2025-04-22, 10:30
Medlem
Leastons avatar
Dubbel botten? 👀
https://www.tradingview.com/x/71ulWZmh/

Bryter den $342 så skulle en messured move isf skicka den upp mot $460.
Citera
2025-04-22, 13:08
Avslutad
Bedömer att sannolikheten för en uppåtgående rörelse innan sommaren är stor medan Sol samtidigt t o m dippar något. Roterar således över från Sol till MSTR i syfte att fånga detta momentum.
Citera
2025-04-22, 14:44
Moderator
HelgeBuks avatar
Rubrik ändrad då bolaget har bytt namn från MicroStrategy till Strategy. /Mod
Citera
2025-04-22, 21:00
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Dubbel botten? 👀
https://www.tradingview.com/x/71ulWZmh/

Bryter den $342 så skulle en messured move isf skicka den upp mot $460.

Det gick fort...?
https://www.tradingview.com/x/6LWFmNcz/
Citera
2025-04-30, 08:19
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DViking
Ponzibolag
Skiten kommer krascha - frågan är nu bara från vilken höjd.

Citat:
Varit väldigt tyst från dig i tråden hela februari
Passa på att köpa för fullt nu då, så kan du bli jätterik om du hinner sälja innan Trump&co svänger om och gör er besvikna. Fortfarande ner YTD ändå va?
Have fun staying stupid!

Citat:
Okay, HODLa vidare du så hörs vi igen vid 125.

Citat:
Jag tror på $50 innan midsommar! Vi stämmer av då

Ibland tänker jag på dessa inlägg.

Hur falsifierar vi dina påståenden? Vad behöver ske för att du skall erkänna att du hade fel? Över $50 till midsommar? Deal?
Citera
2025-04-30, 08:23
Medlem
DVikings avatar
Citat:
Ibland tänker jag på dessa inlägg.

Hur falsifierar vi dina påståenden? Vad behöver ske för att du skall erkänna att du hade fel? Över $50 till midsommar? Deal?

Avstämning midsommar, ja precis.

Nu är ju du inte så smart men du borde veta att en bubbla kan hålla i sig länge, även denna dubbelbubbla. Sen är det den vanliga opportunismen att komma in och kladda när det är (temporär) framgång - vad stod kursen i för tre veckor sedan?
Citera
2025-04-30, 08:40
Avslutad
Citat:

Nu är ju du inte så smart men du borde veta att en bubbla kan hålla i sig länge, även denna dubbelbubbla. Sen är det den vanliga opportunismen att komma in och kladda när det är (temporär) framgång - vad stod kursen i för tre veckor sedan?

2,800% upp på 5 år.

"Nu är ju du inte så smart"

"Temporär framgång"

Have fun staying poor.
Citera
2025-04-30, 08:44
Medlem
Leastons avatar
Citat:

Jag märker att det är viktigt för dig med personangrepp. Det brukar vara genomgående för folk som inte riktigt har argument för sin sak.

Ja, en bubbla kan hålla i sig länge, men hur länge?
Det är lite som Jehovas Vittnen som sagt "slutet är nära" i 350 år nu. Har dom fortfarande rätt?
Det jag försöker påvisa med detta är att det intressanta är snarare att argumentera för VARFÖR det skulle vara en bubbla.

Vad är en bubbla föresten? Många hänvisar till Tulpan manin på 1600 -talet (sic). Tulpaner existerar fortfarande och blomsterindustrin i Holland är en av världens största marknader utanför börserna. Bubblor spricker hela tiden, och blåses upp på nytt. Så även aktiemarknaden och din kära Tesla aktier.

Man kan säga att Bitcoin varit i en bubbla 4 gånger de senaste åren, när vi tittar på dess boom and bust cykel. So what?

Vad menar Saylor att MSTR är en volatility play? Varför funkar MSTR (åt båda hållen) som bäst så länge nav INTE är 1=1?
Kan du inte föklara det så låt oss slippa höra slentriankritik om "bubbla", "ponzi" och "pyramidspel" på IQ70 nivå.

Eller är det Bitcoin du inte förstår? Kan du redogöra De Byzantinska Generalernas dilemma vid transaktioner, och förklara hur Bitcoin löser det decentraliserat? Om inte, så är det bättre att inte ha någon åsikt kring Bitcoins förträfflighet eller avsaknad av sådan.

Jag förstår inte hur en bil kan köra utan förare, men jag går inte in på Tesla forumet och påstår att Tesla är i en bubbla för det. Jag inser att saker funkar oavsett om jag förstår hur eller inte.

MSTR är trots allt 87:e största bolaget på Nasdaq. Om du tror att du suttit på kammaren och tittat på NAV och tror dig hittat något som betydligt klokare investerare och institut inte hittat, så tror jag du är snett ute.
Senast redigerad av Leaston 2025-04-30 kl. 09:33.
Citera
2025-05-01, 17:27
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Ja jävlar. Snart är det under 50$ per aktie.
Citera
2025-05-01, 20:19
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Det finns ju mer uppenbara luftslott/scams som Anoto, Hemnet eller Strategy - där jag förra veckan gick kort i den siste eftersom den helt klart är ett upphåsat luftslott utan substans.
Hur mycket back ligger du nu i detta nu?
Citera
2025-05-01, 20:22
Medlem
DVikings avatar
Citat:
Hur mycket back ligger du nu i detta nu?

Förmodligen mer än din veckopeng men inget som inte är hanterbart från mitt håll. Har puts för juni precis efter vad jag bettat här i tråden. Blir x20 om skiten hamnar på 50
Citera
2025-05-02, 08:54
Medlem
Leastons avatar
Strategy, bolaget som enligt vissa inte har någon affärsidé, skall nu hämta in ytterligare $84 miljarder (!!) för nya Bitcoin köp.

För den intresserade så hade dom earnings call igår. Här är en sammanfattning på 45 minuter: https://x.com/PunterJeff/status/1918090751059075557
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in