Citat:
Ursprungligen postat av
SnakePlisssken
Du tycker ”trallgökar” var lite väl magstarkt språkbruk för Flashback? Ja kanske det - jag har ju under åren slutat kalla folk för foliehattar, konspirationsteoretiker, woo’ woo’s och de vardagligare personangreppen så jag kanske inte borde använt trallgökar heller, men ibland brister tålamodet och med tanke vad jag själv regelbundet kallas och beskylls för att vara så behöver jag nog någonting i alla fall. ”Knasbollar” kanske..? 🤔
Oss emellan, så tycker jag att det var riktigt roligt. Jag har också genom åren fått mängder av epitet mig påklistrade. Förr i tiden gav jag också igen med relativt lindriga tillmälen. Men jag har faktiskt funnit att diskussioner på Internet blir mycket trevligare helt utan personangrepp. Men folk är, som sagt, olika.
Bland de UFO-troende (kanske även det ett milt tillmäle, när jag tänker efter) anses ju till och med ordet "skeptiker" vara ett skällsord. Där har man dragit det ett varv till. Själv anser jag skepticism vara den självklara hållningen till allting. I en värld med fake news, sensationslystnad, AI-genererad text och bilder, ren historieförfalskning och okritiskt sväljande av det mesta som skrivs på Internet ("läs på!"), så manar ju allt förnuft till källkritik.