2025-04-30, 12:11
Medlem
granny-pantiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Finns det något som tyder på att barnet far illa nu att myndigheterna måste ingripa?

Vet inte - vet du?

Och det vore för idiotiskt att dra gränsen vid om myndigheterna borde ingripa.

Varför känner du dig så kränkt över att jag hoppas på en bättring för dotterns skull?

Förändringar tar tid och kräver mycket arbete med sig själv.
Citera
2025-04-30, 12:23
Medlem
Citat:
Finns det något som tyder på att barnet far illa nu att myndigheterna måste ingripa?

Nej det gör det inte. C verkar må bra. Hon är väldigt fäst vid mamma. Hoppas hon börjat förskolan. För sin egna skull för att utvecklas och träffa barn i sin egna ålder samt för att Julia ska få avlastning till att plugga, jobba och fixa sitt psykiska mående. Hoppas C träffar kusinerna ibland. Finns ju en ny att träffa. Hon verkar gilla de väldigt mycket och i Norrköping får hon riktig mat.
Citera
2025-04-30, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av granny-panties
Vet inte - vet du?

Och det vore för idiotiskt att dra gränsen vid om myndigheterna borde ingripa.

Varför känner du dig så kränkt över att jag hoppas på en bättring för dotterns skull?

Förändringar tar tid och kräver mycket arbete med sig själv.

Jag är inte kränkt. Av det jag har kunnat ta del av ser jag en väg framåt för barnet genom en omstrukturering i vårdnads- och boendefrågan, vilket jag anser kan vara en positiv utveckling för barnets framtid, särskilt med tanke på hur situationen tidigare sett ut och som gått att ta del av. Ser du ingen bättring med hänvisning till lösningen de kommit fram till?
Citera
2025-04-30, 12:58
Medlem
granny-pantiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Nej det gör det inte. C verkar må bra. Hon är väldigt fäst vid mamma. Hoppas hon börjat förskolan. För sin egna skull för att utvecklas och träffa barn i sin egna ålder samt för att Julia ska få avlastning till att plugga, jobba och fixa sitt psykiska mående. Hoppas C träffar kusinerna ibland. Finns ju en ny att träffa. Hon verkar gilla de väldigt mycket och i Norrköping får hon riktig mat.

Får hon inte riktig mat hemma?
Citera
2025-04-30, 13:02
Medlem
granny-pantiess avatar
Citat:
Jag är inte kränkt. Av det jag har kunnat ta del av ser jag en väg framåt för barnet genom en omstrukturering i vårdnads- och boendefrågan, vilket jag anser kan vara en positiv utveckling för barnets framtid, särskilt med tanke på hur situationen tidigare sett ut och som gått att ta del av. Ser du ingen bättring med hänvisning till lösningen de kommit fram till?

Jag hoppas att det blir bra och att Julia reder upp sitt liv.

Lägenhet är ju bra att hon fått och en grundförutsättning för att bygga upp en bra tillvaro.

Hoppas att flickan är inskolad på förskolan nu.

Bra också att Chrippa är på fri fot så att umgänget kan ske.
Citera
2025-04-30, 13:13
Medlem
Citat:

Det vill säga, situationen är nu ordnad till det bättre, vilket visar att det finns en betrodd vårdnadshavare som tar sitt ansvar. Bra.
Citera
2025-04-30, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av granny-panties
Får hon inte riktig mat hemma?

Köttfärssås och kinamat hos Christopher kan ifrågasättas som riktig mat för en 4 åring. Speciellt då bara det serveras.
Citera
2025-04-30, 13:27
Medlem
Citat:
Vem är det anser att de inte har respektfull kontakt? De själva eller någon utomstående?
Det är föräldrarnas ansvar att samarbeta och se till barnets bästa. Utifrån det man kunnat ta del av har de i samförstånd format en lösning som bedömts vara den bästa för barnet – där ena föräldern har både det juridiska ansvaret och boendet, utan invändningar från någon part. Det finns alltså inga motsättningar eller problem i det.

Och framför allt får Linnéa acceptera att Chrippa har ett barn med en annan kvinna vilket hon visste innan hon inledde en relation med Chrippa.

Jag tycker att det är sjukt att användare ens föreslår att Julia ska bort.
Citera
2025-04-30, 13:32
Avslutad
Citat:
Köttfärssås och kinamat hos Christopher kan ifrågasättas som riktig mat för en 4 åring. Speciellt då bara det serveras.

Glöm inte Nocco och godis. Söt yoghurt och coca-cola.
Citera
2025-04-30, 13:33
Medlem
granny-pantiess avatar
Citat:

Nu är det Julia som är boendeförälder.

Därför undrar jag om du menar att hon inte får riktig lagad mat hemma?
Citera
2025-04-30, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Och framför allt får Linnéa acceptera att Chrippa har ett barn med en annan kvinna vilket hon visste innan hon inledde en relation med Chrippa.

Jag tycker att det är sjukt att användare ens föreslår att Julia ska bort.

Det är oklart vems bästa eller perspektiv som tas i beaktning när man uttrycker sig så. För ungen är det definitivt inte det bästa.
Ren idioti.
Citera
2025-04-30, 13:38
Medlem
Citat:

Julia lade ut ett foto på flickan för några dagar sedan.
När jag såg det fotot minns jag något Chrippa sa för ett gäng månader sedan dvs att flickan tappat sin glöd i ögonen.
Jag håller med honom,, det ska han ha.

När jag såg hennes foto hade hon livslust, glädje och var lite busig i sina ögon vilket tyder på att hon har det toppen nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in