2025-04-29, 22:47
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamerunHunter
Varför tror du inte att de finns? För att du själv inte träffat någon?

Nej det kan jag inte påstå. Kanske Kim un Jung men han har jag bara sett på TV.
Citera
2025-04-30, 14:35
Avstängd
Timothy.McVeighs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
För någon som verkligen är vänster är ohederlig av naturen. Jag säger inte att högern är bättre här.
Märkligta att en munk inte tror på människans fria val.
Citera
2025-04-30, 21:22
Citat:
Ursprungligen postat av DaddyCool64
Min mor röstar på Sossarna och har alltid gjort det. Men vid matbordet klagar hon ofta om blattar och negrer och hur hon önskade att alla bara drog. Invandringen har förstört Sverige osv.

Men likförbannat så ska hon rösta på Sossarna varje gång.

Tror många äldre är så. Svårt att lära en gammal hund sitta.
I mellanstadiet inpräntade den lärare som vi barn hade hur viktigt det var att rösta. Man såg i hans ansikte hur förbannad han var på röstskolkare. Det var inte noga med vad man röstade på, men att man röstade var viktigt. Argumentet var att den som inte röstade "inte har rätt att klaga".

På senare tid har jag träffat ett par personer som tycker att "det har blivit för mycket invandrare" och klagar på "politikerna".

Det är nog ganska vanligt att man inte ser någon koppling mellan sitt eget röstande och vad som händer i riksdagen. Jag kan inte bevisa att det finns någon sådan koppling men det verkar lite konstigt att utgå från att det inte finns. Varför röstar man i så fall? För att få rätt att klaga?
Citera
2025-04-30, 22:42
Medlem
ekerilars avatar
En tanke som slog mig är att många kanske gillar SDs invandringspolitik, men ogillar deras narkotikapolitik, skolpolitik, miljöpolitik, energipolitik etc, så de väljer att rösta på ett annat parti istället
Citera
2025-05-01, 00:05
Citat:
Ursprungligen postat av ekerilar
En tanke som slog mig är att många kanske gillar SDs invandringspolitik, men ogillar deras narkotikapolitik, skolpolitik, miljöpolitik, energipolitik etc, så de väljer att rösta på ett annat parti istället
Det var idiotiskt av SD att börja med någon annan politik. Det hade gjort sig bäst som enfrågeparti. Dom hade kunnat lämna walk over i alla andra frågor. Lova att rösta "gult". Då hade dom varit attraktiva för fler väljare.
Citera
2025-05-01, 09:25
Medlem
Oh-be-wans avatar
Ni känner till min prognos va? SD förlorar nästa val. Dessa idioter har varit total katastrof, inte gjort ett skit kring invandringen. De var bara kontrollerad opposition. S vinner nästa val, i synnerhet om magga-skitet avsätts och ersätts med någon ung karismatisk man.
Citera
2025-05-01, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fluff995
Herregud.

Vänta till valet. Opinionssiffror betyder nätt och jämt ett skrutt. Sverigedemokraterna har vuxit vartenda val i 20 år. I princip kan man säga att så länge M och KD fortfarande finns, så finns det marginal för Sverigedemokraterna att växa. Genom att plundra dessa två förlegade partier på väljare. Du har sett det hända i andra länder redan.

Fel, de senaste tre valen har de legat på snitt 18%, I blekinge Skåne har de dessutom tappat makten i stort sett varenda kommun för att deras politik kommunalt inte gett något resultat och på grund av interna strider.
Den dagen Åkesson hoppar av dör partiet.
Citera
2025-05-01, 17:02
Medlem
fluff995s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Mr
Fel, de senaste tre valen har de legat på snitt 18%, I blekinge Skåne har de dessutom tappat makten i stort sett varenda kommun för att deras politik kommunalt inte gett något resultat och på grund av interna strider.
Den dagen Åkesson hoppar av dör partiet.

Förutom att jag pratar om riksdagsval och inte kommuner, och förutom att SD vuxit enormt på kommunal nivå runtom i Sverige senaste valen, och förutom att partiet numer endast stoppas på kommunal nivå genom oheliga allianser mellan M och S...

...så argumenterar du snarare för att Åkesson behöver hoppa av för att partiet ska fortsätta växa.
Citera
2025-05-01, 20:08
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timothy.McVeigh
Märkligta att en munk inte tror på människans fria val.

De gjorde ett val att vara vänster ett beklagligt val.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in