2025-05-01, 20:05
Medlem
Semirelevant för tråden, men nu kom precis den typ av prisökning som gör att jag inte kan hålla mig ifrån att korta.

Hade tänkt korta BTC, men såg nu att ETH gått bättre senaste 24h så blev ETH istället:

10x leverage.
Ingång 1856.32

Kommer överväga att sälja om positionen når sub 1830.
Kommer inte sälja av på någon nivå uppåt (AKA no stop loss) MEN jag stänger oavsett vad innan 12 inatt på grund av jobb.

Rapporterar resultat när jag stänger och jämför med om jag istället valt att korta BTC (för att det ska vara on topic i tråden).
Citera
2025-05-01, 20:12
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DViking
Varför blanda in Tesla i en diskussion om bitcoin? Är helt andra saker som får en aktie att röra sig, ffa Tesla.
Är det inte utbud och efterfrågan som styr priset på Tesla aktien (tillika alla andra aktier/råvanru-tillgångar)?
Citera
2025-05-01, 20:15
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PolisenOrebro
Sorry sent svar, är som tidigare nämnt ute på jobb nästan varje dag någon månad framåt utan möjlighet att följa marknaden eller forat.

Hade ingen stopploss den här gången: Gick in på rekommenderad nivå från Haze och gick ur någon timme senare på liten, liten minus (tror Bitcoin gick från 94,4 till 94,5 under tiden).
Så klart du stängde positionen innan du gick 20% back.... För framtida entries bespara oss om du inte ämnar att deklarera din exit när du gör den, för i efterhand när man inte behöver redovisa så har alla 20cm flashback penisar. D
Citera
2025-05-01, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Så klart du stängde positionen innan du gick 20% back.... För framtida entries bespara oss om du inte ämnar att deklarera din exit när du gör den, för i efterhand när man inte behöver redovisa så har alla 20cm flashback penisar. D

Huh? Jag har väl varit extremt öppen med exakta ingångar och utgångar tidigare? Var ju också tydlig med att jag inte skulle hinna redovisa på grund av jobb vid aktuellt tillfälle och att jag bara tackade för tipset om 94,4-nivån.

För övrigt kan du ju kolla vilka intervall BTC var emellan då jag la in inlägget och de några timmar framåt jag angav. Du kommer då att se typ 94.1 - 95.5 så var hittar du 20% förlust?
Citera
2025-05-01, 20:20
Medlem
DVikings avatar
Citat:
Är det inte utbud och efterfrågan som styr priset på Tesla aktien (tillika alla andra aktier/råvanru-tillgångar)?

Snarare utbud/efterfrågan som är ett resultat av priset. Du förstår kanske vad skillnaden är mot valuta/råvaror om du försöker tänka till lite.
Citera
2025-05-01, 20:33
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Huh? Jag har väl varit extremt öppen med exakta ingångar och utgångar tidigare? Var ju också tydlig med att jag inte skulle hinna redovisa på grund av jobb vid aktuellt tillfälle och att jag bara tackade för tipset om 94,4-nivån.

För övrigt kan du ju kolla vilka intervall BTC var emellan då jag la in inlägget och de några timmar framåt jag angav. Du kommer då att se typ 94.1 - 95.5 så var hittar du 20% förlust?
Baserat på att du satsat 200k per trade och att du gjorde -35% och -20% på misslyckade kortningar i ETHtidigare så ligger du 96k back på dessa. Om du gjorde 5% plus på den trade du redovisade efter dessa så ligger du på ca 90k back.

Igår kl 21:15 när du sa att du kortade igen, givet att det återigen var 10x så ligger du nu 26% back på den traden. Men nu verkar du "glömt" att säga att du stängde den mycket tidigare, så vi kan väl låtsats att så var fallet..

Om du vill att folk skall tro att du har 20cm penis så får du göra ett betydligt bättre jobb att redovisa dina entries och exits när du gör dom istället för i efterhand. Tills dess så får du ha förståelse för att det finns fog för att betvila din 20cm penis.

-96 000kr, det är en bedrift på några trades på ett par timmar.
Citera
2025-05-01, 20:42
Medlem
Citat:
Baserat på att du satsat 200k per trade och att du gjorde -35% och -20% på misslyckade kortningar i ETHtidigare så ligger du 96k back på dessa. Om du gjorde 5% plus på den trade du redovisade efter dessa så ligger du på ca 90k back.

Igår kl 21:15 när du sa att du kortade igen, givet att det återigen var 10x så ligger du nu 26% back på den traden. Men nu verkar du "glömt" att säga att du stängde den mycket tidigare, så vi kan väl låtsats att så var fallet..

Om du vill att folk skall tro att du har 20cm penis så får du göra ett betydligt bättre jobb att redovisa dina entries och exits när du gör dom istället för i efterhand. Tills dess så får du ha förståelse för att det finns fog för att betvila din 20cm penis.

-96 000kr, det är en bedrift på några trades på ett par timmar.

Haha, är väl egentligen bara en trejd jag inte skrev ut i klartext exakta resultat, men oavsett vilket så kan jag väl bara konstatera att det där inte riktigt stämmer med hur det ser ut på Binance-kontot. Jag misstänker dock att du gör samma misstag som den andra killen i tråden.

Dvs, om jag först gör 2-3 små trejds <10% av bankrullen där jag går back 10-30% och sedan satsar hela bankrullen och går 20% så har jag ju, självfallet, gått ordentligt plus. I synnerhet då jag får leverage på leverage på flera på varandra följande tredjs. Dvs 20% i första trejden är långt mycket mindre i vinst än 20% i tredje/fjärde trejden. Ränta-på-ränta för att tala i räntepapperstermer.
Citera
2025-05-01, 20:46
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Haha, är väl egentligen bara en trejd jag inte skrev ut i klartext exakta resultat, men oavsett vilket så kan jag väl bara konstatera att det där inte riktigt stämmer med hur det ser ut på Binance-kontot. Jag misstänker dock att du gör samma misstag som den andra killen i tråden.

Dvs, om jag först gör 2-3 små trejds <10% av bankrullen där jag går back 10-30% och sedan satsar hela bankrullen och går 20% så har jag ju, självfallet, gått ordentligt plus. I synnerhet då jag får leverage på leverage på flera på varandra följande tredjs. Dvs 20% i första trejden är långt mycket mindre i vinst än 20% i tredje/fjärde trejden. Ränta-på-ränta för att tala i räntepapperstermer.
Så du var med andra ord inte så tydlig som du trodde du var. När du går plus var det i efterhand 10X och 200k i insats, men när du går minus så var det 2x och 10% av rullen... Ok

Hädanefter är det rimligt att du redovisar:
#1 Summa du går in med.
#2 När du gick ur.
#3 Pris du gick in på
#4 Hävstång du du använder.

#1, #2 och #3 redovisar du självklart när du gör det.
Senast redigerad av Leaston 2025-05-01 kl. 20:59.
Citera
2025-05-01, 20:51
Medlem
Citat:
Så du var med andra ord inte så tydlig som du trodde du var. När du går plus var det i efterhand 10X och 200k i insats, men när du går minus så var det 2x och 10% av rullen... Ok

Hädanefter är det rimligt att du redovisar:
#1 Summa du går in med.
#2 När du gick ur.
#3 Pris du gick in på
#4 Hävstång du du använder.

#1 och #2 redovisar du självklart när du gör det.

Jag kan rapportera procentuell del av bankrullen på Binance som investeras. Kommer dock aldrig, någonsin ge exakta summor. En mkt nära vän till mig åkte på en rejäl skattesmäll när han vann en pokerturnering som skatteverket fick nys om (många år sedan, men lärde mig en läxa av det).

Så, visst: nuvarande satsning på ETH 100% av Binance-rullen. 10x lev. Likvideras om priset når 1990.4.
Citera
2025-05-01, 22:10
Medlem
Citat:
Jodå, så att ehhhhhhh:

Wikipedia:

Nationalencyklopedin:

Men du vet, förstås, bättre än Nationalencyklopedin ...
Du är ett jävla får. Eftersom du inte klarar av att utvecklas heller är det bästa du kan göra acceptera det.
Citera
2025-05-01, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastianlarsson2
Du är ett jävla får. Eftersom du inte klarar av att utvecklas heller är det bästa du kan göra acceptera det.

Du blir alltid hetsig och otrevlig när du har fel. Ta det lugnt och gör ett par enkla sökningar så upptäcker du att du hade fel på egen hand istället för att skjuta budbäraren. Ingen big deal, händer ibland.
Citera
2025-05-01, 22:28
Medlem
Citat:
Du blir alltid hetsig och otrevlig när du har fel.
Du är åtminstone duktig på att intala dig löjliga sagor. Copeing, är den psykologiska termen.

Men det kan vara bra att känna till att det syns utåt. Kanske kan bespara tråden mer löjligheter nu när du känner till att du bara ser fånig ut?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in