Citat:
Ursprungligen postat av
Zaphiez
Låter som en arab-fint i mina öron. Men jag kanske har fel?
Företagaren är av utländsk härkomst, ja.
Citat:
Ursprungligen postat av
BetterStories
Det finns väl inget att bestrida. Ungefär som om jag skulle få en faktura från Coop efter flera år.
Va är det för företagare som ger dig kvitto - utan att du betalat?
Får jag en faktura på ett påstått belopp så måste jag bestrida den för annars går den till inkasso och sedan vidare till Kronofogdemyndigheten där jag får betalningsanmärkning samt blir skyldig att betala den, annars görs utmätning.
Jag har varit kund i flera år och senaste åren har han sagt att jag inte behöver betala nu
"utan kan betala senare då du är en bra kund", trots att jag var villig att betala vid köptillfället. Under åren har det blivit sättet att betala på då det var bekvämt. Har under åren aldrig varit några problem utan vid månadsskiftet har jag betalat in månadens köp som jag har kvitton på. Varför han nu plötsligt påstår att det saknas
"tiotusentals kronor" vet jag inte eftersom han längre inte svarar på samtal eller sms.
Citat:
Ursprungligen postat av
itsaek
Någon jävla alkis-pub
Inte alls, det är en butik.
Citat:
Ursprungligen postat av
aurun
Bestrid fakturan när den kommer bara.
Det vet jag att man ska göra.
Citat:
Ursprungligen postat av
Severloh
Säg till araben att skicka sin bluffaktura, så får han redogöra det gratis för tingsrätten.
Detta vet jag också. Är dock rädd att han kanske förfalskar kvitton för att hävda att jag inte betalt. Med tanke på hans plötsliga agerande så vet jag inte vad han är kapabel att göra.