2025-04-30, 11:49
Citat:
Ursprungligen postat av Fridafogel99
Fullt rimligt att säga ifrån, men måste det ske inför öppen ridå som på Instagram? Det ger ju bara intryck av smutskastning inför vårdnadstvist.

Jag håller med dig men M är den som driver på om offentligheten själv. Han hade inte behövt skicka in en skilsmässoansökan i Sverige för det hade C redan gjort i UK

Han är inte ett offer på något vis
Citera
2025-04-30, 11:52
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havang
Om man per automatik tycker att det ”är något fel på människan” när kvinnor säger ifrån efter 10 års otrohet, drogmissbruk och psykisk och fysisk misshandel så ligger felet i betraktarens huvud.
Att öppet mobba personer på nätet är inte att "säga ifrån". Jag skulle nog säga att det snarare är motsatsen, antyder att man vill hämnas och att man är en ond människa som mår dåligt, att man vill eskalera problemen men egentligen borde söka hjälp. Se Trump.

Med din definition så är det rimligen nu Måns tur att "säga ifrån" genom hänga ut henne på nätet?

Vuxna människor skriver inte intimt om sig själva på nätet alls. Det har vi lärt oss från metoo.
Senast redigerad av Paris24 2025-04-30 kl. 11:54.
Citera
2025-04-30, 11:54
Medlem
Måns säger att kokainet började för 2år sen. Är det någon som tror på detta?
Citera
2025-04-30, 11:55
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Att öppet mobba personer på nätet är inte att "säga ifrån". Jag skulle nog säga att det snarare är motsatsen, antyder att man vill hämnas och att man är en ond människa.

Med din definition så är det rimligen nu Måns tur att "säga ifrån" genom hänga ut henne på nätet.

Vuxna människor skriver inte om sig själva på nätet alls.

Det gör han ju redan? Han har gjort allt han kan för det ska framstå som att hon är en lögnerska som startat ett drev mot honom som lett till att folk invaderar hans lägenhet

Visade ju sig sen att delar av det hon påstått var sant

Med det sagt håller jag med dig om att vuxna människor inte bör bete sig så här men det gäller dom båda. Han är inte ett offer i detta
Citera
2025-04-30, 11:56
Citat:
Ursprungligen postat av ProGBG
Måns säger att kokainet började för 2år sen. Är det någon som tror på detta?

Absolut inte. Jag har varit på efterfest med M i mina yngre dar
Senast redigerad av katperlom 2025-04-30 kl. 11:58.
Citera
2025-04-30, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Himmelellerhelvete
Så olika syn man kan ha ,jag o mina bekanta har alltid tyckt att Ciara ser elak ut ( långt innan denna cirkus drog igång .)

Dom där 65000 kr det är inget som betalas ut per automatic utan OM någon av dom 2 inte kan försörja sig ska den andra gå in och betala detta.

Konstigt om äktenskapet knakat i 2-3 år att man då skaffar ett barn till som nu är 2 år , innan dess var det ett par missfall.

Dom var nog överrens om att flytta till Sverige Måns hade pendlat i en massa år och nu var det hennes tur.
Till syvende och sist vet vi ingenting om hur något är , vad som hänt osv.

Inte alls förvånad att deras äktenskap inte skulle hålla. Hon ör från England och han från Sverige. Hon hade ett barn som gjorde att hon inte var flyttbar och hans karriär är i Sverige.
Han är ingen i England och har ingen karriär där.
Redan när de träffades var det döfött.
Citera
2025-04-30, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
LÄS OM!
Det var 2år sedan och det intressanta är FAMILJEN hjälpte han och det är bland annat Ciara, Så vad är fortfarande ett problem om det är 2år sedan old stuffs men som sagt finns inget mer surra om!
Han säger att han tog kokain för någon månad sedan bara. Förmodligen just under Melodifestivalen.

Stackars barn och exfru.
Citera
2025-04-30, 12:04
Citat:
Ursprungligen postat av brakfesten009
Palme hade judiskt påbrå genom sin far som kom från Livland (Baltstatena). Adelsohn hade det genom sin mor, polsk-judisk.

Vad de sedan sysslade med yrkesmässigt vet jag inte.

Alltså va?! Olof Palme? Måns är inte släkt med Olof Palme. Hans släkt några generationer tillbaka var fattiga vagabonder med yrken som ”valackare” vanliga hos resandefolket. Han är inte släkt med nån jävla adel varken i Sverige eller Estland.

Och det är Måns som är narcissist, inte Ciara. Förutom promiskuiteten och att han sysslat med psykisk misshandel tom enligt advokaten, så har han själv sagt i olika tv-program att Ciara sätter andras behov och känslor framför sina egna medans han bara tänker på sig själv och alltid ska vinna, även privat i sitt äktenskap.
Citera
2025-04-30, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martlet
Han säger att han tog kokain för någon månad sedan bara. Förmodligen just under Melodifestivalen.

Stackars barn och exfru.

Bara att drogtester honom så får resultatet visa om han brukat mer eller inte.
Media och TV bör överväga bojkott av Måns.
Citera
2025-04-30, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katperlom
Absolut inte. Jag har varit på efterfest med M i mina yngre dar

Oj, så långvarit missbruk med andra ord. Om jag inte minns fel så påstår han att han har slutat men det lär väl inte stämma det heller då. Det är väl inte så enkelt att bara sluta med kokain.

Nu vill hans egen stiftelse sparka honom pga detta, nu blir det väldigt konstigt med en stiftelse där en av huvudpersonerna inte får vara med. Hur hade dom tänkt där?

Ciara påstående om våld i nära hemma kryper allt närmre sanningen nu. Blir man inte våldsam av kokain? För det brukar man bli av missbruk när man inte får sin abstiens tillfredsställt.

Det är just den här biten jag har försvarat Måns i, för jag tycker inte han verkar utåt sätt den våldsamma typen och dom få gånger man har sett han arg genom tvrutan så är det bara vanlig ilska.
Sen tycker man att tidigare flickvänner borde sagt något men det verkar vara helt tyst på den fronten. Men nu blir jag mer osäker, svårt när man inte känner personen ifråga och bara få gissa.
Citera
2025-04-30, 12:25
Citat:
Ursprungligen postat av ProGBG
Oj, så långvarit missbruk med andra ord. Om jag inte minns fel så påstår han att han har slutat men det lär väl inte stämma det heller då. Det är väl inte så enkelt att bara sluta med kokain.

Nu vill hans egen stiftelse sparka honom pga detta, nu blir det väldigt konstigt med en stiftelse där en av huvudpersonerna inte får vara med. Hur hade dom tänkt där?

Ciara påstående om våld i nära hemma kryper allt närmre sanningen nu. Blir man inte våldsam av kokain? För det brukar man bli av missbruk när man inte får sin abstiens tillfredsställt.

Det är just den här biten jag har försvarat Måns i, för jag tycker inte han verkar utåt sätt den våldsamma typen och dom få gånger man har sett han arg genom tvrutan så är det bara vanlig ilska.
Sen tycker man att tidigare flickvänner borde sagt något men det verkar vara helt tyst på den fronten. Men nu blir jag mer osäker, svårt när man inte känner personen ifråga och bara få gissa.

Kan tänka mig att han som dom flesta andra i jag känner som brukar kokain framför allt festknarkat tidigare men att det då är två år nu när det blivit ett aktivt missbruk. Men det är bara en spekulation.

Man blir inte aggressiv av själva kokainet men mer gränslös och sen kan avtändning som du skriver kan framkalla alla sorters känslor. Det är ej en hemlighet att personer med missbruk får humörsvängningar, kan bli aggressiva, manipulerar och kan behandla sina nära riktigt illa

Att vara nära anhörig till en missbrukare är att leva i ett helvete
Citera
2025-04-30, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carrock
Okej, att han missbrukat så mycket visste jag inte.

Ganska äckligt av Ciara att hänga ut honom så när han har problem och behöver hjälp.
Det har nog varit ett-två år av helvete, för henne. Småbarnsfamilj, betyder mycket logistik.
Antingen har hon skött allt körande, handlande och införskaffande av mat och daglig förnödenheter. Eller så har han kört barnen påtänd. Kan också tänka mig att han varit känslomässigt avstängd, vilket är obra för små barn. Där har väl hon också få bära all börda, att vara där för barnen, när han är onaturlig i sitt beteende.
Humörsvängningar och vredesutbrott är vanligt, vid missbruk, hon har nog fått jobba hårt för att skydda barnen mot detta.
Samt den ständiga pressen av oron att något fullständigt galet ska hända, har förmodligen fått hennes bägare att rinna över.
Äckligt? Fick nog helt enkelt nog av allt som han har lastat henne med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in