Citat:
Ursprungligen postat av
DViking
Avstämning midsommar, ja precis.
Nu är ju du inte så smart men du borde veta att en bubbla kan hålla i sig länge, även denna dubbelbubbla. Sen är det den vanliga opportunismen att komma in och kladda när det är (temporär) framgång - vad stod kursen i för tre veckor sedan?
Jag märker att det är viktigt för dig med personangrepp. Det brukar vara genomgående för folk som inte riktigt har argument för sin sak.
Ja, en bubbla kan hålla i sig länge, men hur länge?
Det är lite som Jehovas Vittnen som sagt "slutet är nära" i 350 år nu. Har dom fortfarande rätt?
Det jag försöker påvisa med detta är att det intressanta är snarare att argumentera för VARFÖR det skulle vara en bubbla.
Vad är en bubbla föresten? Många hänvisar till Tulpan manin på 1600 -talet (sic). Tulpaner existerar fortfarande och blomsterindustrin i Holland är en av världens största marknader utanför börserna. Bubblor spricker hela tiden, och blåses upp på nytt. Så även aktiemarknaden och din kära Tesla aktier.
Man kan säga att Bitcoin varit i en bubbla 4 gånger de senaste åren, när vi tittar på dess boom and bust cykel. So what?
Vad menar Saylor att MSTR är en volatility play? Varför funkar MSTR (åt båda hållen) som bäst så länge nav INTE är 1=1?
Kan du inte föklara det så låt oss slippa höra slentriankritik om "bubbla", "ponzi" och "pyramidspel" på IQ70 nivå.
Eller är det Bitcoin du inte förstår? Kan du redogöra De Byzantinska Generalernas dilemma vid transaktioner, och förklara hur Bitcoin löser det decentraliserat? Om inte, så är det bättre att inte ha någon åsikt kring Bitcoins förträfflighet eller avsaknad av sådan.
Jag förstår inte hur en bil kan köra utan förare, men jag går inte in på Tesla forumet och påstår att Tesla är i en bubbla för det. Jag inser att saker funkar oavsett om jag förstår hur eller inte.
MSTR är trots allt 87:e största bolaget på Nasdaq. Om du tror att du suttit på kammaren och tittat på NAV och tror dig hittat något som betydligt klokare investerare och institut inte hittat, så tror jag du är snett ute.