.
Citera
2025-05-05, 16:04
Medlem
osnutens avatar
Citat:
Från bloggen

"Flashback-tråden?
"

Mys känslosamma tacktal:

https://stories-cdn.fun/aHR0cHM6Ly9z...hkMDJi#t=0.001

Inte helt lätt att gå, tänka och prata samtidigt. Men hon försökte iaf

Viaplay alltså? Jag signar upp direkt för att kunna se hennes dokumentär!
Citera
2025-05-05, 16:13
Medlem
2560ps avatar
Citat:
Från bloggen

"Flashback-tråden?
"

Jag såg precis dokun och du var ju omnämnd där. Jag vet absolut ingenting om My och som du kanske förstår orkar jag inte läsa igenom 2000 sidor tråd. Kan du kanske uppdatera mig om vad det är för knas med tjejen som gör att hon får massa brev och en egen dokumentärserie?
Citera
2025-05-05, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av osnuten
Mys känslosamma tacktal:

Inte helt lätt att gå, tänka och prata samtidigt. Men hon försökte iaf

Viaplay alltså? Jag signar upp direkt för att kunna se hennes dokumentär!

Finns på TV4 play eller TV4 ikväll
Citera
2025-05-05, 16:33
Medlem
osnutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sputte1970
Finns på TV4 play eller TV4 ikväll
Men My säger ju Viaplay?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera