2025-04-29, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av missgbg
Jo, men då verkar ju dådet iallafall inte skett specifikt mot salongen utan i syfte att ta livet av springisarna som förmodligen inte är ägare av salongen ifall de nu är 14-15 år gamla
Dom är 16-18år gamla.
Citera
2025-04-29, 22:50
Medlem
HemmaslagenWasabis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anafear
En till actionfilmfantast ser det ut som.
En bra skytt träffar, och då räcker en kula gott och väl.
Om det var ett. 22 vapen kanske bilrutor kunde ha hjälpt offren, men vanligaste ammunitionen 9mm gåt utan problem genom både dörr, fönster och skallben.

Hylsorna till vapnet är 9mm enligt bild från brottsplatsen: https://www.instagram.com/p/DJCkFnDs-O6/?img_index=2
Citera
2025-04-29, 22:51
Medlem
K.Blomkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Lite ovanlig plats för en frisör, dvs halvtrappa ner i källarplan från en grusparkering och helt fördragna persienner enligt Street View. Bild från Augusti 2024. Frisörer brukar ju gilla att ha stora exponerade skyltfönster på gatuplan.

På gatubilden på Eniro (äldre bild) verkar det ligga en annan verksamhet där.

Det finns nog annan "verksamhet" där

Citat: Vare sig utförandet kräver sax, maskin, kniv eller våra händer, är vi trygga nog att ge dig ett gott resultat!

göra kunden nöjd och erbjuda en härlig upplevelse.

Har ni frågor eller vill special boka?

VÄLKOMMEN IN FÖR EN TILLFREDSSTÄLLANDE STUND
Att besöka oss, är en garanti av nöjdhet!

Luktar ju bordell lång väg.

https://shalombarber.se/
Citera
2025-04-29, 22:52
Medlem
pazeras avatar
rätt maärkligt, ingen ny info här sen 19.00 typ... 1 påstått offer "omar" med gucci keps och pillerslunga, sen har "knogis" och "jordgubben" nämnts. Bara tidsfråga "Mekki" i Malmö nämns samt "Roffa"...
Citera
2025-04-29, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr.spencer
"åfan"... Ja jo jag har ju tänkt att måltavlorna var just måltavlor och inte att man var ute efter att ruinera salongens anseende.

Vilket var precis det jag antydde från början, så varför kommenterar du emot om du höll med?
Citera
2025-04-29, 22:54
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trollebull
Nej, det skulle jag inte säga. Där jag var i uniform så såg vi en massa skador, och om vi bara klarade att stoppa blodflödet och stabilisera personen så klarade de sig i de flesta fall om de kom i vård inom 15 minuter, och detta gällde kalibrar på, vanligtvis, 7.62x39. Att döda 3 direkt med ett skott var (eller 2 med för den delen) kräver träff i huvudet eller hjärtat, att lyckas med detta under press mot rörliga mål kräver mer förmåga än de flesta "vanliga"militärer klarar av, än minder några mini-gangstrar. Rekylen på en 9mm (villket jag FÖRMODAR är kalibern på vapnet, men där kan jag mkt väl ha fel) är inte att skratta åt Detta är enligt min åsikt, men den baseras på erfarenheter med VERKLIGEN bra skyttar, bra mkt bättre än mig, och då har jag nog ändå skjutit kring 500 skott med mitt dåvarande tjänstevapen.

Skytten var en påfallande smal person som anlände på elsparkcykel, som i snabb följd avlossade 7-9 skott med pistol mot objekten, vilka samtliga neutraliserades, varpå han omedelbart avlägsnade sig från platsen. Mycket styvt gjort.
Citera
2025-04-29, 22:55
Medlem
Förstår inte hur man orkar bry sig längre, att det ens blir en diskussion i en tråd. Jag är helt avtrubbad tragiskt nog.
Citera
2025-04-29, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Lite ovanlig plats för en frisör, dvs halvtrappa ner i källarplan från en grusparkering och helt fördragna persienner enligt Street View. Bild från Augusti 2024. Frisörer brukar ju gilla att ha stora exponerade skyltfönster på gatuplan.

På gatubilden på Eniro (äldre bild) verkar det ligga en annan verksamhet där.

Ja, men det är kulturminnesskyddat område tror jag och det är ett gäng liknande affärslokaler i området, typ en skivbörs, antikvariat osv. Ganska charmigt, föreningarna som är hyresgäster har nog inte mycket till val vad gäller användningsområdet (gissar bara) och säkert låg hyra.

Är nog inte så trevligt ställe att bli inträngd vid.
Citera
2025-04-29, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pazera
rätt maärkligt, ingen ny info här sen 19.00 typ... 1 påstått offer "omar" med gucci keps och pillerslunga, sen har "knogis" och "jordgubben" nämnts. Bara tidsfråga "Mekki" i Malmö nämns samt "Roffa"...

Kan möjligtvis det påstådda offret vara släkt med ägaren till salongen och det är därför offren har vistats där, med tanke på att offret har mörk hudfärg och ägaren påstås tidigare i tråden att vara eritreansk?
Senast redigerad av Arkitektkompisen 2025-04-29 kl. 22:59.
Citera
2025-04-29, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av STRANDVAGEN15
Döda:

Omar

Anas

mikas

Beklagar sorgen

Efternamn och tillhörighet...
Citera
2025-04-29, 23:00
Medlem
Självsanering!? Hoppas ingen oskyldig blev ”jappad” pga felskjutning. Är det ”rätt” skjutet verkar det ligga spaning bakom och att skytten var erfaren och påläst.

Hoppas hen med anhang fångas in också.
Citera
2025-04-29, 23:01
Medlem
5 skott och 3 av dessa skott i huvudet på 3 personer.. rätt snabb och pricksäker skytt,
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in