2025-04-28, 16:02
Medlem
MrFishboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quoi...
För de flesta är svaren på dessa frågor uppenbara, och därför röstar de inte på SD.
Jag tror även du känner till dem, men inte låtsas om det. Precis som du inte låtsas om någon fakta du ogillar.

Ser ju svaret här nedan.

Citat:
Vi skulle få en bakåtsträvande diktatur präglad av korruption och brist på mänskliga rättigheter.

Så om SD skulle få 51% av rösterna så kommer det du beskriver förverkligas, vad har du för fakta som stödjer det?
Och det är anledningen till att 80% väljer att inte rösta på SD? Det måste finnas betydande evidens som påvisar det, har du exempel på den ankommande diktaturen alla är så medvetna om.
Citera
2025-04-28, 16:03
Medlem
Steinarrs avatar
Därför att 60-70% av medelklassen fortfarande inte drabbas av mångkulturen. Om man inte själv blir drabbad så är allt frid och fröjd. Så har människor alltid fungerat och inte bara svenskar.

Det finns väldigt många småstäder i Sverige som är nästintill kritvita. Det är bara i de lite större städerna som man märker av konsekvenserna av massinvandringen i en större utsträckning.

Jag bor i en stad med under 30 tusen invånare och här ser man knappt en enda invandrare förutom när man rör sig i ett specifikt område.
Citera
2025-04-28, 16:03
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaneBellingham93
Tyvärr måste något mer extremt hända innan fler vaknar. Det är ju den stora dinosaurien Socialdemokraterna som skulle kunna ge störst tillströmning till SD/invandringskritiska partier. Jag tror inte att bägaren runnit över för gammelsossarna än, de tänker fortfarande i termer av "solidaritet" trots att Sverige börjar likna lilla Mogadishu.

Vad finns det för incitament för Pelle, 19 att gå med i Socialdemokraterna? Det är inte 1970 längre, det blåser inga sådana vindar. Pelle har blivit rånad 3 gånger av Muhammed och Ali och hans 17-åriga lillasyster vågar knappt gå ut. Han kommer att tänka på trygghet först, inte klasskamp.

Jag tror dock att när alla Sosse-boomers går bort så kommer partiet kollapsa en aning. Gen Z är mer konservativa och hela deras uppväxt har präglats av skiten. Många av dem har knappt minnen från innan 2015.

Jag skulle tro att det är möjligt att SD blir ett 30% parti runt 2040, om saker och ting blir markant värre.

Eller kan det vara ett problem att nuvarande tillstånd är/blir det normala?
Jag är lite dryga 50 och när jag var barn var mitt mörka hår exotiskt. Fick ofta frågan vilket land jag kommer ifrån. De utländska som fanns var finnar.
Jag tror inte det är många av de som är 10 år idag som någonsin kan skaffa sig en uppfattning om hur det var då. Det finns naturligtvis andra saker som är fundamentalt skilt från då också (läs internet).
Citera
2025-04-28, 16:25
Medlem
Pusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
Därför att 60-70% av medelklassen fortfarande inte drabbas av mångkulturen. Om man inte själv blir drabbad så är allt frid och fröjd. Så har människor alltid fungerat och inte bara svenskar.

Det finns väldigt många småstäder i Sverige som är nästintill kritvita. Det är bara i de lite större städerna som man märker av konsekvenserna av massinvandringen i en större utsträckning.

Jag bor i en stad med under 30 tusen invånare och här ser man knappt en enda invandrare förutom när man rör sig i ett specifikt område.

Jag bor i en bruksort på färre än 10 000 och fler än en person här har frågat mig IRL om det överhuvudtaget finns några svenskar kvar i det här landet...
Citera
2025-04-28, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timothy.McVeigh
Jag har sett ytterst få östeuropéer som arbetar som städare, många araber och somalier städar trappuppgångar på kommunala bostadsbolag.
Däremot är det ganska få arabiska MÄN som har detta yrke vilket antagligen beror på något hederstänk.

Samhall är fullt med arabiska kvinnor som städar, det är väl det enda arbetet som passar många arabiska kvinnor eftersom det ingår i deras traditionella kvinnoroll.
Jaså? Det har aldrig jag sett, å andra sidan håller jag inte till i kommunala bostadsområden. Jag trodde det handlade om hederstänk från både kvinnor och män.
Citera
2025-04-28, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFishboy
Ser ju svaret här nedan.

Så om SD skulle få 51% av rösterna så kommer det du beskriver förverkligas, vad har du för fakta som stödjer det?
Och det är anledningen till att 80% väljer att inte rösta på SD? Det måste finnas betydande evidens som påvisar det, har du exempel på den ankommande diktaturen alla är så medvetna om.
- SD talar gott om och samarbetar med partier i andra länder som har gjort just detta. T.ex. Orbans parti i Ungern. Detta skulle inget parti som värdesätter demokrati göra.

- SD visar ständigt att de inte tål att bli granskade av oberoende media. Så fort någonting obekvämt med partiet uppmärksammas så är det media som det är fel på, inte partiet.

- SD:s högsta företrädare är renodlade fascister med ursprung i vit-maktrörelsen, de gick alla med i SD när det var ett öppet nazistiskt parti. Vilket de då och då fortfarande påminner om genom att ge uttryck för dessa åsikter.

- Och sist men inte minst så står de för konservativ nationalism, vilket inte är förenligt med demokrati då demokrati i längden alltid leder till liberalare samhällen.

Att SD vill avskaffa Sveriges demokrati kunde inte vara tydligare, vilket de flesta svenskar är intelligenta nog att se.
Citera
2025-04-28, 18:30
Medlem
Timothy.McVeighs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av censuria
Jaså? Det har aldrig jag sett, å andra sidan håller jag inte till i kommunala bostadsområden. Jag trodde det handlade om hederstänk från både kvinnor och män.
Jag tror att det har likheter med araber som kör bil.
Såvitt jag sett är det extremt få kvinnliga araber som kör bil med mannen i passagerarsätet.
Dvs Arabiska män känner sig omanliga om deras fru kör och dom sitter jämte.

Men om mannen inte är med utan barnen ska köras någonstans då är det ofta mamman som kör.

Detta gäller förstås även ganska ofta svenska WT-gubbar.
Citera
2025-04-28, 19:02
Medlem
MrFishboys avatar
Citat:
- SD talar gott om och samarbetar med partier i andra länder som har gjort just detta. T.ex. Orbans parti i Ungern. Detta skulle inget parti som värdesätter demokrati göra.

- SD visar ständigt att de inte tål att bli granskade av oberoende media. Så fort någonting obekvämt med partiet uppmärksammas så är det media som det är fel på, inte partiet.

- SD:s högsta företrädare är renodlade fascister med ursprung i vit-maktrörelsen, de gick alla med i SD när det var ett öppet nazistiskt parti. Vilket de då och då fortfarande påminner om genom att ge uttryck för dessa åsikter.

- Och sist men inte minst så står de för konservativ nationalism, vilket inte är förenligt med demokrati då demokrati i längden alltid leder till liberalare samhällen.

Att SD vill avskaffa Sveriges demokrati kunde inte vara tydligare, vilket de flesta svenskar är intelligenta nog att se.

Är Ungern en diktatur? Tror hela EU har missat det, du kanske ska tipsa om det.

Fast det finns ju inget parti i Sverige, nu eller historiskt som blivit så granskat som SD?

Fast det stämmer ju inte, inte ens EXPO skulle påstå det. Tidigare företrädare hade ett förflutet i BSS, BSS grundades av personer med anknytning till rörelsen. Och SD har aldrig varit ett ”nazistiskt” parti.

Fast konservativ nationalism har ju inget att göra om demokratin är legitim. Om du inte har en egen definition av demokrati.

Tydligen inte tillräckligt intelligenta för att inte köpa propaganda och ren smutskastning. Men, du visar hur motståndarna målar upp sin berättelse. Så, svaret är att fler röstar inte på SD på grund av lögner och halv-sanningar?
Citera
2025-04-28, 22:23
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timothy.McVeigh
På vilket sätt är hans påstående ohederligt?

För någon som verkligen är vänster är ohederlig av naturen. Jag säger inte att högern är bättre här.
Citera
2025-04-28, 22:54
Avstängd
llundberg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Max för att inte bli kallad nasse. Om inte SD hade detta historiskt, hade siffran nog varit paritet med S runt 40%. Som alltså är skittrötta på invandring och vill ha noll sådan.

SD maxar vid dryga 20% eftersom just då media och alla andra partier fortsatt kör på detta. Röst på SD och du är nasse. Fastän alla länder vill inte ha massiv invandring, Israel likaså.
Inga problem med att bli kallad nasse. Hellre det än att bli pro invandring.
Citera
2025-04-28, 22:56
Avstängd
llundberg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manteufel
Vi ska inte ha någon invandring alls från utomeuropeiska länder!
Precis! Och vi ska vara tydliga och högljudda med det.
Citera
2025-04-29, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Du kan inte påstå detta utan att också vara intellektuellt ohederlig.
Varför tror du inte att de finns? För att du själv inte träffat någon?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in