2025-05-02, 20:34
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buisnismannen
Menar du under Gottsunda?
Ja.
Citera
2025-05-02, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smulaniggo
Detta låter väldigt rimligt!!

Och samtidigt är inte besöket bara in/ut, utan kanske tar 20-40min, så om nån spanar utanför så ser de inte jätteorimligt ut.
Citera
2025-05-02, 20:35
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buisnismannen
Ja

Låter som inhyrd från södertäljenätverket, proffsen
Citera
2025-05-02, 20:37
Medlem
vem är 34 åriga mannen nån som vet?
Citera
2025-05-02, 20:39
Medlem
buisnismannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Låter som inhyrd från södertäljenätverket, proffsen

Fnittrar. Ett proffs hade aldrig åkt fast låter snarare som de kriminellas svar på Eldorado. Så snarare Södertäljesamhall.

Vilka fler medbrottslingar deltog i rånet? Fredric har inte agerat ensam.
Citera
2025-05-02, 20:49
Medlem
bona officias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Stämmer det Expressen skriver om 25-åringen?

"Expressen skriver om 34-åringen

"Han dömdes för några år sedan för att tillsammans med andra ha misshandlat en man i Gottsunda centrum. Trots att offret hade skador efter misshandeln hävdade han att de bara hade skojbråkat.

Han är släkt med en man som är dömd för att ha haft en ledande roll i Gottsundanätverkets narkotikahantering."

https://www.expressen.se/nyheter/sve...trippelmordet/

S*it *lptekin född 19901207, d.v.s. 34 år gammal dömdes av Uppsala TR (B 2724-21) för att ha ”skojbråkat” i Gottsunda centrum.
(*=A)

Hans försvarare i misshandelsärendet? …F*lip Ryd*n (*=i)
Citera
2025-05-02, 20:52
Medlem
elysons avatar
Är, eller var, inte Botvidsgatan - där salongen ligger på hörnet - känd som gatan där det plockades upp prositituerade (eller var det Torkelsgatan?). Lite förvånad att det inte nämnts överhuvudtaget i tråden. Detta något jag minns blev sagt då jag bodde i Tripolis ca 40 år sen.
Senast redigerad av elyson 2025-05-02 kl. 21:00.
Citera
2025-05-02, 20:52
Medlem
FanTaMigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harald.Jonsson
Att nån visste vart dom var? Pappan säger ju att hans son hade gjort det till en rutin att gå och klippa sig varje tisdag.

jag må va gammal, men att klippa sig 1 gång i veckan låter både dyrt och helt onödigt.

Min teori är ju att barberaren är en handelsplats för narkotika/Pengatvätt, människor går dit och antingen hämtar narkotika/lämnar pengar, för att det ska se legitimt ut så får man såklart en klippning när man är där ifall det skulle dyka in eller sitta nån "spanare" där samtidigt. så deras tid att hämta/lämna var tisdagar, o det visste nog säkerligen fler i grupperingen.

Ser inget konstigt med det om föräldrarna betalar. 250 spänn per klippning blir en tusing på en månad. Tjejer lägger troligtvis betydligt mer än så för att hålla ordning på håret.
Citera
2025-05-02, 20:53
Medlem
crusades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harald.Jonsson
Att nån visste vart dom var? Pappan säger ju att hans son hade gjort det till en rutin att gå och klippa sig varje tisdag.

jag må va gammal, men att klippa sig 1 gång i veckan låter både dyrt och helt onödigt.

Min teori är ju att barberaren är en handelsplats för narkotika/Pengatvätt, människor går dit och antingen hämtar narkotika/lämnar pengar, för att det ska se legitimt ut så får man såklart en klippning när man är där ifall det skulle dyka in eller sitta nån "spanare" där samtidigt. så deras tid att hämta/lämna var tisdagar, o det visste nog säkerligen fler i grupperingen.

Araber brukar klippa sig ofta, antar de får någon sorts mängdrabatt…
Citera
2025-05-02, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crusade

Men poängen är att frisörsalongen fungerar som träffpunkt mellan de kriminella. Jag har noterat att i samtliga fall där mord sker på frisörsalong så håller frisörerna en jävligt låg profil.
Citera
2025-05-02, 21:01
Medlem
aztlans avatar
3 vuxna har alltså beställt mord på 3 barn/ungdomar? Låter sinnesrubbat
Citera
2025-05-02, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crusade
Man måste ju "plocka hem faden" en gång i veckan om man skall vara stylish......

Det är ju de här kostnaderna som driver det kriminella beteendet på samma gång som frisörerna tvättar pengarna och för ut dem i det vita samhället bestående av partyknarkare som göder den svarta ekonomin.

Cirkulärt och Greta Tunbergiskt så det förslår, framtiden....
Senast redigerad av Inge.Naning 2025-05-02 kl. 21:06.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in