Citat:
Ursprungligen postat av
Trues245
Detta är ingen jämställdhetsfråga. Förutom att det är ett typexempel på en kontrollerande man som inte klarar av att bli lämnad och därför vill straffa kvinnan. Även om han så straffar sina egna barn på samma gång.
Han träffade henne i England, flyttade till England och skaffade barn med henne i England. Inte tvärtom. Hade det varit tvärtom så hade det varit självklart att barnen ska fortsätta bo i Sverige.
Om Måns ska ha barnen varannan vecka så kommer han träffa dem MER än när de levde tillsammans. Man gör inte så att man skaffar barn med någon i ett annat land som redan har barn, och sedan ser till att hennes barn hamnar i olika länder, mot hennes vilja och mot barnens bästa. Sen kan Måns och övriga kränkta män gnälla hur mycket han vill. Ni tycker ju inte ens att det är viktigt att barnen ska vara med honom. De ska bara vara där han vill och tas om hand av anställd personal. Det handlar bara om att det ska bli helt på hans villkor och att barnens mamma ska få ett omöjligt liv. Vilket självklart går ut över barnen.
Hon borde ha lämnat honom när han först började sin övertalningskampanj att de ska flytta till Sverige, att hon ska flytta ifrån sin äldsta son. Herre gud vilken red flag. En man som begär att en kvinna ska överge sitt barn, det slutar aldrig väl för henne. Kan också tänka mig paniken hon måste känt när det allt mer gick upp för henne att hon hade med en kontrollerande narcissist att göra, efter att ha trott att han älskade henne och ville henne väl.
"Herre gud vilken red flag. "
Jag håller med. Reagerar på också på detta.
Det reser minst lika mycket red flag för Ciara emellertid som lämnar sitt barn. Lögn blandas med sanning i såna här konflikter. Nödlögner, hellögner, halvsanningar. Vad vet vi om Ciara? Hur är hon i sin personlighet?
Jag resonerar såhär: Lever du i ett destruktivt förhållande kan du acceptera skit (som kanske står en upp i halsen) föra att rädda förhållandet. När det väl tagit slut - då kommer all skit fram. Hämndbegär, verkliga, inbillade eller medvetet totalfalska anklagelser. Det är vad som hänt här. Vad som är vad, kan jag inte uttyda.
Var det EN putt eller många sådana incidenter? Var det en PUTT eller hård knuff så det gjorde ont (ringa misshandel).
Det krävs insyn, detaljkunskap och kännedom om de berördas personlighet och motiv för att veta mer.
Är Ciara/Måns som Cissi/Virtanen, d.v.s bägge totala kloakpersonligheter som ljuger friskt och har motiv att göra det?
I don't know.