Citat:
Ursprungligen postat av
Zulithelma
Jag har nu sett alla avsnitt och något som förvånade mig är att produktionsbolaget valt att låta lögner, som är lätta att kolla finnas kvar.
- MM påstår att det aldrig publicerades någon dödsannons när Lothar gick bort (en googling visar att det är en lögn).
- MM påstår att hon och Jonas aldrig bott ihop. En snabb koll visar att Jonas lgh (2:a) var uthyrd till ett par i flera år. Har svårt att tro att han var sambo med de två.
- MM påstår att det var stalkerns fel att hon var tvingad att sälja blombutiken. En snabb koll av sista årsredovisningen visar att hon var nära kk.
(Ytterligare en koll av köparna skulle varit intressant tycker jag).
En flashbackare blir ”avslöjad” och får ett samtal.
Så småningom hittar man stalkern och MM får konfrontera henne (kvinna 60+).
Jag förstår verkligen hur jäkla jobbigt den delen varit för MM absolut, men det innebär inte att allt annat hitte-på hon levererat under åren är OK.
Om hon ville öka sin trovärdighet skulle hon kanske varit mer försiktig i dokumentären, tycker jag.
Det här är andra gången jag hör Jonas prata och jag upprepar det jag sa första gången: Han har en jättehärlig röst 💕
Den här dokumentären kunde ju varit något bra om det var så att man nystade i trådar åt båda hållen för det skulle vara intressant men det känns inte som det kommer att bli så utan mer så att det bara kommer att nystas åt ett håll.
Det blir väl som en variant av Malou von Sivers gullegull och tuttinuttstunder i soffan med diverse kriminella rappare och alla tycksyndommigsittningar med Anna Book i samma soffa. Bara stryka medhårs.
Och Läckberg som delägare i produktionsbolaget som gör alla hennes program.
Ja jag kanske är alldeles för skeptisk. Men TV4. Har dom någonsin visat ett vettigt program? Undrar om andra kanaler blivit erbjudna men avböjt att visa den.
Men jag hoppas att "produktionsbolaget" alltså Läckberg, vågar göra en dokumentär om MM bortom stalkern. Där allt skrivet, sagt och utlovats granskas. Plus alla kronofogdeskulder och försäljningen av blomsteraffären till de två männen. Hur man plättlätt blir av med sina skulder.
Men eftersom de inte orkat kolla upp de lögner som MM presenterat i dokumentären, så tror jag inte att de mäktar med att ta tag i åratals fabulerande. Tyvärr.
Men vad gäller stalkern.......fy tusan så eländigt att ha en sådan efter sig i åratal. Där känner jag med MM. Men hon borde inte dragit in sonen i det när han var mindre.
Tilläggas bör att jag inte sett något avsnitt av dokumentären och gör det förmodligen inte heller efter att ha läst ditt inlägg ovan. Allt är ju som vanligt, ett evigt fipplande med sanningen så den ska passa. Nä jag skiter i det här och tar och vilar min väska.