2025-04-30, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schaefer
En fråga då eftersom jag inte följt tråden i samtliga inlägg:
@n@s versus @nn@s
Är det samma person eller är det bara tillfällighet att namnen är så pass lika? (...)
Citat:
Ursprungligen postat av buisnismannen
Det är samma person bara felstavat här.
Ja och nej. Finns två individer men bara en är relevant...
Citat:
Ursprungligen postat av Schaefer
Tack för att det blev klarlagt
1). Det blev ihopblandat tidigt. BO @nas var i själva verket MGM @nnas 16år.

2). MEN även en @nas (inkl efternamn) 21år hemmahörande i Gottsunda har maa ovan nämnda förvirring mellan BO och MGM felaktigt pekats ut som BO. Det dementerades sedan med ett annat namn @iham. Vet ej om det stämmer men det ska inte finnas någon @nas eller @nnas som BO. 21åriga @nas har sannolikt NOLL med detta att göra.
Senast redigerad av 163-127-123-aka-1 2025-04-30 kl. 14:42.
Citera
2025-04-30, 14:23
Medlem
Enligt Aftonbladet så tog polisen pöjken rakt i kakburken i med att tvätta kläderna med klorin… vilket stolpskott. Varför inte slänga kläderna direkt i en soppåse och sänka i en sjö? Jag är ingen expert på att gömma kläder efter mord men klorin känns ju riktigt onödigt .vill man inte bara bli av med kläderna ??
Citera
2025-04-30, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Angeliqa
AA kom tillbaka till Sverige i februari i år efter 9 månaders uppfostringsvistelse i Somalia. Jag kollade upp grabben utifrån att han verkar vara ostraffad. Det förklarar.

Så hur ska en sådan person hanteras för att bli neutraliserad från brott?
Citera
2025-04-30, 14:25
Medlem
Uppgifter säger att GM var ute efter endast en kille men då han gömde sig i frisörsalongen så rök 2 oskyldiga på köpet
Citera
2025-04-30, 14:25
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.H.
Så pass. Men dåså. Trodde det var utomstående som råkat illa ut. Vilken totalt värdelös vakt som varken är beväpnad eller vet hur man låset en dörr.
Hade han iaf haft pepparspray så hade det här kunnat sluta bättre för samtliga inblandade.

Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Vakter får inte bära vapen.

Citat:
Ursprungligen postat av Jatroddejavaprometeus
Han syftar på den av de tre mördade som möjligen hållit vakt utanför; jag TROR inte att det reglemente för ordningsvakter som du nog hänvisar till är riktigt tillämpligt i det här resonemanget. Ordet "vakt" användes på ett litet annorlunda sätt av den skribent du svarade på.

Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Men skriv då "vakt" så slipper man missförstånd.
Ja precis, J.h svarade på mitt inlägg där jag skrev att en av de skjutna höll vakt.
Kan vara bra att läsa vad det är den man quotar svarat på så slipper man sk missförstånd

Citat:
"Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
Har ju redan framgått att alla 3 var från samma gäng. En stod utanför (vakt?) och sprang in när han såg skytten.

2 råttor blev klippta när de blev klippta och "vakten" som inte klippte sig blev klippt ändå.

Enligt uppgifter ska mördaren tydligen ha tillhört samma kriminella råttbo som de skjutna råttorna.
Citera
2025-04-30, 14:26
Medlem
Bild på mgm?
Citera
2025-04-30, 14:27
Medlem
bolllers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cocobutter
Uppgifter säger att GM var ute efter endast en kille men då han gömde sig i frisörsalongen så rök 2 oskyldiga på köpet

Stämmer inte.
Citera
2025-04-30, 14:29
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Dina "uppgifter" säger rakt emot vad polisen och alla tidningar rapporterar om
Citera
2025-04-30, 14:30
Medlem
Citat:

Rent nonsens, eller helt föråldrade påståenden från i förmiddags, fullkomligt inkorrekt hur som helst. Samtliga tre offer kände varandra, var där tillsammans och tillhörde samma kriminella gruppering.
Citera
2025-04-30, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Backadalen
Enligt Aftonbladet så tog polisen pöjken rakt i kakburken i med att tvätta kläderna med klorin… vilket stolpskott. Varför inte slänga kläderna direkt i en soppåse och sänka i en sjö? Jag är ingen expert på att gömma kläder efter mord men klorin känns ju riktigt onödigt .vill man inte bara bli av med kläderna ??
Man slänger inte en Gucci-keps, ens om den har blod och hjärnsubstans på sig. Killen har sett massor av "true crime" där man använder Klorin.
Citera
2025-04-30, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tokugawa
Man slänger inte en Gucci-keps, ens om den har blod och hjärnsubstans på sig. Killen har sett massor av "true crime" där man använder Klorin.
Om jag hade behövt fimpa någon så hade jag bara bränt upp skiten. klorin känns så jävla onödigt och risky . Minsta lilla miss på klädesplagget så är du rökt.
Citera
2025-04-30, 14:38
Medlem
Mercedes avatar
Mördaren ska ju ha varit maskerad, stämmer det att han tillhörde samma gäng som dom så hade de nog ingen aning om vem den verkliga fienden var.
Frågan är om han var "utesluten" av gänget eller något, annars kunde han ju valt ett bättre tillfälle istället för helt öppet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in