• 5
  • 6
2022-11-12, 01:33
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DidierDrogba02
S nr argumenten fr varfr 51% procent regeln r dlig tog slut s blev nsta punkt att frska gra en comeback pyroteknik.

Det r bara ljligt PK tjafs bengalerna r hr fr att stanna kolla p hur fotbollen i England ser ut, dr har politiker och snutjvlar frstrt all autentisk lktarkultur och gett tummen upp t frbundet att dopa big 6 med pengar frn tv rttigheter bara fr skrmma bort arbetarklassen och ge tummen upp till turister/gloryhunters som numera har rd att flja sina lag hemma/borta.

Sjlv som Chelseafan tycker jag min klubb r tillrckligt rik fr att inte vara beroende av dessa extrapengar.

Nej argumenten r solklara. Det r du som skriver rtt ut att du tycker att publiken (dr arbetarklass tycks ha intrinsikalt vrde av ngon anledning) r viktigare n fotbollen.
Citera
2023-08-23, 00:22
Medlem
Il.Malizias avatar
WWWK har ett intressant poddavsnitt om 51%-regeln.
https://open.spotify.com/episode/2u5...b56a1f3ac14ff1

Ngot som nmndes i frbifarten var frslaget till 33,4%-regeln; dvs att en gare kan ga majoriteten av klubben, men fundamentala frgor som klubbmrke, frger, hemmaort osv mste avgras tillsammans med medlemmarna.

Det tycker jag lter ganska intressant; d fr man ju frdelarna med gande (pumpa in pengar), men undviker riskerna med nackdelarna (flyttar ivg eller blir Red Bull Stockholm/Gteborg etc).
Man verkar inte diskuterat det vidare, vilket jag tycker r synd.
Citera
2023-08-23, 00:36
Medlem
ricardo22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Needs.more.brandy
Det du kallar "fair play" tycker jag mest r trams. Det behver inte finnas ngon orttvisa i att alla inte har samma frutsttningar och trkigt blir det heller inte, fr rikedom r inget man kan ta fr givet. Pengar frgs ltt om man gr felaktiga satsningar, liksom man kan bli rikare genom att gra bra saker. Trkigt tycker jag snarare att det skulle vara om alla var jmlika. Hur roligt r det nr allt r utjmnat? Vad finns det d att kmpa fr?
Du argumenterar ju fr 51% regeln.

Gr man rtt saker s blir man rik (mff), gr man dliga blir man dlig(hif).

Istllet fr att ngon rik gubbe med hus i Viken kommer in och kper freningen och p s stt radera 20, 30 eller 40 rs bra eller dligt arbete av en frening.
Citera
2023-08-23, 11:06
Medlem
DidierDrogba02s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Il.Malizia
WWWK har ett intressant poddavsnitt om 51%-regeln.
https://open.spotify.com/episode/2u5...b56a1f3ac14ff1

Ngot som nmndes i frbifarten var frslaget till 33,4%-regeln; dvs att en gare kan ga majoriteten av klubben, men fundamentala frgor som klubbmrke, frger, hemmaort osv mste avgras tillsammans med medlemmarna.

Det tycker jag lter ganska intressant; d fr man ju frdelarna med gande (pumpa in pengar), men undviker riskerna med nackdelarna (flyttar ivg eller blir Red Bull Stockholm/Gteborg etc).
Man verkar inte diskuterat det vidare, vilket jag tycker r synd.

Avsnittet om freningsdemokrati har en del brister dr Niva bland annat inte tog upp hur nuvarande AFC Eskilstuna slagit samman och upplst klubbar fr att kpa sig upp i seriesystemet. Han utelmnade ven Dalkurds flytt till Uppsala med deras miljardr Kawa Junad som hade kopplingar till irakiska mediebolag.

I vrigt var det ett intressant avsnitt dr Niva satte supportrarnas kamp fr bevarandet av freningsdemokratin i centrum.
Citera
2025-05-02, 10:56
Medlem
buisnismannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Jag frstr inte riktigt vad som skulle krvas? Sponsorer finns ju redan? r det att man skulle slja sjlva klubben till typ Red Bull och att de d skulle g in med massor av pengar?

Citat:
Ursprungligen postat av Minkapten
Det svraste med att f hit storstjrnor r vinterhalvret och frssongstrning som r sjukt lng och mrk. Det vger nog inte upp en hg ln.

D kan man skriva p fr Boca Juniors och f lktarkultur och bra vder.

Danska ligan har ingen 51 procentregel och det r inte precis s att investerare vlfrdar dit fr att investera miljarder som tex Qatar i Paris (inte bara i PSG) Med det sagt rcker det inte bara med en slopad 51 procentregel fr europaframgng.

Lnder dr detta existerar har i stort ett slappare skattesystem/lagar samt en mycket bttre liga. Dessa personer r i slutet av dagen kapitalister att investera i en svensk klubb r lika med att g minus. Detta vill sklart INGEN mer n kanske ngon svensk miljardr-eldsjl och dessa kan nd inte konkurrera med arabiska lnders statskassor eller oligarker.

Sklart kan de g minus med att investera i andra lag ocks men d r det andra VRDEN som spelar roll som nd gr det vrt att investera. Vilka r ni vuxna nog att frst sjlv. Det jag menar r att en svensk klubb hade varit minus p ALLA plan.

Det r sklart bara kuksugare som aldrig skrivit i detta forumet innan som ojar om att slopa 51 procentregeln.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in