2025-04-30, 13:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Nej det är inte smart att gifta sig nu. Först måste han göra sig av med exet permanent. Hennes behov av att finnas kvar i hans liv är sjukt, och att han inte kan sätta ner foten och be henne dra är galet. Att dom har barn ihop innebär inte att man måste ha daglig kontakt. Man behöver inte ens ha någon kontakt överhuvudtaget, händer det något kan man lösa det på annat sätt. Julia har redan avverkat fler "pojkvänner" än vad en normal kvinna i hennes ålder gör på en hel livstid, och att hon håller på som hon gör just nu är bara för att hon hatar Linnea. Hon kan inte erbjuda dottern någon stabilitet, och Chrippa kan inte heller göra det, om han skall ha henne hängande i hasorna.
Linnea borde ge honom ett skarpt ultimatum, och om han vägrar släppa kontakten med babymama så råder jag henne att dra. Hon har mycket bättre förutsättningar till ett lyckat liv, än någon av dom andra

Sånt sjukt inlägg. Låter som nåt en omogen 25-åring skulle säga....
Trodde du var äldre?
Men att målet bör vara att ha fortsatt kontakt om man har barn tillsammans, är väl en självklarhet? Något som vilken sund människa som helst skulle skriva under på.

Vad vet du hur många pojkvänner J har haft? Och vad är "normalt" i din värld?
Är Linnea normal?

Om Linneas råd till Christopher är att släppa all kontakt med barnets mamma, är det han som borde dra, illa kvickt. Men det är väl där problemet ligger. Han har inte det förståndet. Eller viljan.
Citera
2025-04-30, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Finns det något som tyder på att barnet far illa nu att myndigheterna måste ingripa?

Är det något flickan far illa i är det att man vill att hennes mamma ska försvinna, herregud alltså.
Citera
2025-04-30, 13:43
Medlem
Citat:
Att prata om att eliminera en unges förälder är ett anmärkningsvärt och olämpligt och sätt att uttrycka sig. L är vuxen och har inget juridiskt ansvar för barnet - om hon inte är nöjd med situationen, är det upp till henne att fatta ett beslut vad hon vill göra med sitt liv.

Det är verkligen fel att uttrycka sig på detta sättet, brottsligt till och med.
Det bästa för flickan är att hållas borta från C & L om man ska hålla på såhär som Goldie säger.
Citera
2025-04-30, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av granny-panties
Nu är det Julia som är boendeförälder.

Därför undrar jag om du menar att hon inte får riktig lagad mat hemma?

Just ja du är svagbegåvad så jag får förklara tydligt. Mitt fel. Tar fullt ansvar för den.

Jag hoppas C är hos kusinerna i Norrköping ibland. Där får hon riktig mat. Till skillnad från när Christopher hade henne. Varför jag tar upp det är för att Christopher hade så svårt att hon var hos kusinerna i Norrköping. Fattar du? Ska jag ta fram ett par kritor och måla så kanske du förstår bättre?
Citera
2025-04-30, 13:49
Medlem
Allt med Chrippa och Lineea är nu helt ointressant.
Det enda man väntar på är att se hur många år han får på kåken.
Finns inget annat intressant kvar...
Citera
2025-04-30, 13:49
Medlem
Citat:
Det är oklart vems bästa eller perspektiv som tas i beaktning när man uttrycker sig så. För ungen är det definitivt inte det bästa.
Ren idioti.

Ja ren idioti!

Jag tänker att det handlar om att användaren menar att Linnéa ska ställa ett ultimatum där Chrippa ska välja mellan Linnéa och Julia och det stora problemet är att han måste ha kontakt med Julia eftersom de är föräldrar.
Chrippa har varit ute några få dagar och vill kanske träffa sin dotter och därmed haft kontakt med Julia kring det.

Användaren skrev att Linnéa inte skulle acceptera daglig kontakt med Julia.
Vadå daglig? Han har varit häktad i flera månader och jag tror inte att han haft daglig kontakt med Julia då.

Vad hände med toppenChrippa?
Citera
2025-04-30, 13:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Och framför allt får Linnéa acceptera att Chrippa har ett barn med en annan kvinna vilket hon visste innan hon inledde en relation med Chrippa.

Jag tycker att det är sjukt att användare ens föreslår att Julia ska bort.

Håller med dig! En icke-fråga. L är inte det viktiga i detta utan barnet och pappans relation. Hon får ta det och backa om det inre passar.
Citera
2025-04-30, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Nej det är inte smart att gifta sig nu. Först måste han göra sig av med exet permanent. Hennes behov av att finnas kvar i hans liv är sjukt, och att han inte kan sätta ner foten och be henne dra är galet. Att dom har barn ihop innebär inte att man måste ha daglig kontakt. Man behöver inte ens ha någon kontakt överhuvudtaget, händer det något kan man lösa det på annat sätt. Julia har redan avverkat fler "pojkvänner" än vad en normal kvinna i hennes ålder gör på en hel livstid, och att hon håller på som hon gör just nu är bara för att hon hatar Linnea. Hon kan inte erbjuda dottern någon stabilitet, och Chrippa kan inte heller göra det, om han skall ha henne hängande i hasorna.
Linnea borde ge honom ett skarpt ultimatum, och om han vägrar släppa kontakten med babymama så råder jag henne att dra. Hon har mycket bättre förutsättningar till ett lyckat liv, än någon av dom andra

1. Håller med dej att det kan lösas på andra sätt. Ett alternativ är att Julia tar beslut och vårdnad om ungen till 100 % och Christopher håller sej i en annan kommun. Hade varit bästa lösning. Då slipper de ha kontakt och C slipper se pappa arg och ta testo i röven. Då slipper hon Linnea också. Och Linnea slipper styvdotter. Win win för alla faktiskt.

2. Julia har avverkat mer pojkvänner än normalt för sin ålder? Vad jag vet har det var 3-4 st totalt. Avundsjukan från dig verkar lysa igenom.

3. Jag vet nån som avverkat gripningar och häktesförhandlingar under 2024 och 2025 för 12.63 livstider. Det är lite värre än 3-4 pojkvänner på 28 år ändå va?
Citera
2025-04-30, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cha-Cha-Boys
Håller med dig! En icke-fråga. L är inte det viktiga i detta utan barnet och pappans relation. Hon får ta det och backa om det inre passar.

Exakt! Både Linnéa och Goldie visste om detta från början.
Om det inte passar Linnéa, dra då. Lämna allt och stick.
Ställ inte ultimatum utan packa och dra.
Då kanske Julia och Chrippa kan hitta ett sätt att samarbeta kring flickan. Tiden är knapp eftersom det närmar sig.
Citera
2025-04-30, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cha-Cha-Boys
Ja märkligt av Goldie att skriva så, hoppas inte det är så tankarna går..just för att den användaren beter sig som den har koll ”bakom kulisserna”.

Just därför det blir extra otäckt när man har insyn och vill skada Julia, den som blir mest skadad är flickan.
Men våldsbrott verkar ligga dom varmt om hjärtat.
Citera
2025-04-30, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
1. Håller med dej att det kan lösas på andra sätt. Ett alternativ är att Julia tar beslut och vårdnad om ungen till 100 % och Christopher håller sej i en annan kommun. Hade varit bästa lösning. Då slipper de ha kontakt och C slipper se pappa arg och ta testo i röven. Då slipper hon Linnea också. Och Linnea slipper styvdotter. Win win för alla faktiskt.

2. Julia har avverkat mer pojkvänner än normalt för sin ålder? Vad jag vet har det var 3-4 st totalt. Avundsjukan från dig verkar lysa igenom.

3. Jag vet nån som avverkat gripningar och häktesförhandlingar under 2024 och 2025 för 12.63 livstider. Det är lite värre än 3-4 pojkvänner på 28 år ändå va?

Nr 2, Julia har ju haft 2 långa förhållande,
Så sjuka lögner här inne.
Citera
2025-04-30, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Exakt! Både Linnéa och Goldie visste om detta från början.
Om det inte passar Linnéa, dra då. Lämna allt och stick.
Ställ inte ultimatum utan packa och dra.
Då kanske Julia och Chrippa kan hitta ett sätt att samarbeta kring flickan. Tiden är knapp eftersom det närmar sig.

Träffar man nån med barn träffar man hela paketet. Barn, ex osv. Väldigt simpelt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in