2025-05-04, 19:25
Medlem
MuscleSharks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
https://youtu.be/ku9CYCKw4Aw?si=UGnAieDO4NrFuEwr

Bemöda dig inte att diskutera med ovanstående. Vi vet att ingen nation idag besitter en teknologi som Dietrich och Fravor på närhåll fick erfara. Utöver direkta vittnesmål så finns också Chad Underwood's video tillgänglig som backar upp ögonvittnena, samt även radar.
Motargument som exempelvis defekta vapensystem, synvillor och meteorregn är inget annat än Gallimatias. Att enstaka personer, eller system kan ha fel är inget konstigt. Men att samtliga skulle ha fel samtidigt är oerhört osannolikt.

All typ av desinformation som vissa aktivt sysslar med på internet är det bara att ignorera.
Citera
2025-05-04, 19:32
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuscleShark
Bemöda dig inte att diskutera med ovanstående. Vi vet att ingen nation idag besitter en teknologi som Dietrich och Fravor på närhåll fick erfara. Utöver direkta vittnesmål så finns också Chad Underwood's video tillgänglig som backar upp ögonvittnena, samt även radar.
Motargument som exempelvis defekta vapensystem, synvillor och meteorregn är inget annat än Gallimatias. Att enstaka personer, eller system kan ha fel är inget konstigt. Men att samtliga skulle ha fel samtidigt är oerhört osannolikt.

All typ av desinformation som vissa aktivt sysslar med på internet är det bara att ignorera.

Om det är någon i Nimitzhärvan jag som skeptiker respekterar så är det just Dietrich - hon var i alla fall initialt ärlig med att hon inte alls delar Fravors utsagor och att hon inte tror de såg något övernaturligt - ändå fortsätter ni trallgökar att lyfta selektiva citat från henne som om de skulle korridorers era fantasier. Det gör hon inte.

Med det sagt - hade du något svar alls på min fråga? Eller fantiserade du bara när du skrev att det finns bevis?

Ps: jag förstår om du inte vill svara - det är ok, men skyll inte på mig, skyll på dig själv för att du inte kan.
Senast redigerad av SnakePlisssken 2025-05-04 kl. 19:34.
Citera
2025-05-05, 00:06
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Om det är någon i Nimitzhärvan jag som skeptiker respekterar så är det just Dietrich - hon var i alla fall initialt ärlig med att hon inte alls delar Fravors utsagor och att hon inte tror de såg något övernaturligt - ändå fortsätter ni trallgökar att lyfta selektiva citat från henne som om de skulle korridorers era fantasier. Det gör hon inte.

Med det sagt - hade du något svar alls på min fråga? Eller fantiserade du bara när du skrev att det finns bevis?

Ps: jag förstår om du inte vill svara - det är ok, men skyll inte på mig, skyll på dig själv för att du inte kan.

”Korridorers” skulle förstås vara ”Korroborera” men iPhone’s ”rättstavningssystem” hjälpte till igen…
Citera
2025-05-06, 20:59
Medlem
Citat:
Om det är någon i Nimitzhärvan jag som skeptiker respekterar så är det just Dietrich - hon var i alla fall initialt ärlig med att hon inte alls delar Fravors utsagor och att hon inte tror de såg något övernaturligt - ändå fortsätter ni trallgökar att lyfta selektiva citat från henne som om de skulle korroborera era fantasier. Det gör hon inte.

Vi har ju det gemensamt att vi är skeptiska till att "vi har farkoster från icke-mänsklig intelligens". Du resonerar också ofta klart och koncist. Däremot avstår i alla fall jag ifrån att angripa mina meningsmotståndare personligen. Folk är som de är. Det är bättre att hålla sig till sakargument. Du är ju duktig på det också!
Citera
2025-05-06, 21:06
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngemarH
Vi har ju det gemensamt att vi är skeptiska till att "vi har farkoster från icke-mänsklig intelligens". Du resonerar också ofta klart och koncist. Däremot avstår i alla fall jag ifrån att angripa mina meningsmotståndare personligen. Folk är som de är. Det är bättre att hålla sig till sakargument. Du är ju duktig på det också!

Du tycker ”trallgökar” var lite väl magstarkt språkbruk för Flashback? Ja kanske det - jag har ju under åren slutat kalla folk för foliehattar, konspirationsteoretiker, woo’ woo’s och de vardagligare personangreppen så jag kanske inte borde använt trallgökar heller, men ibland brister tålamodet och med tanke vad jag själv regelbundet kallas så behöver jag nog någonting i alla fall. ”Knasbollar” kanske..? 🤔
Citera
2025-05-06, 21:06
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngemarH

Du tycker ”trallgökar” var lite väl magstarkt språkbruk för Flashback? Ja kanske det - jag har ju under åren slutat kalla folk för foliehattar, konspirationsteoretiker, woo’ woo’s och de vardagligare personangreppen så jag kanske inte borde använt trallgökar heller, men ibland brister tålamodet och med tanke vad jag själv regelbundet kallas och beskylls för att vara så behöver jag nog någonting i alla fall. ”Knasbollar” kanske..? 🤔
Citera
2025-05-06, 21:27
Medlem
Del två av intervjun med Brown: https://www.youtube.com/watch?v=4n_b...=JeremyCorbell
Citera
2025-05-06, 21:31
Medlem
Viktor79xs avatar
Citat:
”Korridorers” skulle förstås vara ”Korroborera” men iPhone’s ”rättstavningssystem” hjälpte till igen…

Men vänta lite nu. Lyssnade lite på Dietrich. Hon verkar inte ha någon aning om vad dom såg. Försiktigt med att hoppa till slutsatser kan man nog sammanfatta det med. Hon verkar heller inte usteluta någonstans att det handlar om NHI. Eller någon slags extraordinär teknik som inte vi har. Eller USA?
Om än lite änslig att prata om det på grund av stigmat som det verkar. Kollade lite med Chat GPt och det var ungefär så det sammanfattades där

Eran översteguru M West har ju inte heller nån förklaring, slänger ut lite olika om ballonger och fåglar
Clas Svan föreslår utländska drönare utan några som helst belägg för det

Vem är det då mest värt att lyssna på enligt dig? I just det här fallet av ett tusental
Citera
2025-05-06, 21:49
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viktor79x
Men vänta lite nu. Lyssnade lite på Dietrich. Hon verkar inte ha någon aning om vad dom såg. Försiktigt med att hoppa till slutsatser kan man nog sammanfatta det med. Hon verkar heller inte usteluta någonstans att det handlar om NHI.
Eller någon slags extraordinär teknik som inte vi har. Eller USA?
Så här skrev hon på Facebook innan hon började framträda i diverse ufosammanhang:
I believe there is an explanation that is of this planet. That is why I am encouraging more folks to report their incidents (another reason I agreed to the interview: reducing stigma) so we can take a scientific approach to the analysis (rather than letting our imaginations run wild and fueling crackpot conspiracies).
Och
I’ve seen the “official report” online. It’s all out there. We’re not hiding anything and there’s nothing else to disclose about the 2004 Tic Tac. That horse is dead. 😅
(Smiley’n är hennes)

Vidare sa Fravor att de såg objektet 5-10 minuter - Dietrich avfärdade den uppgiften fullständigt och sa att det var max 10 sekunder och att 5 minuter skulle varit en evighet och bränslet skulle tagit slut - You’re not speaking our language...:
We had radar contact via the Princeton for 5min. Visual for 8-10sec after merge plot. 5 min would be a lifetime for a visual and dogfighting. You would run out of fuel. You’re not speaking our language.

Citat:
Om än lite änslig att prata om det på grund av stigmat som det verkar. Kollade lite med Chat GPt och det var ungefär så det sammanfattades där

Eran översteguru M West har ju inte heller nån förklaring, slänger ut lite olika om ballonger och fåglar
Clas Svan föreslår utländska drönare utan några som helst belägg för det

Vem är det då mest värt att lyssna på enligt dig? I just det här fallet av ett tusental

Själv tror jag på en mix av sammanfallande händelser är den sannolikaste förklaringen.
Där fanns en ubåt som övade i området och bland annat sköt en överljudsmissil åtminstone dagen efter händelsen.
Där pågick ett kometregn som kan ha stört radaroperatörerna under intrimning av det splitternya radarsystemet av en typ som aldrig hade använts skarpt tidigare.
Där pågick en stridsövning mellan flygplanen vilket innebar att de inte identifierade sig för varandra elektroniskt som brukligt är annars i fredstid.
Där var redan en tredje pilot på platsen när Fravor och Dietrich anlände. Osv.
(Tic-Taccfilmen känns helt irrelevant - den visar ingenting konstigt alls)

Men visst, ju fler ufoshower och liknande hon medverkat i desto vagare har hon blivit.
Senast redigerad av SnakePlisssken 2025-05-06 kl. 22:01.
Citera
2025-05-06, 22:00
Medlem
Viktor79xs avatar
Citat:
Så här skrev hon på Facebook innan hon började framträda i diverse ufosammanhang:
I believe there is an explanation that is of this planet. That is why I am encouraging more folks to report their incidents (another reason I agreed to the interview: reducing stigma) so we can take a scientific approach to the analysis (rather than letting our imaginations run wild and fueling crackpot conspiracies).
Och
I’ve seen the “official report” online. It’s all out there. We’re not hiding anything and there’s nothing else to disclose about the 2004 Tic Tac. That horse is dead. 😅
(Smiley’n är hennes)

Vidare sa Fravor att de såg objektet 5-10 minuter - Dietrich avfärdade den uppgiften fullständigt och sa att det var max 10 sekunder och att 5 minuter skulle varit en evighet och bränslet skulle tagit slut - You’re not speaking our language...:
We had radar contact via the Princeton for 5min. Visual for 8-10sec after merge plot. 5 min would be a lifetime for a visual and dogfighting. You would run out of fuel. You’re not speaking our language.

Själv tror jag på en mix av sammanfallande händelser är den sannolikaste förklaringen.
Där fanns en ubåt som övade i området och bland annat sköt en överljudsmissil åtminstone dagen efter händelsen.
Där pågick ett kometregn som kan ha stört radaroperatörerna under intrimning av det splitternya radarsystemet av en typ som aldrig hade använts skarpt tidigare.
Där pågick en stridsövning mellan flygplanen vilket innebar att de inte identifierade sig för varandra elektroniskt som brukligt är annars i fredstid. Osv.

Men visst, ju fler ufoshower och liknande hon medverkat i desto vagare har hon blivit.

Ja, här ger hon lite oseriös intryck i slutet. Verkar inte bry sig om hon får nån förklaring pä fenomet, ens

https://youtu.be/_3PHgBi9x5s?si=mYPjutyNfbtVytUY

Får nån känsla av att nån överordnad rackat ner på henne. Men vem fan vet?
Citera
2025-05-06, 22:09
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viktor79x
Ja, här ger hon lite oseriös intryck i slutet. Verkar inte bry sig om hon får nån förklaring pä fenomet, ens

https://youtu.be/_3PHgBi9x5s?si=mYPjutyNfbtVytUY

Får nån känsla av att nån överordnad rackat ner på henne. Men vem fan vet?

Om det fanns någon överordnad eller myndighet som någonsin varit intresserade av att tysta ner henne så borde de väl rimligen gjort det långt tidigare, innan hon började prata. Hon klev ju fram först efter att hon slutat som pilot - många år efter att Fravor och även långt efter de andra berättade sina historier.
Citera
2025-05-06, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Framforallt
Det faktum att Elizondo försöker spinna det här till först ett "stackars mig som blir kritiserad", och nu till ett "ja, jag gjorde bara ett litet misstag i kongressen, förlåt", är rent äckligt.

Någon ville helt klart sabotera presentationen i kongressen genom att sprida disinfo som är enkel (och mystiskt snabbt) att debunka, och vår counter-intelligence agent väljer att ignorera det och istället gaslighta fåren på nätet.

Lue Elizondo är en disinfo-agent och har antagligen varit det i många år.
Absolut, bara ynkligt. Skadan är väl gjord och det avledde uppmärksamheten från intressanta saker som diskuterades under samtalen. MSM agerade som förväntat.

Det positiva med detta är att fler blir medvetna över hur desperata disinfo agenter är, man skyr inga medel och är villiga att framställa sig själva som klåpare, bara det blir gjort. En sådan sak ger faktiskt cred till hela processen, uppenbarligen existerar något värt att avleda.
Senast redigerad av Omnik 2025-05-06 kl. 22:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in