Citat:
Ursprungligen postat av
LTO
Vad är era tankar om att ta vinst, eller sälja av en stor del eller hela innehavet till sen sommar/höst. Jag tror det är minst 75 % chans att BTC faller ungefär 55-65 % efter toppen, men det är ingen garanti.
Just nu är huvudstrategin att behålla allt och bara rida ut stormen oavsett vad och spara ihop en bra slant för att eventuellt köpa upp MSTR billigt Q3/Q4 2026.
Någon som har en annan strategi eller goda råd?
Titta inte så mycket nu på vad du skall göra om 3 månader. Bättre att titta om 3 månader vad som är bäst att göra då.
Alla, exakt alla, vill pricka toppen. Problemet är bara att 80%-90% av alla kommer ha fel i när dom tror toppen kommer.
100% av alla som förlorar pengar, i en marknad som går upp över tid, är folk som försöker pricka toppar. Var inte en förlorare, sälj inte utan fokusera istället på att försöka köpa dippar.
Och att sälja är bara halva problemet, sen skall du försöka pricka en botten igen när du tror det är dags att köpa ingen.
Jag har större värde mätt både i BTC och i USD idag, tack vare att jag köpt vinterns dippar, än jag hade när BTC var på ATH nivåer i december. Tåls att tänka på.