2025-04-26, 18:15
Medlem
Hur kan du veta att dina fakta är fakta om inte du är M.G…

Schack matt!
Citera
2025-04-26, 18:52
Medlem
RickNesss avatar
Är det MGs profil på LinkedIn som kommer upp om man googlar hans namn?
Citera
2025-04-26, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RickNess
Är det MGs profil på LinkedIn som kommer upp om man googlar hans namn?
Tror det, lite tillfixad bild bara
Senast redigerad av Taddel 2025-04-26 kl. 19:29.
Citera
2025-04-26, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShadowBlade
Jaså, och vilka barn skulle det vara?

Det är inte rykten om det kommer från dig eller dina vänner? Har du sett dessa meddelanden? Varför är han inte anmäld för detta?

Jag har ifrågasatt precis som jag antar du gjort men ingen har visat något bevis på något för mig iallafall. Bara sagt, ”men dså var det”. Det håller inte.

Men jag tror också att ni som håller fast vid den sidan av det alltid kommer göra det. Till slut vet nog ingen av er vad som är vad längre.

Jag väljer också gå på fakta, varför jag vet att dina ”fakta” inte stämmer.

Rattfylla skiter jag i så länge han inte skadat någon. Vad jag vet så försökte någon sno hans jacka på fyllan tre gånger varpå han gav den personen en snyting. Det kan jag nog förlåta. Han var väldigt ångerfull att det gick så långt och jag tror honom

"Rattfylla skiter jag i så länge han inte skadat någon" intressant hur du resonerar.....

"Vad jag vet om det (Riga) är att det ligger under JO (justitieombudsman) för granskning eftersom man använde svenska utredningen som grund och hittade på ett fall för att få honom fälld. Polisen minns jag fick en riktig känga av hovrätten efter blottningshärvan och kontaktade Riga polisen när han flyttat dit."

Intressant här hur du uttrycker dig väldigt likt hans inlägg på facebook från 2019. Då skrevs det följande:

"Jag överklagade till hovrätten där både polis, tingsrätt och åklagaren fick en jättekänga av Hovrätten i den friande domen."

https://www.facebook.com/10001162009...452571?sfns=mo
Citera
2025-04-27, 08:02
Medlem
Citat:
Jag väljer också gå på fakta, varför jag vet att dina ”fakta” inte stämmer.

OM du, Shadowblade nu (mot förmodan) inte skulle vara M.G så vill jag i alla fall att du beaktar detta innan du fortsätter försvara honom:

* För att de fakta som jag framför inte ska stämma så krävs det att ett väldigt stort antal oberoende personer ljuger och hittar på, inklusive diverse myndigheter.

* För att de fakta som du framför inte ska stämma krävs det att 1 person ljuger… M.G.
Citera
2025-04-27, 18:12
Medlem
Ja, många personer ljuger. Det är inget konstigt med det.och nej jag är fortfarande inte M.G. Är kvinna och bor i Umeå.

Om jag skriver liknande om saker så är det kanske för att jag faktiskt konverserat med honom om de här sakerna.

Är ärligt talat förbryllad hur han behandlas sedan detta drog igång, han var inte ens på de platser som blottningarna skedde på.

Medan det pågick for en person runt på dessa skolor och visade bilder på honom för lärare och barn. Fortfarande idag är det folk som aktivt gör allt för att sänka honom. Några av er är säkerligen här men vet att det rör sig om en liten klick människor. Framförallt B*r*e J*m K*d*i* och S*b*s*i*n S*a*n.

Och ja, en man som blottade sig för två flickor i Vännäs åkte för fler än hälften av blottningarna som M.G stod anklagad för. Dock skrevs det knappt något om det, var inte lika intressant då M.G var gift med C.M under den tiden.

Det som hände i Riga var en total rättsskandal vartefter JO faktiskt granskar det.

Resten menar jag är en summa av rykten som startade innan myndigheter ens var inblandade. Av ovan nämnda B*r*e

Har talat med M.G och han vill inte ge sig in i konversation eller läsa här fast jag tycker han borde.

Alla får ju tycka och tro vad de vill men att diskussionen på detta forum bara går åt ett håll tycker jag är fel.
Senast redigerad av ShadowBlade 2025-04-27 kl. 18:17. Anledning: Tillägg
Citera
2025-04-27, 18:35
Medlem
Citat:
Ja, många personer ljuger. Det är inget konstigt med det

Resten menar jag är en summa av rykten som startade innan myndigheter ens var inblandade.
Men kan du ens tänka tanken att det är M.G som ljuger eller är det helt otänkbart för dig?
Citera
2025-04-27, 19:32
Medlem
Absolut kan jag det. Dock har jag inte några bevis på att så är fallet
Citera
2025-04-27, 20:06
Medlem
Citat:
Det som hände i Riga var en total rättsskandal vartefter JO faktiskt granskar det.
Ok, så du har inga bevis på att han inte ljuger så då är ju din argumentation ganska bräcklig.

När det gäller JO-anmälan, har du sett några bevis på att det är igång? Tänkte att det vore ett bra läge för M.G att be t.ex. VK ta upp att det granskas av JO eller?
Annars är det lätt för M.G. att man säger att det granskas för att man vill låta oskyldig.
Bara ett litet tips om du vill kolla upp lite.
Citera
2025-04-27, 20:59
Medlem
Jodå har många bevis på att han inte ljugit för mig. Och ha bevis på de övriga sakerna som har med rykten att göra har ju ingen visat upp för mig.

Ja, jag har varit med som stöd till advokater osv så jag har hyfsat bra koll på det både folk ljugit om och myndigheter har gjort. Detta belystes också av hovrätten. Det är inte bara det som står i domen, utan mycket mer som sades gentemot polisen och hur de misslyckats fatalt i att bevisa att han gjort något av det han var anklagad för.

De vägrade honom dessutom telefonpositionering.

Ja, har suttit med under några möten om JO klagan så det stämmer. Tror inte han vill ha något med media att göra, det är det som är problemet. Har försökt övertyga honom att gå ut med det men han vill inte.

Jag förstår att man kan ställa sig på två olika sidor i detta då det går så sjukt mycket rykten om M.G men jag har valt denna då inget säger mig att det är bevisat att han gjort något, och då menar jag inte en enda grej, av det som sägs om honom vad gäller några minderåriga
Citera
2025-04-27, 21:11
Medlem
Citat:
Jodå har många bevis på att han inte ljugit för mig. Och ha bevis på de övriga sakerna som har med rykten att göra har ju ingen visat upp för mig.

Ja, jag har varit med som stöd till advokater osv så jag har hyfsat bra koll på det både folk ljugit om och myndigheter har gjort. Detta belystes också av hovrätten. Det är inte bara det som står i domen, utan mycket mer som sades gentemot polisen och hur de misslyckats fatalt i att bevisa att han gjort något av det han var anklagad för.

De vägrade honom dessutom telefonpositionering.

Ja, har suttit med under några möten om JO klagan så det stämmer. Tror inte han vill ha något med media att göra, det är det som är problemet. Har försökt övertyga honom att gå ut med det men han vill inte.

Jag förstår att man kan ställa sig på två olika sidor i detta då det går så sjukt mycket rykten om M.G men jag har valt denna då inget säger mig att det är bevisat att han gjort något, och då menar jag inte en enda grej, av det som sägs om honom vad gäller några minderåriga
Kan du tänka dig att dela med dig av de bevis du har för att han inte ljugit för dig?
Annars finns det ju fortfarande inget konkret som motsäger det faktum att han dömts för det senaste fallet plus det i Riga…
Dessutom var det 2018 han dömdes i Riga, när tog JO upp det egentligen?
Citera
2025-04-27, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taddel
Kan du tänka dig att dela med dig av de bevis du har för att han inte ljugit för dig?
Annars finns det ju fortfarande inget konkret som motsäger det faktum att han dömts för det senaste fallet plus det i Riga…
Dessutom var det 2018 han dömdes i Riga, när tog JO upp det egentligen?

Det senaste fallet finns inga bevis för.

En flicka säger att hon utsatts medan hennes syster, mamman, mammans pojkvän och tre till vuxna som satt runt samma bord inte har sett något sådant hända. Polisen har även gått igenom M.Gs telefon under tre månader och inget återfanns där. Det anmäls 7 månader senare som en ursäkt för att slippa flytta till fjällen tror jag- Vilket de till slut inte gjorde heller. ”Min mamma tvingar oss att flytta dit” har systern sagt.

Vad gäller Justitieombudsmannen och framförallt över europeiska länders gränser så krävs det mycket för att de ens ska ta sig an ett fall. Att de gjort det och att jag vet att det är så är goda bevis enligt mitt tycke
Senast redigerad av ShadowBlade 2025-04-27 kl. 21:24. Anledning: Tillägg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in