2025-04-30, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babydoll
Jag har inte läst artikeln i GP (betalvägg). Men vad mer intressant är om de frågat honom vad han festade på innan han gick över till kokainet? Vanliga cigaretter och alkohol? Har han använt andra illegala substanser?

Det var en användare som påstod ha festat med Måns för väldigt länge sen och då brukade han tydligen kokain också. Kan ju varit andra droger också.
Citera
2025-04-30, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katperlom
Kan tänka mig att han som dom flesta andra i jag känner som brukar kokain framför allt festknarkat tidigare men att det då är två år nu när det blivit ett aktivt missbruk. Men det är bara en spekulation.

Man blir inte aggressiv av själva kokainet men mer gränslös och sen kan avtändning som du skriver kan framkalla alla sorters känslor. Det är ej en hemlighet att personer med missbruk får humörsvängningar, kan bli aggressiva, manipulerar och kan behandla sina nära riktigt illa

Att vara nära anhörig till en missbrukare är att leva i ett helvete

Ja, vilken röra. Nu när han ändå har erkänt ytterligare ett missbruk så är det bara våldet kvar nu. Frågan är om han kommer till slut erkänna det också. Ibland måste man bara hinna smälta allt för sig själv. Förmodligen har inte ställt sig själv mot väggen ännu. Det är inte lätt att erkänna att man är våldsam mot sina nära och kära. Kommer media och kändis Sverige förlåta han efter 20 år i tvrutan, kommer han få träffa sina barn om han erkänner något sådant. Riskera han fängelse vid erkännande?
Ciara verkar ute efter blod, hur stora konsekvensr kan det bli om han erkänner?
Är nyfiken om Ciara har bevis ifall han inte erkänner och hon tvingar han att erkänna.
Citera
2025-04-30, 16:05
Medlem
Aprak69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amelker
Kan det vara Hasse Kvinnaböske som han varit på turné med och som dragit ner Måns i skiten?

Tydligen på en efterfest med Lasse Stefanz och Ernst-Hugo Järegård.

Så vitt jag kan bedöma har Ciara inte en chans. Jag har varit med i domstolen där mamman kunde visa bilder på droggömmor i hemmet och på hur pappan hänger ut genom sovrumsfönstret och skjuter med automatvapen. Helt irrelevant. Ungen skulle till pappans hemland, där vederbörande var skriven.
Senast redigerad av Aprak69 2025-04-30 kl. 16:20.
Citera
2025-04-30, 16:12
Medlem
Sagotradapplets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmelellerhelvete
Jo vi förstår att du tycker han är hemsk och antagligen inte förtjänar att leva ( min tolkning )
Vi kan väl hålla oss lite närmare sanningen - barnen har inte bott hos henne i U k i 8 år helt orimligt med tanke på att dom är 6 och 2 år!
Vad jag läst har dom gemensamt kommit överrens att flytta hit och eftersom M pendlat i många år var det nu hennes tur att pendla eftersom äldsta sonen bor där och dennes pappa vill nog inte att sonen ska flytta hit!
Summa summarum - bara 2 vet sanningen och det är inte jag och inte du.
Tyvärr verkar det vara specialiteten för vissa här att vrida fakta och siffror för att passa deras önskade skräckbild av MZ...
I motsats till vad en av dessa personer påstod har Måns faktiskt pendlat en hel del för att kunna tillbringa tid med sin familj:

Så fort Måns har en paus mellan jobben i Sverige, om det så är 24 timmar, ser han till att åka hem och pussa på familjen. Men att resa så mycket fram och tillbaka beskriver han som otroligt slitsamt. Tanken på att flytta till Sverige finns hela tiden och båda vill men just nu är det omöjligt med tanke på att Archies pappa bor i närheten av familjen i England.
– Men på sikt, absolut.
https://www.hemtrevligt.se/hemmetsjo...-sonen-ossian/
Citera
2025-04-30, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Han har ju varit nån slags ordförande för MUF på sin gamla skola iaf, lite judestil över de men han se ju inte ut som en jude iaf.
Näsan gör.

Han liknar en råtta med sina små ögon, näsa och spetsiga anleten
Citera
2025-04-30, 16:17
Medlem
Aprak69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Killar här är roliga iaf. Ju mer det kommer fram att Måns har gjort, desto argare blir ni på hans fru.

Tycks mest vara klimakterietanter som blir arga å Måns vägar?
Citera
2025-04-30, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aprak69
Tydligen på en efterfest med Lasse Stefanz och Ernst-Hugo Järegård.

Så vitt jag kan bedöma har Ciara inte en chans. Jag har varit med i domstolen där mamman kunde visa bilder på droggömmor i hemmet och på hur pappan hänger ut genom sovrumsfönstret och skjuter med automatvapen. Helt irrelevant. Ungen skulle till pappans hemland, där vederbörande var skriven.

Runar surgaard?
Citera
2025-04-30, 16:32
Medlem
Jeff.Becks avatar
Ciara har all anledning att göra allt i sin makt att få egen vårdnad. Det får förmodas att hon vill tillbaka till England och absolut inte vill bli fast i Sverige 15-20 år till.
Citera
2025-04-30, 16:47
Medlem
Vad blir det nya smeknamnet nu?
Måns Zelmerladd? Zelmersnö?

För att vara lite mer saklig; Om Måns nu erkänt och söker hjälp och försöker bli en bättre människa och förälder. Då är det väl inga problem om det är delad vårdnad?
Tycker att jag får vibbarna i tråden att vissa är för att de verkligen vill att Ciara skulle få dem eller kämpa för exklusivitet.
Citera
2025-04-30, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff.Beck
Ciara har all anledning att göra allt i sin makt att få egen vårdnad. Det får förmodas att hon vill tillbaka till England och absolut inte vill bli fast i Sverige 15-20 år till.
Hon är klok.
Vem fan vill bo i Sverige numrera.
Bara massa lata bidragstagare sossar
Citera
2025-04-30, 17:05
Medlem
cyberhawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sagotradapplet
Så fort Måns har en paus mellan jobben i Sverige, om det så är 24 timmar, ser han till att åka hem och pussa på familjen. Men att resa så mycket fram och tillbaka beskriver han som otroligt slitsamt. Tanken på att flytta till Sverige finns hela tiden och båda vill men just nu är det omöjligt med tanke på att Archies pappa bor i närheten av familjen i England.
– Men på sikt, absolut.
https://www.hemtrevligt.se/hemmetsjo...-sonen-ossian/

Ur samma intervju:

– Jag har en otroligt stöttande familj. Nu har det varit några månader som inneburit extremt mycket jobb och det är förstås aldrig kul att inte känna sig som en tillräcklig pappa. Men när jag väl kommer hem då är jag hundra procent familjefar. Problemet är att man är så uppe i ett jobb-mood att det tar ett par dar innan man kommer ner i varv, så det är inte helt lätt att ställa om. Det behövs längre perioder för att komma in i de olika liven som jag varvar mellan."

Han talar ju emot sig själv i meningen efter. Han erkänner ju att han inte är 100 procent familjefar då han kommer hem för han behöver "tid att ställa om". Herregud...Så talar en äkta narcissist.
Det är väl bara att man up och vara en far så fort han öppnar dörren! Eller det ska inte ens behövas ett man up!
Citera
2025-04-30, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Nu vränger du till sanningen.
Varför "outar" man offentligt. Det finns polis och myndigheter som hjälper offer.
Om man verkligen är ett "offer" för våld och misshandel i nära relation tex.

Du kan ingenting om våld i nära relation. Försök inte gaslighta mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in