2025-05-06, 22:25
Medlem
Jag tror Brown är the real deal.

Känns lite uppenbart så här i efterhand att det finns en AI som sorterar all info. Men det förklarar faktiskt enormt mycket.

Det faktum att Grusch blev anställd som rådgivare till... glömt vad vem det var, men att Grusch fick jobbet istället för Elizondo är väldigt lovande. Kongressledamöterna kanske har
koll på att Elizondo inte är att lita på.

Sen bör jag be alla som var skeptiskt till Elizondo om ursäkt. Men jag vet inte om det är för tidigt. Det känns lite väl uppenbart - åtminstone i efterhand - att han bytte sida mot möjligheten att faktiskt få ta del av mer insider-kunskap inom programmet. Jag fattar ingenting egentligen.
Citera
2025-05-06, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Omnik
Absolut, bara ynkligt. Skadan är väl gjord och det avledde uppmärksamheten från intressanta saker som diskuterades under samtalen. MSM agerade som förväntat.

Det positiva med detta är att fler blir medvetna över hur desperata disinfo agenter är, man skyr inga medel och är villiga att framställa sig själva som klåpare, bara det blir gjort. En sådan desperation ger faktiskt cred till hela processen, uppenbarligen existerar något värt att avleda.

Jag tänkte precis det, att de är desperata. Min gissning är att det handlar om Brown.

Vad de avledde ifrån är mer för allmänhetens del. Vi har redan hört vad Eric Davis pratar om m.m. Det handlar mer om att ge ett taffligt intryck. Ljudet t.ex. Helt klart är den där UAP Disclosure Fund inte att lita på.
Citera
2025-05-06, 22:45
Medlem
Viktor79xs avatar
Mr Brown del 2

https://youtu.be/4n_bRtnIP14?si=mPvRfGsktqg7PVoA

Mer om Kirkpatricks skummerier
Citera
2025-05-06, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Viktor79x
Ja, här ger hon lite oseriös intryck i slutet. Verkar inte bry sig om hon får nån förklaring pä fenomet, ens
Ja. Till skillnad från Alex så har Fravor vart konsekvent rakt igenom. Fravor cirklade ner för att få en bättre observation av tic tac ufot och det råden ju ingen tvekan i vad Fravor beskriver.

Dietrich däremot ändrade sig i efterhand, medgav att det kan ha handlat om 2-3 minuter i alla fall och inte sekunder.
https://imgur.com/YLlZkFK
Citera
2025-05-06, 23:08
Medlem
MuscleSharks avatar
Citat:
Men vänta lite nu. Lyssnade lite på Dietrich. Hon verkar inte ha någon aning om vad dom såg. Försiktigt med att hoppa till slutsatser kan man nog sammanfatta det med. Hon verkar heller inte usteluta någonstans att det handlar om NHI. Eller någon slags extraordinär teknik som inte vi har. Eller USA?
Om än lite änslig att prata om det på grund av stigmat som det verkar. Kollade lite med Chat GPt och det var ungefär så det sammanfattades där

Eran översteguru M West har ju inte heller nån förklaring, slänger ut lite olika om ballonger och fåglar
Clas Svan föreslår utländska drönare utan några som helst belägg för det

Vem är det då mest värt att lyssna på enligt dig? I just det här fallet av ett tusental

Alex Dietrich lät sig själv påverkas av Mick Wests galna teorier under en podcast på hans youtube kanal för antal år sen. West började dra nån fånig visa om att det skulle kunna vara si och så, och Alex sa att det typ kunde vara möjligt. Annars har hon varit klar och tydlig i alla intervjuer att hon inte vet vad det va som de såg, men att hon absolut inte utesluter som du säger NHI/utomjordiskt liv.

Att gå med på att bli intervjuad av Mick West va dock inte så bra för henne. Är man inte väl förberedd kommer han försöka vinkla på saker så att du blir osäker.
Citera
2025-05-06, 23:20
Medlem
Viktor79xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuscleShark
Alex Dietrich lät sig själv påverkas av Mick Wests galna teorier under en podcast på hans youtube kanal för antal år sen. West började dra nån fånig visa om att det skulle kunna vara si och så, och Alex sa att det typ kunde vara möjligt. Annars har hon varit klar och tydlig i alla intervjuer att hon inte vet vad det va som de såg, men att hon absolut inte utesluter som du säger NHI/utomjordiskt liv.

Att gå med på att bli intervjuad av Mick West va dock inte så bra för henne. Är man inte väl förberedd kommer han försöka vinkla på saker så att du blir osäker.

Ja han e allt en lurig rackare. Slänger ut lite allt möjligt och ser om nåt fastnar kör lite gamla tekniker med att förvirra och så tvivel.
När han inte sitter och redigerar på Wikipedia halva natten.
Tycker skeptikereliten är oärliga människor heller bunten.
Här har du hans föregångare. Philip Klass. Drog sig varken för att diskreditera eller muta vittnen

https://youtu.be/p00K64EFT_Q?si=Y9RHSpd6pvwjfaa1
Citera
2025-05-07, 06:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Du tycker ”trallgökar” var lite väl magstarkt språkbruk för Flashback? Ja kanske det - jag har ju under åren slutat kalla folk för foliehattar, konspirationsteoretiker, woo’ woo’s och de vardagligare personangreppen så jag kanske inte borde använt trallgökar heller, men ibland brister tålamodet och med tanke vad jag själv regelbundet kallas och beskylls för att vara så behöver jag nog någonting i alla fall. ”Knasbollar” kanske..? 🤔

Oss emellan, så tycker jag att det var riktigt roligt. Jag har också genom åren fått mängder av epitet mig påklistrade. Förr i tiden gav jag också igen med relativt lindriga tillmälen. Men jag har faktiskt funnit att diskussioner på Internet blir mycket trevligare helt utan personangrepp. Men folk är, som sagt, olika.

Bland de UFO-troende (kanske även det ett milt tillmäle, när jag tänker efter) anses ju till och med ordet "skeptiker" vara ett skällsord. Där har man dragit det ett varv till. Själv anser jag skepticism vara den självklara hållningen till allting. I en värld med fake news, sensationslystnad, AI-genererad text och bilder, ren historieförfalskning och okritiskt sväljande av det mesta som skrivs på Internet ("läs på!"), så manar ju allt förnuft till källkritik.
Citera
2025-05-07, 19:42
Medlem
Är det någon som har koll på hur Elizondo förändrade sin berättelse med tiden? Han hade ju ett uppehåll, och som jag minns det så började han prata mer om NHI och underligheter efter det. Jag misstänker att han värvades där i mellanrummet.

En annan sak är att jag är betydligt mycket mer skeptisk gällande Barber nu också. Det är lite lite samma personlighetstyp som presenteras. Machomannen som visar sig vara hippie i hemlighet. Särskilt snacket om feminin energi och liknande gör mig nervös.

Sen var det en tanke som slog mig. Hur vet vi att det var Malmgren som ringde det där telefon-samtalet på slutet. Det är ju lite udda att först göra en intervju och inte nämna något om telepatiskt material, och sen precis innan man dör så slår man en pling och bara "jo, förresten, jag glömde nämna..." Kan ju lika gärna varit en AI.
Citera
2025-05-08, 06:55
Medlem
Verkar som det har hittats en orb nu som dom scannats. Oklart om trovärdigheten ännu. https://www.dailymail.co.uk/sciencet...-colombia.html
Citera
2025-05-08, 10:47
Medlem
Viktor79xs avatar
Ny potentiell visselblåsare

En del intressant om Stratton, Elizondo och Corbell och antigravitation

Notera namnet Mike McConnell
”Gatekeeper” Finns säkerligen en klar koppling till Bobby Ray Inman som förekommit i det sammanhanget många gånger

https://youtu.be/e9TwInioUjY?si=OE3YXH3cYrIu-N33

Hur oligarkin blåser massorna och behåller avancerad teknologi för sig själva..
Skulle jag nog sammanfatta det
Citera
2025-05-08, 14:44
Medlem
Citat:
Ny potentiell visselblåsare

En del intressant om Stratton, Elizondo och Corbell och antigravitation

Notera namnet Mike McConnell
”Gatekeeper” Finns säkerligen en klar koppling till Bobby Ray Inman som förekommit i det sammanhanget många gånger

https://youtu.be/e9TwInioUjY?si=OE3YXH3cYrIu-N33

Hur oligarkin blåser massorna och behåller avancerad teknologi för sig själva..
Skulle jag nog sammanfatta det

Jag tror det är fejk, men vi får väl se hur de som är insatta reagerar på bilderna, om det ger möjlighet för några från AAWSAP att uttala sig om det är äkta eller ej.

Vad jag sett på twitter så är det de mest suspekta kontona som postar det, och killen sa ju egentligen ingenting som kan kontrolleras, det var mest grundlösa åsikter om Lue och gänget. Hade det varit på riktigt så hade han kunnat berätta lite kring hur han kom fram till att den eller den är en skurk. "Jag har inte långt kvar att leva" var lite töntigt också.

Möjligen kan man se det som en ledtråd till hur de vill forma diskursen, men man kan ju inte ens vara säker på att det är disinfo, kan ju lika gärna vara någon som trollar eller vill få klicks.
Citera
2025-05-08, 15:17
Medlem
Viktor79xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Framforallt
Jag tror det är fejk, men vi får väl se hur de som är insatta reagerar på bilderna, om det ger möjlighet för några från AAWSAP att uttala sig om det är äkta eller ej.

Vad jag sett på twitter så är det de mest suspekta kontona som postar det, och killen sa ju egentligen ingenting som kan kontrolleras, det var mest grundlösa åsikter om Lue och gänget. Hade det varit på riktigt så hade han kunnat berätta lite kring hur han kom fram till att den eller den är en skurk. "Jag har inte långt kvar att leva" var lite töntigt också.

Möjligen kan man se det som en ledtråd till hur de vill forma diskursen, men man kan ju inte ens vara säker på att det är disinfo, kan ju lika gärna vara någon som trollar eller vill få klicks.

Ja man vet aldrig. Det har cirkulerat lite olika anonyma vittnesmål på div forum, genom åren
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in