2025-05-04, 21:36
Medlem
Blev som en zombie p Mirtazapin, men fan vad man somnade gtt..

Lgre doser ska ge mer effekt p smn
Citera
2025-05-05, 05:26
Medlem
DragforADHDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Port-charlotte
ter du Imovane,eller har tit?
hade imovane innan, men lkaren ville byta till mirtazapin istllet d lkaren tycker att imovane r berondeframkallande.
Citera
2025-05-05, 05:29
Medlem
DragforADHDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Decimal1
Den verkar inte fungera fr dig. Kanske kan du f ngot annat utskrivet?

Mirtazapin brukar funka ok fr mig men mr som en pse skit lngt in p eftermiddagen dagen efter.
ska avakta lite till, annars fr jag ta kontakt med lkaren igen
Citera
2025-05-05, 05:30
Medlem
DragforADHDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaum
Testa att ta den ett par timmar innan, inte precis innan.
ska prva det
Citera
2025-05-05, 08:25
Medlem
Port-charlottes avatar
Kan ju vara utsttningen av Imovane som spkar ,d gr det snart ver
Citera
2025-05-05, 12:37
Medlem
DragforADHDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Port-charlotte
Kan ju vara utsttningen av Imovane som spkar ,d gr det snart ver
ja men precis, tnkte avakta lite till, och ge det lite tid till.

annars s kontaktar jag lkaren
Citera
2025-05-05, 12:49
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DragforADHD
Hej jag har tagit mirtazapin 15 mg i 6 dagar varje kvll nr jag ska sova.
jag blir inte trtt av den, upplever att jag blir piggare av den istllet vilket fr mig nnu svrare att somna.

ngon annan som har samma problem eller har haft?
Frn Fass:

Citat:
Mirtazapin Actavis tillhr en grupp av lkemedel som kallas antidepressiva.

Mirtazapin Actavis anvnds fr att behandla depressionssjukdom hos vuxna.

Det drjer 1 till 2 veckor innan Mirtazapin Actavis brjar verka. Efter 2 till 4 veckor kan du brja m bttre. Du mste tala med lkare om du inte mr bttre eller mr smre efter 2 till 4 veckor. Mer information finns i avsnitt 3 med rubriken Nr kan du frvnta dig att du brjar m bttre.
Det r allts ingen snabbverkande smnmedicin utan en antidepressiv som tar lng tid innan den verkar (mot depression) och drigenom kan ge bttre smn om du svarar vl p den.
Citera
2025-05-05, 12:55
Medlem
VoktorDodkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher
Frn Fass:

Det r allts ingen snabbverkande smnmedicin utan en antidepressiv som tar lng tid innan den verkar (mot depression) och drigenom kan ge bttre smn om du svarar vl p den.
Anvnder man det fr smn s verkar det direkt. P mig fungerade det t o m bra att erstta imovane utan utsttning, trodde inte det men jag sov fler timmar redan frsta natten. Sjukt sknt att slippa aviga dagar som jag fick med imovane och nd sov jag knappt ngot p dom.
Citera
2025-05-05, 12:59
Medlem
DragforADHDs avatar
Citat:
Frn Fass:

okej tack
Citera
2025-05-05, 13:00
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Anvnder man det fr smn s verkar det direkt. P mig fungerade det t o m bra att erstta imovane utan utsttning, trodde inte det men jag sov fler timmar redan frsta natten. Sjukt sknt att slippa aviga dagar som jag fick med imovane och nd sov jag knappt ngot p dom.
Ah, ok, har fattat att en del anvnder den s men det tas inte upp i Fass utan endast "Mirtazapin som finns i Mirtazapin Actavis kan ocks vara godknd fr att behandla andra sjukdomar som inte nmns i denna produktinformation."

Sjlv skulla jag vara orolig fr eventuella biverkningar, inte att leka med tydligen.
Citera
2025-05-05, 13:04
Medlem
VoktorDodkas avatar
Citat:
Ah, ok, har fattat att en del anvnder den s men det tas inte upp i Fass utan endast "Mirtazapin som finns i Mirtazapin Actavis kan ocks vara godknd fr att behandla andra sjukdomar som inte nmns i denna produktinformation."

Sjlv skulla jag vara orolig fr eventuella biverkningar, inte att leka med tydligen.
I sm doser r det bra att sova p, r ven en bra antihistamin s jag har inte samma behov av antihistaminer som frr, knner inte av mina allergier lngre. Jag har inte knt av ngon annan biverkning n att jag ltt fr munchies som i sin tur kat vikten lite vl mycket, nu fr jag hlla igen p maten. Av imovane hade jag hur mycket biverkningar som helst, det insg jag ngra veckor efter jag gtt av dom(hade gtt p under drygt fem r).
Citera
2025-05-05, 13:56
Medlem
DragforADHDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Prova att halvera.
har provat det ocks, det hjlpte inte ens
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto