Flashback bygger pepparkakshus!
2025-05-06, 11:26
Medlem
Schaefers avatar
Måste fråga pga allt svammel om den där som flyttade till Gtb..
Jag har bläddrat fram och tillbaks nu men det är som sagt för mycket svammel om annat än det som gäller denna skjutningen.

Med vad har man fastställ här att det är just F. som är MGM för själva skjutningen?
Det stod ju i ngn kommentar ngt om SDVT som sagt ngt om Järfälla men då allt är sekretess i detta fallet så undrar man ju hur det är så säkerställt att det är just F. det gäller.
Jag har säkert missat den/dom inläggen som det kanske stått men uppdatera mej gärna.
Citera
2025-05-06, 11:27
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klutz99
Hans farsa är syrian, vet ej klanefternamnet dock. Fredric pratar svenska som en riktig mongo-babbe, så det är hans sandneger gener som dominerar över det svenska, det är helt klart.
Citat:
Ursprungligen postat av Klutz99
Han är halvsvensk, halvsyrian. Från Slöddertälje, så han är djupt rotad i syriansk klankriminalitet.

Citat:
Ursprungligen postat av Angeliqa
Det är en deldom mot en medbrottsling men FB20 är mycket riktigt part i målet. Även hans vårdnadshavare (då pappan har ifrågasatts här)

Svea hovrätts och Attunda tingsrätts domar om guldsmedsrånet:

https://gofile.io/d/Jxoou7

Vad jag kan hitta så ska hans pappa vara And*rs Br*ndling. *:e
Är jag helt ute och cyklar?
Varken syrianskt eller finns med i guldsmedsmålet?
Citera
2025-05-06, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Vem som helst kan ju fantisera ihop en story av den här sörjan. Jag (som är oinsatt, borde ha sagt det istf utomstående) prövar följande variant:
En person måste röjas ur vägen. Beställning läggs, MGM utses att hålla i vapnet; två eller fler ska övervaka förloppet. De tar sig dit, MGM skjuter, de två sparkar ner offren ur stolarna för att bekräfta att de är döda.
...
MGM blev vald: nyss inflyttad, igenkänd; någon har ett medel att övertala honom, han är ju mycket sårbar.(Kanske är mammans jordgubbe en bekräftelse, inlagd av honom själv "på skoj"? 24/4) Några dagar går
...
De två eller tre som var närvarande är då nyckeln till alltings ursprung och orsak/motiv. Det är här Y eventuellt kommer in i bilden. Det är därför jag är nyfiken på honom. Strunt samma var, när och hur han bor. Det är hans ambitioner och hans nätverk som är intressant.

Varför tror du att jag skriver här om jag inte är ute efter att få samma information som du också vill åt? Varför ber jag folket i Uppsala att åtminstone dementera uppgifterna om dessa nu är falska? Problemet är dock att folket i Uppsala inte vill öppna sina munnar. De sitter på hur mycket information som helst, men av oklara anledningar vill de inte nämna något.
Citera
2025-05-06, 11:30
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schaefer
Måste fråga pga allt svammel om den där som flyttade till Gtb..
Jag har bläddrat fram och tillbaks nu men det är som sagt för mycket svammel om annat än det som gäller denna skjutningen.

Med vad har man fastställ här att det är just F. som är MGM för själva skjutningen?
Det stod ju i ngn kommentar ngt om SDVT som sagt ngt om Järfälla men då allt är sekretess i detta fallet så undrar man ju hur det är så säkerställt att det är just F. det gäller.
Jag har säkert missat den/dom inläggen som det kanske stått men uppdatera mej gärna.
Stod i tidningen när han anhölls att MGM var en man boendes i Södertälje och tidigare dömd i ett guldsmedsråd så det klargjordes fort här vem det var.
Citera
2025-05-06, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abebakulf
Varför tror du att jag skriver här om jag inte är ute efter att få samma information som du också vill åt? Varför ber jag folket i Uppsala att åtminstone dementera uppgifterna om dessa nu är falska? Problemet är dock att folket i Uppsala inte vill öppna sina munnar. De sitter på hur mycket information som helst, men av oklara anledningar vill de inte nämna något.
Vi klagar inte på varandra? Strävar mot samma mål, med olika medel
PS
det finns nog andra som har andra medel; förr eller senare blir det klarlagt
Senast redigerad av tantigheter 2025-05-06 kl. 11:34. Anledning: PS
Citera
2025-05-06, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
Vad jag kan hitta så ska hans pappa vara ************
Är jag helt ute och cyklar?
Varken syrianskt eller finns med i guldsmedsmålet?

Killen trollar sönder, ignorera. Det är namnet jag lyckats få fram också och känner mig rätt säker på att det stämmer.

Med det sagt tycker jag inte han förtjänar att hängas ut, ännu. Om det vissa skrivit om honom stämmer förtjänar han däremot det.
Citera
2025-05-06, 11:35
Medlem
Schaefers avatar
Citat:
Stod i tidningen när han anhölls att MGM var en man boendes i Södertälje och tidigare dömd i ett guldsmedsråd så det klargjordes fort här vem det var.

Aaah ok tack, missade nog det med Slöddertälje för annars var det ju två svenskar med vid det omnämnda rånet och födda på nästan exakt samma dag,
Det är 11 dagar som skiljer dom åt, så därför min osäkerhet
Citera
2025-05-06, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Vi klagar inte på varandra? Strävar mot samma mål, med olika medel
PS
det finns nog andra som har andra medel; förr eller senare blir det klarlagt

Y är beställaren. Detta handlar om den interna konflikten mellan Knogis och Y, har inget med Foxtrot eller Jordgubben att göra. Källan står fast vid att skytten tvingat ned dessa på knän. Skytten träffade 2st i huvudet och 1 offer i ansiktet. Detta ska vara orsaken till att det tagit tid innan anhöriga blev informerade. Kropparna var svåra att identifiera.

Jag ser verkligen fram emot fupen nu. Vi får se vad för nytt MSM kommer med.
Senast redigerad av Abebakulf 2025-05-06 kl. 11:51.
Citera
2025-05-06, 11:59
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Problemet är nog att du lägger fram en tanke/teori/skvaller du hört o nästan direkt vill få det att se ut som att det är sant.
Du skriver att du vill att Uppsala folk ska bekräfta/dementera men även om de ej gör det så spinner du vidare ändå så att det lätt kan bli en trådsanning.
tex:

" Vi bör lägga fokus på Yos..y El H.j@ och dennes relation till Knogis. Tror att vi kan närma oss ett svar till dådet då."
(FB) Uppsala: Tre ihjälskjutna, Hjalmar Brantingsgatan (2025-04-29)

och detta:

"Varför nämns inte Yo**ry i denna tråd? Är det någon bakom dådet så är det han. Kan folk i Uppsala instämma?"

Du skriver tex , "Är det någon bakom dådet så är det han"
och så vill du att folk instämmer.
Här kommer du med ett påstående, inte en fråga om det tex är möjligt att kanske XX ligger bakom det.

Det är som att jag skulle skriva : "MGM är en tjej. Kan folk i Uppsala instämma?"
Citera
2025-05-06, 12:00
Medlem
Citat:
Y är beställaren. Detta handlar om den interna konflikten mellan Knogis och Y, har inget med Foxtrot eller Jordgubben att göra. Källan står fast vid att skytten tvingat ned dessa på knän. Skytten träffade 2st i huvudet och 1 offer i ansiktet. Detta ska vara orsaken till att det tagit tid innan anhöriga blev informerade. Kropparna var svåra att identifiera.

Jag ser verkligen fram emot fupen nu. Vi får se vad för nytt MSM kommer med.

Hur säker är du på att det är Y som är bakom? Jag såg tidigare i tråden att han nämndes som någon slags ledare, vilket inte stämmer. Ledarna i Gottsunda är just nu kurderna som är nära till Tommy. Flera av de är i Iran och Irak i dagsläget.
Citera
2025-05-06, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarkov
Men NEJ din mupp. Han ser ut som att ena föräldern har arabiska drag, med tanke på åldern så kan mycket väl vara tredje eller fjäde generations resultat av rasförräderi vilket förklarar den ljusa hyn.

Jag ska hjälpa dig då du verkar brista något i slutledningsförmåga.

Fyra generationer är ca 100 år med gängse uppfattning om hur många år en "generation" är. Migrationen från Syrien till Sverige för 100 år sen var obefintlig. Skulle.kunna vara andra generationens incandrare , möjligen.
Men personen i fråga ser 100% etniskt svensk ut. Inom naturliga variationen alltså.
Citera
2025-05-06, 12:05
Medlem
Citat:
Problemet är nog att du lägger fram en tanke/teori/skvaller du hört o nästan direkt vill få det att se ut som att det är sant.
Du skriver att du vill att Uppsala folk ska bekräfta/dementera men även om de ej gör det så spinner du vidare ändå så att det lätt kan bli en trådsanning.
tex:

" Vi bör lägga fokus på Yos..y El H.j@ och dennes relation till Knogis. Tror att vi kan närma oss ett svar till dådet då."

och detta:

"Varför nämns inte Yo**ry i denna tråd? Är det någon bakom dådet så är det han. Kan folk i Uppsala instämma?"

Du skriver tex , "Är det någon bakom dådet så är det han"
och så vill du att folk instämmer.
Här kommer du med ett påstående, inte en fråga om det tex är möjligt att kanske XX ligger bakom det.

Det är som att jag skulle skriva : "MGM är en tjej. Kan folk i Uppsala instämma?"

Jag har suttit på informationen en längre tid. Valde att avvakta. Du får ta det som en trådsanning. Vilket det också är just nu. Inget bekräftat ännu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in