Flashback bygger pepparkakshus!
2025-05-05, 10:51
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora
Helt rätt, det jag vände mig mot var att du uttalade att hon gjort sig skyldig till förtal. Jag ser förtal i en juridisk bemärkelse och jag uppfattade att även du gjorde det. Enligt mig kan enbart rätten avgöra om hon gjort sig skyldig till förtal. Det är knappast något som en Flashback jurist klarar av att göra.

Det är rimligt att parterna får lägga fram sin respektive argument kring händelsen innan det avgörs om det föreligger förtal eller inte.

Alltså hon verkar ju inte vara så smart denna exfru. Först hänger hon ut Måns som klandervärd och sedan när det blir tal om att det är förtal så hävdar hon att hon blivit "tystad". Helt otroligt.

Oavsett vad Måns gjort så gör det inte henne ett dugg bättre än honom. Stackars deras barn säger jag.
Citera
2025-05-05, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Alltså hon verkar ju inte vara så smart denna exfru. Först hänger hon ut Måns som klandervärd och sedan när det blir tal om att det är förtal så hävdar hon att hon blivit "tystad". Helt otroligt.

Oavsett vad Måns gjort så gör det inte henne ett dugg bättre än honom. Stackars deras barn säger jag.

Varför är du så elak mot Ciara? O var har hon hävdat att hon blivit tystad?
Citera
2025-05-05, 11:05
Medlem
gubbroras avatar
Citat:

Åjo, visst är det dumt att hänga ut honom men det är knappast jämförbart med att vara knarkare och serieotrogen , då vinner man knappast pris för bästa förälder. Att karln sedan för att hämnas kräver att baren ska slitas från sin invanda miljö i London för att bosätta sig ute på den skånska landsbygden är ingenting annat än en ren hämnd mot henne och det gör honom än mer patetisk.

Måns är ingen större artist, han drar ingen jättepublik han har själv uttalat att hans främst intäktskälla är vinet som uppenbarligen säljer bra. Jag har inget belägg för det men kan tänka mig att det främst är medelålder kvinnor som är köparna.

Om Måns förlorar dom som kunder så är det stor risk att han får leta jobb på köpcenter byggdeträffar och liknande . Så det är viktigt att han inte förlorar anseendet i allt för stor utsträckning. Jag tvivlar på att Måns använt sig av någon expert på krishantering innan han drog igång den här processen. Den hade han kunnat sköta betydligt bättre
Citera
2025-05-05, 11:15
Medlem
Citat:
Begriper inte vad du menar jag kommenterade om Ciara gjort sig skyldig till förtal eller inte. Dessutom så är det faktiskt så att rätten avgör hur lagen ska tolkas i det enskilda fallet. Om.ex du åtalas för mord så kan du bli frikänd eller dömd. Domstolen tolkar den information som partena lägger fram och gör sin egna bedömning om åklaggaren lyckats bevis att det du eventuellt gjort uppfyller rekvisiten för mord och då döms du, lyckas han inte så döms du inte.

Med andra ord så avgör rätten om det Ciara eventuellt gjort uppfyller rekvisiten för förtal
Begriper du verkligen inte det när kommentaren du invände mot inleddes med "Det är inte brottsligt att vara sexmissbrukare och vad jag vet så är han inte dömd för narkotikabrott." Att du endast svarade på stycke två framgick inte.
Naturligtvis är det så att domstolen dömer och att bevisen måste hålla för ett fällande. Men när de gör sina tolkningar och bedömningar har de ju dock regler och praxis att utgå ifrån. Och i just detta fallet kan nog även en vanlig flashbacksjurist se att det är solklart förtal.
Citera
2025-05-05, 11:22
Medlem
Rikskrim08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Begriper du verkligen inte det när kommentaren du invände mot inleddes med "Det är inte brottsligt att vara sexmissbrukare och vad jag vet så är han inte dömd för narkotikabrott." Att du endast svarade på stycke två framgick inte.
Naturligtvis är det så att domstolen dömer och att bevisen måste hålla för ett fällande. Men när de gör sina tolkningar och bedömningar har de ju dock regler och praxis att utgå ifrån. Och i just detta fallet kan nog även en vanlig flashbacksjurist se att det är solklart förtal.

Oavsett förtal från Ciaras sida finns det inte en chans att tingsrätten ger Måns ansvar för barn. Jag är övertygad om att de väger in kokainet och då blir det Ciaras som får ansvaret för barnen oavsett vad Ciara sagt eller skrivit. Måns har ju erkänt nyligen missbruk. Vi får se på fredag om jag har fel.
Citera
2025-05-05, 11:27
Medlem
gubbroras avatar
Citat:

Flashbackjurister tycker nog det själva men det finns en anledning till att en juristutbildning tar några år och att det sedan krävs erfarenhet för att bli åklagare. domare eller advokat. Set är sällan saker är självklara . Jag vet t.ex inte vilken lagstiftning som gäller brittisk eller svensk men det jag vet är att en skicklig advokat kan påverka mycket.

Sedan är det knappast lagbrott som är avgörande här. Det är helt andra saker som avgör var det är lämpligast för barnen att bo.

Jag inser naturligtvis att Måns slåss för sin framtid som tvpajas eftersom om han skulle förlora det här målet och kommit ut som knarkare och seriotrogen så står andar människor på rad för att ta över i masked singer och liknande program men ha kan kanske få vara med i fångarna på fortet med Anna Book
Citera
2025-05-05, 11:31
Medlem
miamanias avatar
Citat:
..... TYCKER hans exfru. Men varför skulle det vara något som är att betrakta som fakta?

Hon har förtalat honom. Det inte att sköta det snyggt, vare sig för sig själv, för Måns eller deras barn.

Vad har du för bevis att Måns "spelar teater".

ja till polis och domstol. Inte på Instagram.

Nej det spelar ingen som helt roll vad Måns säger till pressen. Förtal är förtal = brottsligt.
Orkar inte argumentera med dig mer. Du får fortsätta vara dum i huvudet helt enkelt.
Citera
2025-05-05, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rikskrim08
Oavsett förtal från Ciaras sida finns det inte en chans att tingsrätten ger Måns ansvar för barn. Jag är övertygad om att de väger in kokainet och då blir det Ciaras som får ansvaret för barnen oavsett vad Ciara sagt eller skrivit. Måns har ju erkänt nyligen missbruk. Vi får se på fredag om jag har fel.
Nu handlar det inte om ansvar utan var de ska bo någonstans. Var deras huvudsakliga hemvist bedöms vara. Och efter att ha bott och gått i skola här i nästan 1 år tror jag att barnen stannar här. Men vi får se.
Oavsett utgång tror jag förtalsmål förbereds just nu och att man bara ligger lågt i väntan på fredag.
Citera
2025-05-05, 11:38
Medlem
Rikskrim08s avatar
Citat:
Nu handlar det inte om ansvar utan var de ska bo någonstans. Var deras huvudsakliga hemvist bedöms vara. Och efter att ha bott och gått i skola här i nästan 1 år tror jag att barnen stannar här. Men vi får se.
Oavsett utgång tror jag förtalsmål förbereds just nu och att man bara ligger lågt i väntan på fredag.

Tror du inte det erkända tidigare missbruket av kokain vägs in i bedömningen var barnens hemvist ska vara?
Citera
2025-05-05, 11:41
Medlem
Citat:
Flashbackjurister tycker nog det själva men det finns en anledning till att en juristutbildning tar några år och att det sedan krävs erfarenhet för att bli åklagare. domare eller advokat. Set är sällan saker är självklara . Jag vet t.ex inte vilken lagstiftning som gäller brittisk eller svensk men det jag vet är att en skicklig advokat kan påverka mycket.

Sedan är det knappast lagbrott som är avgörande här. Det är helt andra saker som avgör var det är lämpligast för barnen att bo.

Jag inser naturligtvis att Måns slåss för sin framtid som tvpajas eftersom om han skulle förlora det här målet och kommit ut som knarkare och seriotrogen så står andar människor på rad för att ta över i masked singer och liknande program men ha kan kanske få vara med i fångarna på fortet med Anna Book
Jag förstår inte varför en brittisk lagstiftning skulle gälla? Det spelar ingen som helst roll var hon eventuellt befann sig när hon författade sitt inlägg. Hon har grovt förtalat en mycket känd SVENSK man inför en mycket stor SVENSK publik. Med extremt stor SVENSK spridning som följd.
Citera
2025-05-05, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rikskrim08
Tror du inte det erkända tidigare missbruket av kokain vägs in i bedömningen var barnens hemvist ska vara?
Nej, jag tror faktiskt inte det. Målet gäller ju inte vem som är lämpligast förälder utan var deras hemvist ska vara. Ärligt talat har jag inte riktigt förstått från början varför kokainbruket har tagits med bland "bevisen".
Citera
2025-05-05, 11:52
Medlem
Rikskrim08s avatar
Citat:
Nej, jag tror faktiskt inte det. Målet gäller ju inte vem som är lämpligast förälder utan var deras hemvist ska vara. Ärligt talat har jag inte riktigt förstått från början varför kokainbruket har tagits med bland "bevisen".

Jag tror, nästintill övertygad, att det vägs in i bedömningen kring barnens hemvist. Därför förvånade det mig när GP intervjun kom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in