• 1
  • 2
2025-04-29, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drKickass
Kanske. Rent generellt, ja.
Men.
Beror också på hur masterna är där man har tänkt befinna sig.

Nu vet inte jag i hövvet vilka som har master ihop, av Telia, Tele2, Telenor och 3. Men alla har inte masterna på samma ställe, alltså finns det en poäng att undersöka hur situationen är exakt där man har tänkt använda utrustningen. Telia kan ha dålig mottagning där nån annan har bra.
Se till så at t4g-routern har uttag för yttre riktantenn och rikta in en sådan. Min har uttag för två, men köpte en antenn. Hastigheten med antennen gick från ca 6-8mbit/s till 45-75mbit/s (beroende på belastning på linan). Min dator tankade ner spel för över 200gb häromnatten via Steam, på ca 6.5h.
Citera
2025-04-29, 19:17
Medlem
datalogs avatar
Tele2 och Comviq är samma bolag och således samma nät. Osäker på om Comviq har 5G på sina mobila bredband dock, vilket skulle ge högre ping och lägre hastighet.

Vad är du ute efter, TS? Prioriterar du att få bra hastighet och låg ping, eller är priset viktigare? Hos Chili Mobil kan du t .ex. få 10 Mbps för 229:- i månaden om du betalar i förskott för ett år och går via någons tipslänk. Finns även 3 Mbps för 159:- i månaden, om du klarar dig på det.
Citera
2025-04-29, 20:39
Medlem
kasanetetofan0401s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av datalog
Tele2 och Comviq är samma bolag och således samma nät. Osäker på om Comviq har 5G på sina mobila bredband dock, vilket skulle ge högre ping och lägre hastighet.

Vad är du ute efter, TS? Prioriterar du att få bra hastighet och låg ping, eller är priset viktigare? Hos Chili Mobil kan du t .ex. få 10 Mbps för 229:- i månaden om du betalar i förskott för ett år och går via någons tipslänk. Finns även 3 Mbps för 159:- i månaden, om du klarar dig på det.

Då kan man likaväl ta Vimla som är bättre enligt mig..
Har inga stora problem med att få bra hastighet….
Citera
2025-04-29, 20:41
Medlem
datalogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kasanetetofan0401
Då kan man likaväl ta Vimla som är bättre enligt mig..
Har inga stora problem med att få bra hastighet….
Visst, klarar man sig med begränsad data så funkar Vimla säkert bra.
Citera
2025-04-29, 20:51
Medlem
Citat:
Visst, klarar man sig med begränsad data så funkar Vimla säkert bra.

Nu vet jag ej hur mycket data TS använder, men 100GB för 370kr i månaden är rätt schysst.
Citera
2025-04-29, 21:57
Medlem
datalogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kasanetetofan0401
Nu vet jag ej hur mycket data TS använder, men 100GB för 370kr i månaden är rätt schysst.
Nä, det är dyrt. Du får obegränsad data hos Comviq för 329:-, utan någon hastighetsgräns.
Citera
2025-04-29, 22:08
Medlem
Citat:
Nä, det är dyrt. Du får obegränsad data hos Comviq för 329:-, utan någon hastighetsgräns.

Då ändrar jag mig.
Citera
2025-04-30, 08:24
Moderator
rancors avatar
Nätverk och datorkommunikation --> Telefoni: operatörer
/Moderator
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera