2025-04-30, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Gör sig av med exet permanent? Det låter som ett drastiskt önskemål att vilja eliminera ungens morsa. Om föräldrarna redan är eniga om vårdnad och boende, borde det innebära att Jullan anses kunna erbjuda stabila förutsättningar. Så vad är egentligen problemet här?

Det låter verkligen illa att man permanent vill få bort någon, ungefär så som man tänkte om Jocke, Anjo och skuldrådgivaren, obehagliga människor måste jag säga.
Flickan har det nog bäst hos Julia med tanke på vad man vill göra med andra människor ingen bra miljö för ett barn.
Citera
2025-04-30, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av granny-panties
Det vore nog önskvärt om Chrippa och Julia fick till någon form av samarbetssamtal.

Det skulle kunna minska friktionen mellan dem om de kommer överens om hur en respektfull kontakt ska ske.

Det finns gammal frustration, svartsjuka och sårade känslor kvar vilket kan ställa till det om de inte tar ansvar själva för sina egna känsloliv.

För Chloes skull hoppas jag att det kommer att fungera.

Vem är det anser att de inte har respektfull kontakt? De själva eller någon utomstående?
Det är föräldrarnas ansvar att samarbeta och se till barnets bästa. Utifrån det man kunnat ta del av har de i samförstånd format en lösning som bedömts vara den bästa för barnet – där ena föräldern har både det juridiska ansvaret och boendet, utan invändningar från någon part. Det finns alltså inga motsättningar eller problem i det.
Citera
2025-04-30, 11:23
Medlem
Citat:
Vem är det anser att de inte har respektfull kontakt? De själva eller någon utomstående?
En trådsanning. Man försöker spinna på allt i desperation och fokusförflyttning.
Citera
2025-04-30, 11:34
Medlem
granny-pantiess avatar
Citat:
Det är föräldrarnas ansvar att samarbeta och se till barnets bästa. Utifrån det man kunnat ta del av har de i samförstånd format en lösning som bedömts vara den bästa för barnet – där ena föräldern har både det juridiska ansvaret och boendet, utan invändningar från någon part. Det finns alltså inga motsättningar eller problem i det.

En historia av destruktiva motsättningar med inblandning av dramasökande individer.

Det vore naivt att tro att känslor och frustrationer som varit drivande bara upphör huxflux för att en överenskommelse är nådd.

Sådant brukar ligga på ett djupare personligt plan och därför hoppas jag att respektive part är såpass ansvarstagande att man ser till att läka sig själv - med eller utan hjälp - för att det ska bli hållbart i längden.

Dessutom hoppas jag att man framöver inte söker kontakt med dramadrivande intressenter .

Är det så långsökt anser du att hoppas på att det ska fungera?

Det är barnets rätt som ska komma allra först.
Citera
2025-04-30, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomtenisse14
Det låter verkligen illa att man permanent vill få bort någon, ungefär så som man tänkte om Jocke, Anjo och skuldrådgivaren, obehagliga människor måste jag säga.
Flickan har det nog bäst hos Julia med tanke på vad man vill göra med andra människor ingen bra miljö för ett barn.

Att prata om att eliminera en unges förälder är ett anmärkningsvärt och olämpligt och sätt att uttrycka sig. L är vuxen och har inget juridiskt ansvar för barnet - om hon inte är nöjd med situationen, är det upp till henne att fatta ett beslut vad hon vill göra med sitt liv.
Citera
2025-04-30, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av toonajnwan
En trådsanning. Man försöker spinna på allt i desperation och fokusförflyttning.

Ungen är stadigvarande hos en betrodd vårdnadshavare, den lösningen har tagits fram i samförstånd. Det finns inget att diskutera där mer.
Citera
2025-04-30, 11:43
Medlem
granny-pantiess avatar
Citat:
Ungen är stadigvarande hos en betrodd vårdnadshavare, den lösningen har tagits fram i samförstånd. Det finns inget att diskutera där mer.

Bestämmer vem?

Jag hoppas verkligen att Julia inte drar med sig barnet till pundare i Motala längre.
Citera
2025-04-30, 11:51
Medlem
Citat:
Håller fullständigt med. Bara osmakligt.
Citera
2025-04-30, 11:51
Medlem
Citat:
En historia av destruktiva motsättningar med inblandning av dramasökande individer.

Det vore naivt att tro att känslor och frustrationer som varit drivande bara upphör huxflux för att en överenskommelse är nådd.

Sådant brukar ligga på ett djupare personligt plan och därför hoppas jag att respektive part är såpass ansvarstagande att man ser till att läka sig själv - med eller utan hjälp - för att det ska bli hållbart i längden.

Dessutom hoppas jag att man framöver inte söker kontakt med dramadrivande intressenter .

Är det så långsökt anser du att hoppas på att det ska fungera?

Det är barnets rätt som ska komma allra först.

Finns det något som tyder på att barnet far illa nu att myndigheterna måste ingripa?
Citera
2025-04-30, 11:55
Medlem
Citat:
Bestämmer vem?

Jag hoppas verkligen att Julia inte drar med sig barnet till pundare i Motala längre.

Som Kräftan kallade sin bror. Är det han du menar?
Citera
2025-04-30, 12:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Nej det är inte smart att gifta sig nu. Först måste han göra sig av med exet permanent. Hennes behov av att finnas kvar i hans liv är sjukt, och att han inte kan sätta ner foten och be henne dra är galet. Att dom har barn ihop innebär inte att man måste ha daglig kontakt. Man behöver inte ens ha någon kontakt överhuvudtaget, händer det något kan man lösa det på annat sätt. Julia har redan avverkat fler "pojkvänner" än vad en normal kvinna i hennes ålder gör på en hel livstid, och att hon håller på som hon gör just nu är bara för att hon hatar Linnea. Hon kan inte erbjuda dottern någon stabilitet, och Chrippa kan inte heller göra det, om han skall ha henne hängande i hasorna.
Linnea borde ge honom ett skarpt ultimatum, och om han vägrar släppa kontakten med babymama så råder jag henne att dra. Hon har mycket bättre förutsättningar till ett lyckat liv, än någon av dom andra

Men usch vad läskigt du skriver!

Ja det låter exakt som något som en ”nya kvinnan” skulle kunna skriva om den inte hade goda intentioner. Men det har väl Linnea så antar att du inte skriver från hennes synvinkel, är du polare med henne hade jag ifrågasatt dig som uttrycker dig så i tråden.

Självklart är hans relation med sin dotters mamma viktig! Han ska bara lära sig att respektera henne!
Citera
2025-04-30, 12:08
Medlem
granny-pantiess avatar
Citat:
Som Kräftan kallade sin bror. Är det han du menar?

Julia känner ett flertal personer i Motala vad jag vet. Har dock ingen aning om hur många.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in