2025-05-04, 16:16
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Svensk-Svensk

OK. Undantaget som bekräftar regeln
Citera
2025-05-04, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Jag vet men det är så många som går på vad hon säger, hon gör mer skada en nytta.
Tonåringar tror på henne och det skapas en massa rykten.

Sök upp henne så ser ni hur hon ser ut. Hon kan inte ha haft det lätt i sitt liv. Inte konstigt att hon gör det hon gör. Hon får uppmärksamhet för första gången i sitt liv. Låt oss sluta hänvisa till henne. Någon skrev hur hon sade emot sig själv på hennes insta igår. Helt sjukt att ungarna ens dras till henne.

Bigdrippas teorier som baserades på bland annat det som skrivits här, där han djupgående analyserade dessa användes i fp.
Citera
2025-05-04, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abebakulf
Sök upp efternamnet mamman bär på. Han verkar ha dubbla efternamn. Namnet har ingen koppling till Mellanöstern. Det är ett tyskt efternamn. Enligt wiki ska detta efternamn kommit till Sverige på 16-talet.

Såg det nu. Han är helsvensk.
Senast redigerad av Britney12356 2025-05-04 kl. 16:46.
Citera
2025-05-04, 16:28
Medlem
Citat:
(...) Den som sprang in är AA16 och låste sig in på toa. M OCH A höll på att trimmas. O väntade på sin tur. Skytten kommer in och klipper dem som håller på trimmas. Han antar att O är AA16 och klipper honom. Anser att jobbet är klart och sticker därifrån lugnt. Nöjd över det han åstadkommit. AA16 kommer ut och ser A och M livlösa. O ligger på marken och andas djupt. AA16 ställer sig på knän och försöker rädda honom. Ser att det är omöjligt och flyr. Har blod på kläder som händer. Vilket kan förklara tvättning av kläder.

Jag anser att det finns 5st BO.

Edit: M och O är dem som har kopplingar till gäng av dem döda. O verkar som sagt bara vara alster av sin miljö enligt vad som skrivits tidigare. Anser fortfarande att dem tilltänkta måltavlorna var släktingen, M och AA16. Av dessa tog GM enbart M.
Mycket sannolikt händelseförlopp. Ja, därför jag skrev minst fyra samt tog med AA20 bland BO, dock utan att låsa honom till toaletten. Det förekom specifika uppgifter om att MM20 var den som sprungit in och därefter skjutits vilket länge krånglade till ekvationen. BO1-BO4 kommer alla stå som målsägare (de flesta med sekretess). Kommer sannolikt gälla även för ev BO5 om polisen hittar och kan inkluderar hen i utredningen. Sedan är naturligtvis frisörerna och ev andra också BO. Men att det finns olika kategorier av BO är väl inget understatement.

Självklart ska vi tro det bästa om alla. Tycker dock det ser ut som att ett flertal av BO-klicken är mer eller mindre knutna till Knogis "Gottsunda Yngre". Någon beskrev tidigt BO som "springisar till Knogis springisar" och det kan nog gälla för ett antal på BO-sidan. Sedan kan någon(ra) bara ha varit kompisar. Gråzon naturligtvis. Håller med om att AA16, MM20 samt "släktingen" sannolikt var huvudmåltavlor. Sedan verkar iofs OJ16 enligt egen utsaga ha haft ett pris på sitt huvud. Vi får se om det framkommer något ang BOs ev kopplingar samt prio på vilka som skulle jappas i ev FUP.
Citera
2025-05-04, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 163-127-123-aka-1
Håller med angående BO4.
Ja, flera faktorer tyder på att huvudmotivet är konflikten Gottsunda Äldre - Knogis (vilket även verkar vara polisens huvudtes). Utöver detta kan MM20s relation till Jordgubben hjälpt till med motivationen. Också. (Knogis har uppenbart många fiender och det har hänt att rätt omaka konstellationer gått ihop om en pott om t ex en extern ska hyras in. Säger inte att så är fallet i detta fall, bara att det inte är omöjligt att beställare och motiv samverkar när de kan se synergier).

Jag tror också det. Skrivit detta flera gånger tidigare. Hur kommer det sig att BO3 och BO4 ens är tillbaka i Uppsala? De verkar dessutom kommit inom samma tidsperiod. Därefter sker det mord.

Planera mord på down syndrom eller 40+ snubben? Kan 40+ snubben vara släktingen till Jordgubben, där BO3 var involverad i det caset? Har BO4 med detta case att göra, men att polisen inte lyckades koppla honom till det caset?
Citera
2025-05-04, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Britney12356
Såg det nu. Han är helsvensk. Pappan taxichaffis.

Skytten är 100% svensk. Familjen på mammas sida har varit här i över 400 år. Omöjligt att vara utlänning då.
Citera
2025-05-04, 16:45
Medlem
Citat:
Mycket sannolikt händelseförlopp. Ja, därför jag skrev minst fyra samt tog med AA20 bland BO, dock utan att låsa honom till toaletten. Det förekom specifika uppgifter om att MM20 var den som sprungit in och därefter skjutits vilket länge krånglade till ekvationen. BO1-BO4 kommer alla stå som målsägare (de flesta med sekretess). Kommer sannolikt gälla även för ev BO5 om polisen hittar och kan inkluderar hen i utredningen. Sedan är naturligtvis frisörerna och ev andra också BO. Men att det finns olika kategorier av BO är väl inget understatement.

Självklart ska vi tro det bästa om alla. Tycker dock det ser ut som att ett flertal av BO-klicken är mer eller mindre knutna till Knogis "Gottsunda Yngre". Någon beskrev tidigt BO som "springisar till Knogis springisar" och det kan nog gälla för ett antal på BO-sidan. Sedan kan någon(ra) bara ha varit kompisar. Gråzon naturligtvis. Håller med om att AA16, MM20 samt "släktingen" sannolikt var huvudmåltavlor. Sedan verkar iofs OJ16 enligt egen utsaga ha haft ett pris på sitt huvud. Vi får se om det framkommer något ang BOs ev kopplingar samt prio på vilka som skulle jappas i ev FUP.

Om han haft ett pris på sitt huvud så är detta fall med all förmodan kopplat till släktingen till jordgubben. Alla dessa var med i det caset, men polisen lyckades enbart identifiera BO3. Han blev frikänd eller misstankar lades ned (oklart hur det blev). Gottsunda väntade därför in i det sista med detta. Nu när BO3 samt 4 hade återvänt, passade de på att klippa alla. De kanske planerade något stort mot Gottsunda och därför som BO3 och 4 återvänt.

Jag tror att det har mer att göra med något misslyckat än något som höll på att planeras.
Senast redigerad av Abebakulf 2025-05-04 kl. 16:55.
Citera
2025-05-04, 16:54
Medlem
Undrar om polisen har nån strategi lr baktanke med alla dessa felarresteringar?
Citera
2025-05-04, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kug
https://www.sverigesradio.se/artikel...-horde-smallar

Vittnen har rapporterat höga smällar i centrala Uppsala, flera ambulanser på plats och polishelikopter är i området.

Nån som blivit skjuten av en champagnekork dagen före Valborg?

Alla somalier är så enormt snälla och oskyldiga svenskar tycks framställa som dom systemhotande brottslingarna!
Den döde är så fin och gulligt inget brottsligt , hederskultur, ingenting!

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/up...gen-ar-skjutna
Senast redigerad av mikael2 2025-05-04 kl. 17:05.
Citera
2025-05-04, 17:14
Medlem
Citat:
Jag tror också det. Skrivit detta flera gånger tidigare. Hur kommer det sig att BO3 och BO4 ens är tillbaka i Uppsala? De verkar dessutom kommit inom samma tidsperiod. Därefter sker det mord.

Planera mord på down syndrom eller 40+ snubben? Kan 40+ snubben vara släktingen till Jordgubben, där BO3 var involverad i det caset? Har BO4 med detta case att göra, men att polisen inte lyckades koppla honom till det caset?
Hata slumpen!
Citat:
Om han haft ett pris på sitt huvud så är detta fall med all förmodan kopplat till släktingen till jordgubben. Alla dessa var med i det caset, men polisen lyckades enbart identifiera BO3. Han blev frikänd eller misstankar lades ned (oklart hur det blev). Gottsunda väntade därför in i det sista med detta. Nu när BO3 samt 4 hade återvänt, passade de på att klippa alla. De kanske planerade något stort mot Gottsunda och därför som BO3 och 4 återvänt.

Jag tror att det har mer att göra med något misslyckat än något som höll på att planeras.
Som jag förstått ska Gottsunda Äldre ha koppling till/samarbetat med Rumba. Åtminstone tidigare. Tror jag läst det här på FB men kan ha fel. Någon med info? Jo, MM20 planerade säkerligen inte brandattentatet solo.
Vad/vilka syftar du på med sista raden?
Senast redigerad av 163-127-123-aka-1 2025-05-04 kl. 17:49.
Citera
2025-05-04, 17:53
Medlem
Citat:
Hata slumpen!

Som jag förstått ska Gottsunda Äldre ha koppling till/samarbetat med Rumba. Åtminstone tidigare. Tror jag läst det här på FB men kan ha fel. Någon med info? Jo, MM20 planerade säkerligen inte brandattentatet solo.
Vad/vilka syftar du på med sista raden?

Det kan faktiskt stämma att Knogis nu är allierad med Foxtrot. Hans kusin Ah..d som är en av ledarna i ett gäng hemmahörande i Gävle, är kopplad till Foxtrot och Bandidos. De var tidigare allierade med Shottaz och senare därpå till Vårby. Dalen som tillhör samma allians som Shottaz och Vårby ska ha en allians med något gäng i Sätra, vilket är en stadsdel i Gävle. Detta kan vara orsaken till att kusinens sida valt att byta allians.

Det jag menade med den sista raden är att detta mord är kopplat till något som hänt tidigare och inget aktuellt som höll på att verkställas. Kan det vara så att 45 åringen var offret i det fallet?
Citera
2025-05-04, 17:54
Medlem
Jag tycker fortfarande "frisörsalongen" ska granskas
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här