2025-04-30, 13:25
Medlem
Tidsmaskinistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cindy3.0
Finns bilder på @nnas på hans farsas fb. Ser inte ut som en mördare

Hur ser en mördare ut? Örebro-mannen såg ut som en trevlig prick exempelvis. Att tro att mördare ska ha ett ärr över ögat och massa fysiska malformations är endast något som sker i filmerna, i verkligheten ser mördare väl ut som vilken basic bitch som helst.
Citera
2025-04-30, 13:26
Medlem
bolllers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Vilket straff kan man förvänta sig för en 16-åring som avrättar 3 personer med skott i huvudet, nu efter senaste skärpningarna?

Förmodligen sluten ungdomsvård
Citera
2025-04-30, 13:27
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zarrelito
det här är en internetsanning.
Pengarna kommer, annars slutar kidsen göra jobben.

inte om dom är skyldiga pengar
dom blir tvingade
Citera
2025-04-30, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rodkossa4321
Har bott i huset som skjutningen ägde rum i. Dendär salongen har länge varit väldigt märklig. Minns att när jag bodde där funderade jag på att tipsa polisen att kolla upp lokalen. Något sade mig att det var något som inte stämde med den. Fick känslan av att någon annan verksamhet än bara frisörsalong bedrevs där. Ångrar att jag inte gjorde det nu.

Det är aldrig för sent! Skicka in alla uppgifter via polisens tipssida, alla dina tidigare iakttagelser gällande salongen. Många bäckar små!. På tiden att dom åker dit om dom håller på med olaga affärer. Eller hur? Mycket kommer att uppdagas nu MEN polisen behöver självklart få in MASSOR av uppgifter från oss, allmänheten, för att även kunna sätta dit hårfrisören!!! Jag cyklar ofta förbi där och håller med dig, är en suspekt hårfrisör!
Citera
2025-04-30, 13:29
Medlem
Zvazis avatar
Alla 3 BO (?) Inte säker på om den första och sista bilden är samma person
https://imgur.com/a/qJ0lHTF
Citera
2025-04-30, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mgn
Är det bekräftat att GM har satt ett skott i skallen på vardera offer? Eller har han bara sprejat med dubbla TAC-9or och 1 skott av 10 har träffat huvudena?

Om det är förstnämnda så är det anmärkningsvärt skickligt
Stod dom still? Sprang dom? Avstånd? Allt tyder på stilla mål på kort avstånd därmed behöver inte skytten vara duktig bara iskall och likgiltig.
Citera
2025-04-30, 13:34
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.H.
Helt klart. Även om jag tror att det var frisören och hans 15åriga kund dom blev "klippta" utöver det tilltänkta offret.

Kanske dags att ta bort dropp-in ifrån salongerna eller döpa om det till dropp-in dropp-out i stället.

Hur som helst, dags att förbjuda ungarna att någonsin klippa aig på den lokala turksalongen. Det är inte första skjutningen på en frisörsalong...
Har ju redan framgått att alla 3 var från samma gäng. En stod utanför (vakt?) och sprang in när han såg skytten.

2 råttor blev klippta när de blev klippta och "vakten" som inte klippte sig blev klippt ändå.

Enligt uppgifter ska mördaren tydligen ha tillhört samma kriminella råttbo som de skjutna råttorna.
Senast redigerad av Mercede 2025-04-30 kl. 13:44.
Citera
2025-04-30, 13:34
Medlem
Schaefers avatar
En fråga då eftersom jag inte följt tråden i samtliga inlägg:

@n@s versus @nn@s

Är det samma person eller är det bara tillfällighet att namnen är så pass lika?

Tänker på ngt inlägg där det sades att den anhållne var med i samma gruppering.
Var det inte också i ngt inlägg i samma veva som det hintades om att dom var "samma person"?
Lite osäker på det men som sagt har inte lusläst alla inlägg.
Senast redigerad av Schaefer 2025-04-30 kl. 13:37.
Citera
2025-04-30, 13:37
Medlem
buisnismannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schaefer
En fråga då eftersom jag inte följt tråden i samtliga inlägg:

@n@s versus @nn@s

Är det samma person eller är det bara tillfällighet att namnen är så pass lika?

Tänker på ngt inlägg där det sades att den anhållne var med i samma gruppering.
Var det inte också i ngt inlägg i samma veva som det hintades om att dom var "samma person"?
Lite osäker på det men som sagt har inte lusläst alla inlägg.

Det är samma person bara felstavat här.
Citera
2025-04-30, 13:41
Medlem
Schaefers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buisnismannen
Det är samma person bara felstavat här.

Tack för att det blev klarlagt
Citera
2025-04-30, 13:41
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
Har ju redan framgått att alla 3 var från samma gäng. En stod utanför (vakt?) och sprang in när han såg skytten.

2 råttor blev killar blev klippta när de blev klippta och "vakten" som inte klippte sig blev klippt ändå.

Enligt uppgifter ska mördaren tydligen ha tillhört samma kriminella råttbo som de skjutna råttorna.

Låter som ett sannolikt förlopp. Annars verkar det hela lite märkligt.
Citera
2025-04-30, 13:44
Medlem
bolllers avatar
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...eps-i-sitt-hem

Citat:
En 16-åring misstänks för att ha gått in på frisörsalongen i Uppsala och mördat tre personer.

– Han greps på den adress i Uppsala där han är hemmahörande, säger åklagaren Andreas Nyberg.

Enligt uppgifter till Aftonbladet höll han då på att tvätta sina kläder med klorin.

Ingen som vet vart? Eller vem han är?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in