• 1
  • 2
2025-04-29, 10:27
Medlem
zergrushs avatar
Vilka skulle ni föredra eller har ni information om fördelar/nackdelar? En bekant lät hyfsat missnöjd med Tele2s service, ifråga om gaming: "Det är bedrövlig ping precis hela tiden!"
Citera
2025-04-29, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
Vilka skulle ni föredra eller har ni information om fördelar/nackdelar? En bekant lät hyfsat missnöjd med Tele2s service, ifråga om gaming: "Det är bedrövlig ping precis hela tiden!"

Det är väl samma företag?
Comviq är väl Tele2s budget-märke?
Citera
2025-04-29, 10:35
Avstängd
Skulle satsat på Telia.
Citera
2025-04-29, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jumpjet
Skulle satsat på Telia.

Kanske. Rent generellt, ja.
Men.
Beror också på hur masterna är där man har tänkt befinna sig.

Nu vet inte jag i hövvet vilka som har master ihop, av Telia, Tele2, Telenor och 3. Men alla har inte masterna på samma ställe, alltså finns det en poäng att undersöka hur situationen är exakt där man har tänkt använda utrustningen. Telia kan ha dålig mottagning där nån annan har bra.
Citera
2025-04-29, 11:27
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush

Har använt mig av mobila bredband senaste 15 åren, telenor slår alla med hästlängder enligt min erfarenhet.

I skrivande stund har jag 575 mbit ner, 103 mbit upp samt en svarstid på 14,64 ms.
Citera
2025-04-29, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zeromoral
Har använt mig av mobila bredband senaste 15 åren, telenor slår alla med hästlängder enligt min erfarenhet.

I skrivande stund har jag 575 mbit ner, 103 mbit upp samt en svarstid på 14,64 ms.
För hur mycket i månaden?
Citera
2025-04-29, 12:26
Citat:
Ursprungligen postat av segernisse
För hur mycket i månaden?

499 utan bindningstid / 329 med 24mån, använder router "zyxel fwa510" också.
Citera
2025-04-29, 12:29
Medlem
Citat:

Det beror väl på var man befinner sig, och hur man använder det?

Jag hade Telenor i några år (Telia saknade täckning där jag först behövde det).

Det slutade med att jag gick över till Telia, eftersom att de 9ggr av10 hade täckning där Telenor saknade täckning.

Bor man på en och samma plats, och vill tex streama och spel_a, så gör man väl bäst i att bara köra med den som täcker just det området bäst.
Citera
2025-04-29, 13:44
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Det beror väl på var man befinner sig, och hur man använder det?

Jag hade Telenor i några år (Telia saknade täckning där jag först behövde det).

Det slutade med att jag gick över till Telia, eftersom att de 9ggr av10 hade täckning där Telenor saknade täckning.

Bor man på en och samma plats, och vill tex streama och spel_a, så gör man väl bäst i att bara köra med den som täcker just det området bäst.

Jag flyttar runt pga arbete och oftast långt utanför större städer, därav mobilt bredband. Står fast vid det jag sa
Citera
2025-04-29, 13:50
Medlem
Citat:
Jag flyttar runt pga arbete och oftast långt utanför större städer, därav mobilt bredband. Står fast vid det jag sa

Jag med.
Reser mkt oxå, ca 6000mil/år.
Jag tröttnade på Telenor när det inte gick att streama varken film eller ljud vid molnigt väder (beroende på var jag är såklart).
Det stämmer säkert att Telenor (när det funkar) når högre, men det är ju viktigare ATT det funkar för mig.
Citera
2025-04-29, 13:53
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Jag med.
Reser mkt oxå, ca 6000mil/år.
Jag tröttnade på Telenor när det inte gick att streama varken film eller ljud vid molnigt väder (beroende på var jag är såklart).
Det stämmer säkert att Telenor (när det funkar) når högre, men det är ju viktigare ATT det funkar för mig.

Har aldrig någonsin haft problem, har dock aldrig nått över 50 med telia. Antingen så jobbar du på telia eller så mytar du bara.
Citera
2025-04-29, 14:10
Medlem
Citat:
Har aldrig någonsin haft problem, har dock aldrig nått över 50 med telia. Antingen så jobbar du på telia eller så mytar du bara.

Jag jobbar inte åt något Telekombolag.

Däremot så reser jag mkt, från Ystad till Kiruna. Jag kan visa dig många platser runtom i landet där Telenor inte ens har mottagning.

Och för att förtydliga det, så har jag även upplevt ställen där Telia inte funkar men Telenor har gjort det, men de ställena kan jag räkna på ena handens fingrar.

Du kanske åker från stad till stad, där man sällan upplever störningar, vad vet jag.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in