2025-04-29, 23:01
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.spencer
"åfan"... Ja jo jag har ju tänkt att måltavlorna var just måltavlor och inte att man var ute efter att ruinera salongens anseende.
Och enligt SVT sköts de ju också VID salongen - och inte inne i den.
Citera
2025-04-29, 23:02
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Skytten var en påfallande smal person som anlände på elsparkcykel, som i snabb följd avlossade 7-9 skott med pistol mot objekten, vilka samtliga neutraliserades, varpå han omedelbart avlägsnade sig från platsen. Mycket styvt gjort.

Inte första gången GM pangar på.., skulle jag säga..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Lite ovanlig plats för en frisör, dvs halvtrappa ner i källarplan från en grusparkering och helt fördragna persienner enligt Street View. Bild från Augusti 2024. Frisörer brukar ju gilla att ha stora exponerade skyltfönster på gatuplan.

På gatubilden på Eniro (äldre bild) verkar det ligga en annan verksamhet där.

Kollar man ägarens Instagram ser det ut som han klippte personer i sin lägenhet fram till januari typ. Fick mer intrycket av att han mest behövde en plats, och hittade en billig lokal i relativ anknytning till centrum.
Citera
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N88B
5 skott och 3 av dessa skott i huvudet på 3 personer.. rätt snabb och pricksäker skytt,

7-9 skott enligt vissa vittnen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Och enligt SVT sköts de ju också VID salongen - och inte inne i den.

Fast enligt tv4 sköts de på salongen.
Hur som haver är det olika bud på olika tidningar.

https://www.tv4.se/artikel/2d3iUP9lD...vapnet-stadigt

Citat:
Tre personer sköts kallblodigt till döds på en frisörsalong i Uppsala.
Ett vittne, som befann sig 30 meter från gärningsmannen, såg när han gick över gatan och avlossade skotten.
Senast redigerad av Arkitektkompisen 2025-04-29 kl. 23:07.
Citera
2025-04-29, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krasigt
Det verkar röra sig om tre döda tonåringar i åldern 15-17, från vad jag sett i tråden.
Hur gammal är knogis
Citera
2025-04-29, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mansundret
Spännade påstående , och hur går penningtvätten till menar du?? Är du helt tappad?
Tvätten sker ju genom att ägaren kan ha springare som säljer saker samtidigt står han och klipper och kan ta ut vit lön... Eller en anställd som aldrig är på plats men säljer den anställda ber polarna klippa sig och dra kort eller lämna kontanter till ägaren som knappar in flertalet klippningar
Citera
2025-04-29, 23:04
Medlem
En märklig detalj är att ingenstans står det om någon personal som är vittne(n) inne i salongen.

Tv 4 nyheterna har väl bästa vittnesutsagan. Men det ger ju mer intrycket att skytten skjuter in i salongen utifrån. Vittnet ser inte offren. Borde rimligtvis vara blod och många vittnesuppgifter om personer på marken om offren var utanför. Gå sakta över gatan tyder ju också på att offren är instängda och inte ute.

Citat:
Vittnet befann sig på samma sida som frisörsalongen när mannen sakta gick över gatan. Plötsligt började han avlossa skott.

https://www.tv4.se/artikel/2d3iUP9lD...vapnet-stadigt
Senast redigerad av DrGiggles 2025-04-29 kl. 23:16.
Citera
2025-04-29, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mansundret
Spännade påstående , och hur går penningtvätten till menar du?? Är du helt tappad?

Det är allmänt känt. Bara att stämpla in extra.
Citera
2025-04-29, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wilson555
Hur gammal är knogis
Född 1995.
Senast redigerad av tuumadree 2025-04-29 kl. 23:12.
Citera
2025-04-29, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frapper
Det var under 4 min Uppsala i Aktuellt. Sedan var över 14 min Trump. Som vanligt i StatsTeven. Är det en jättenyhet för dig?

Det har alltid varit så i lokala "aktuellt" Uppsala. Ingeting nytt. Aldrig varit med om att lokala nyheter visat något mer än 4-5 minuter under min tid i Uppsala. Oftast är det tom. reprisinslag från morgonen. Märks till och med när de visar vädret, prognos från klockan 12:00, 22.. Ibland när det inte finns något att rapportera visar de Stockholm istället. Våldtäkten på äldreboendet minns jag de försökte sopa under mattan och visade 30 sekunder.
Senast redigerad av sweetcrypto 2025-04-29 kl. 23:11.
Citera
2025-04-29, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrGiggles
En märklig detalj är att ingenstans står det om någon personal som är vittne(n) inne i salongen.

Därför jag tänker tesen om BO möjligtvis var släkt med ägaren då de verkar ha samma påbrå, BO har mörk hudfärg och enligt användare här på Flashback är ägaren till salongen eritreansk. BO kanske vistades där inne i salongen och hade tillgång till den med sina vänner?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in