Citat:
Ursprungligen postat av
Shagovlad
Tack för de vänliga orden!
Jag fick tag på min vän för ca 30 min sedan. Det var inte hans son! Gud vare tack!
Men!
Min vän känner familjen till en av de mördade pojkarna och var just på väg till minnesstunden i Gottsunda då jag fick tag på honom. 😭
Jag är ledsen för föräldrarnas och de anhörigas skull. Men särskilt föräldrarna. Att överleva ett av sin barn är ett alldeles särskilt helvete av smärta som få kan föreställa sig, om de inte själva upplevt den sorgen.
Jag hade gått jag med, men det var nog mest bara för de som känner familjen, så jag ville respektera det. Det kan eventuellt också bara vara för landsmän. Jag är ju svensk, så jag skulle kanske inte vara välkommen. Vet inte.
Men vill säga att det är så vidrigt då barn mördas. Det är inte en åsikt som rasisterna och nazisterna i tråden håller med om, men ni förlorade 2:a världskriget och ni kommer förlora alla raskrig. Så ni får gärna vara mer ödmjuka förlorare. Jag avskyr att rasister får härja runt på Flashback som de gör, som om Flashback vore en hemsida för KKK eller Nazistpartiet. Att göra mord till en rasfråga är så vidrigt. Hoppas moderatorerna stoppar er bättre.
Citat:
Ursprungligen postat av
8978wxu642
Men dom mördade var väl gängkriminella?
Enligt vad jag hört från min vän som är vän till den mördade Om@rs familj, så var endast en av dem gängkriminell.
Men jag tycker vi ska lugna ned oss lite. Det har inte gått så lång tid än och vi vet kanske inte allt än? Kanske kommer det mer information den närmaste tiden?
Och om du är förälder till en gängkriminell så sörjer du ditt barn ändå. Eller hur? 🤔
Eller tror du att du inte skulle sörja din son, om han mördades, för att han var gängkriminell?
Säger du "Nej, jag skulle inte sörja då" på den frågan, så avslöjar det din diagnos, inget mer.😊