2025-04-30, 23:44
Citat:
Ursprungligen postat av Mimur
Om bägge de som blev skjutna när de satt i frisörstolarna satt där för klippning så kan det väl tyda på att det fanns två frisörer i lokalen? En frisör serverar väl inte två med frisörskynke på sig samtidigt?

ja märkligt, var tog frisörerna vägen?
Citera
2025-04-30, 23:45
Medlem
Bewnhurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bulletproofsoul
"Frisören" hade säker fått info i förhand eller gett info. Skulle inte förvåna mig om han ursäktade sig med att gå på toan sekunderna innan det smällde

Helt klart också ett rimligt alternativ.
Citera
2025-04-30, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Varför skulle det vara bättre för ett hämnddåd? Det riktar sig ju mot en/flera specifika personer. Låter mer som du talar om ett terrordåd, vilket inte är vad vi pratar om.

Men pucko. Det är smart för då blandar sig skytten in bland vanligt folk efter skjutning. Svårare att hitta någon om staden är full av festande människor, du kanske inte vet hur Uppsala är under valborg.
Så tala inte om för mig vad "vi" pratar om bara för att du inte kan använda hjärnan.

Det är lättare för polisen att hitta en där det rör sig väldigt lite folk, hajar du?
Citera
2025-04-30, 23:52
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Argamaggan1
Varför skriver ni inte ut namnet på mgm sonm är gripen? Och varför tas min kommentar bort hela tiden?

Namnet finns tidigare i tråden. Bläddra!
Citera
2025-05-01, 00:02
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Det var mamman som tog med sonen tillbaka till Somalia i juni förra året, i ett försök att få bort honom från gängbrottsligheten. Sen kom de tillbaka i februari i år och det var då allt eskalerade.

Jag kan tänka mig att mamman är en sån som det var reportage-serie om på SR så sent som förra veckan. Isolerad i hemmet, helt ointegrerad, kan ingen svenska men är givetvis mån om att motverka hennes sons dragning in i det kriminella samhället här.

Det säger rätt mycket när somalier i svenska utanförskapsområden flyttar sina söner till Somalia för att försöka ta dem från våld och kriminalitet.

Sannolikt sattes han i koranskola i Somalia. Det finns mängder med med artiklar med historier om "uppfostringsresor" till Somalia.

Det vet vi genom att de sen kommer tillbaka till Sverige, eller något annat land i Europa och sen utför allt från våldtäkter på 9-åringar, mord eller terrorattacker.

Men givetvis kan resan till Somalia varit ett sätt för mamman att skydda sin son. Jag känner också somalier som är oroliga för sina barn, och vill skydda dem emot att gå med i gäng....osv..

Tyvärr så brukar inte de "uppfostringsresorna" få ungdomarna att bli mindre våldsamma - tvärtom så får de lära sig ännu mer om hur "värdelösa" vi "otrogna" är.

Och numera (de sista tiotals åren), så har de med dragning åt det kriminella, så har de insett att de mer eller mindre kan göra vad de vill i Sverige.

Och mamman får inte vara med bland pojkarna och/eller männen i koranskolan, eftersom de sker i en moské.
Senast redigerad av Fröken_Sverige 2025-05-01 kl. 00:08.
Citera
2025-05-01, 00:46
Avstängd
Matadhamsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym523
Så om jag har förstått det hela rätt så är det alltså en somalie som har skjutit tre andra somaliern. Därför det är en isolerad händelse. Om man inte är en somalier behöver man inte oroa sig.
Fast vi ska inte ha några ungar som springer omkring på gatorna som om det är High Chaparall.

Jagades den ena in av skytten och därefter dödades den flyende grabben + 2 så låter det som om källaren var en plats med kriminella och att grabben som sprang, sprang efter sin kompis och vad han trodde- beväpnade eller några som kunde skydda honom.

Iofs så bör han haft panik men saken men han var inte så irrationell att han tog sig vart som helst utan han tog sig till en specifik plats för skydd. De flesta borde inte välja en källarlokal. Att två blir klippta eller tre om det inte stämmer att han spran utan att han redan satt hos frisören indikerar att den skötsamma av dem snarare rekryterats precis nyligen om han var okänd för alla. Det går snabbt att hitta nya kompisar.

Att som tonåring, bara råka gå och klippa sig i en källare, samtidigt som unga gängkriminella tyder på att stället brukar ha särskilt unga där. Vilket innebär att det lutar åt droghandel och att frisörerna på något vis är inblandade i droger även om de inte är stora utan kanske mest bara missbrukare. Iallafall gissar jag på att ägarna/frisörerna använder droger.
Citera
2025-05-01, 01:05
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymbasker
om jag inte redan va 100% säker GM va en neger så räckte de med och läsa att hans kära far missbrukade KAT hahahahha

glöm inte att chihabliljakontot är en enda person en sinnessjuk brud som myttar sönder så ta ingen info därifrån som sanning.

Källa på att pappan missbrukar kat?
Citera
2025-05-01, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inteeninfluecer
men han blev också skjuten eller? Var han bara där?
Han var bara där för att klippa sig
Citera
2025-05-01, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Källa på att pappan missbrukar kat?
Här https://www.expressen.se/kronikorer/...in-egen-skull/
Pappan har dömts till kortare fängelsestraff för en del brott och i hans bakgrund finns också uppgifter om missbruk av drogen kat.
Citera
2025-05-01, 02:54
Medlem
Kan vi ta en summering på infon om GM och hans familj? Han heter Ann@s Abdil@hi.

1. Var greps han? Hos sin pappa på Tavastehusgatan? Eller hos hans mamma (som väl bor på Peterson-Bergers väg)?
2. Finns där någon bild på sopan och hans katknarkande far?
3. Hur många kriminella syskon har han?
4. Kan någon lägga upp vårdnadspapperna från Uppsala TR? Någon tidigt i tråden verkade ha dom.

Och BOs?
BO1: Omar Jibril
BO2: Mikhail? Efternamn?
BO3: Aihem, Ayhem eller Anas?

Vad vet man om dom? Var alla guds gåvor till mänskligheten som skulle bli läkare, eller var de i själva verket några som levde på lånad tid för att de eller deras broshor hade sålt en gubbe ladd på fel gata? Snackats lite i tråden om att någon av dom kände fetknoppen Knogis? Jordgubben?

Lite klarhet kring detta hade uppskattats.
Citera
2025-05-01, 03:14
Medlem
Har skrivits ut fler gånger än vad du har kromosomer, Maggan.
Citat:
Ursprungligen postat av Argamaggan1
Tack för någon skrev hans namn, gm menar jag då, var det så svårt allihopa????

Hur många dödsskjutningar har gjorts av ungjävlar som rymt HVB? Det är garanterat inte en låg summa. Hur många fler ska det bli innan skiten läggs ner eller totalt omstruktureras?

En liten ljusglimt i den här händelsen är att det inte blev några utomstående skadade än dom tilltänkta.
Citera
2025-05-01, 03:38
Medlem
skoputss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngetTvek
"Tyvärr så brukar inte de "uppfostringsresorna" få ungdomarna att bli mindre våldsamma - tvärtom så får de lära sig ännu mer om hur "värdelösa" vi "otrogna" är."

Haha du snackar jävligt mycket och jag kan satsa mitt liv på att du aldrig haft en konversation med någon muslim om dessa "uppfostringsresorna" eller suttit din fot i en moské någonsin i ditt liv, men ändå kommer du och drar såna lögner. Jag uppmanar dig att närvara på en moské under kommande fredagsbön kl 13:00 där du bor och lyssna på vad som verkligen sägs i en moské och ta inte din information från media som ständigt ljuger inte bara om Islam utan nästintill om allt dom rapporterar. Ständiga föreläsningar dag in och dag ut om hur vi muslimer ska vara goda ambassadörer, hålla oss borta från droger och kriminalitet, vara god mot våra grannar och visa respekt till den andra.

Det fetade, du menar att förpassas till läktaren om du är kvinna? Tvingas täcka håret. Jättekul hörrudu!

GM med familj borde inte ens befinna sig i Sverige.

Citat:
[…] hur kan jag praktisera min religion i en moské där kvinnorna blir särbehandlade och förnedras? Hur kan jag som kvinna praktisera min religion i en moské, när kvinnor osynliggörs mellan moskéns fyra väggar?
https://www.svt.se/opinion/vi-ar-inte-daliga-kvinnor
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in