2025-04-24, 21:12
Medlem
Jag är inte han, även om man gärna hade sett honom berätta här men detta är ju ett forum att kunna gotta sig i allt smaskigt som skrivs om, tror inte han ens läser här. 😂 Men det spelar inte så stor roll vad vi andra tror. Det är ju upp till oss. Tycker dock det är intressant att belysa det från andra hållet.

Också intressant att många tror att jag är Han efter som jag har viss insyn, men det skulle ju vem som helst ha som kollade djupare eller kanske frågade honom direkt.

Det delas många felaktigheter här. Jag säger inte att han inte är dömd för en massa dumma saker som rattfylleri och misshandel men barn har han aldrig varit intresserad av och jag har kunnat honom sedan 2016. Det har inte funnits några tecken på det.

Jag är inte nyregistrerad även om många vart här längre än jag.

Vet inte, kanske tycker det är lite najs att vara motvikt.
Citera
2025-04-25, 13:16
Medlem
Det är helt naturligt att du tror på honom, eftersom de allra flesta människor inte beter sig som han. Det är också därför som han kan fortsätta hålla på. Tror du att de som blir avslöjade av Dumpen har berättat för sina vänner vad de håller på med?
Fint att du vill vara en motvikt, men gör dig själv en tjänst och fråga inte bara honom. Ta kontakt med de som vet andra sidan också, och sedan kan du väl avgöra vad du tror.
Citera
2025-04-25, 13:30
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plåttermos
Han är i VK idag. Fortfarande aktiv

https://www.vk.se/2025-04-23/barnsex...mot-mina-f9412
Det är kutym att uppge att länken är under betalvägg så intresserade inte tvingas klicka på länken för att upptäcka det är en återvändsgränd.
Citera
2025-04-25, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taddel
Det är helt naturligt att du tror på honom, eftersom de allra flesta människor inte beter sig som han. Det är också därför som han kan fortsätta hålla på. Tror du att de som blir avslöjade av Dumpen har berättat för sina vänner vad de håller på med?
Fint att du vill vara en motvikt, men gör dig själv en tjänst och fråga inte bara honom. Ta kontakt med de som vet andra sidan också, och sedan kan du väl avgöra vad du tror.

Jag har pratat med många människor i hans närhet som är av båda åsikterna och har ändå inte funnit skäl att ändra min, men jag kanske är som jag är.

Vet att vilken given dag som helst går det 10 olika rykten om honom som jag VET är falska, varför då tro på ännu ett…
Citera
2025-04-25, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShadowBlade
Jag har pratat med många människor i hans närhet som är av båda åsikterna och har ändå inte funnit skäl att ändra min, men jag kanske är som jag är.

Vet att vilken given dag som helst går det 10 olika rykten om honom som jag VET är falska, varför då tro på ännu ett…
Ok, och jag har pratat med flera personer vars barn utsatts men du menar alltså att det är troligare att de ljuger samt att myndigheterna konspirerar för att sätta dit honom…
Snacka om att vara verklighetsfrånvänd…
Citera
2025-04-25, 21:47
Medlem
Folk i gemen har urusel psykopatradar. De kan därför inte förstå hur "X som är så trevlig" kan anklagas för det ena eller det andra.

Psykopater och sociopater upplevs trevliga för att de vet precis hur man ska bete sig för att upplevas trevliga. De vet vad man ska säga, vad man ska göra, vilket kroppsspråk man ska använda, vilka känslor man ska låtsas visa osv... De tittar huvudsakligen i ditt vänstra öga, läser dig som en bok och anpassar sitt agerande utefter det de ser kommer fungera.

De är proffs på att bli omtyckta av 80-90% av sin omgivning.

Vägen dit går inte sällan via att göra sig själv till offer med påhittade historier eller bara antydningar - det som ger bäst resultat - om en svår barndom, sjukdomar eller dylikt i jakt på empati/beundran.
Väldigt ofta förekommer också (spelad) "ärlighet", där de när det passar sammanhanget släpper mindre smickrande och helt påhittade detaljer om sig själva: dels för att ge en bild av att vara genuin ("ingen skulle ju säga nåt sånt om sig själv om inte...") och dels i hopp om att denna "ärlighet" och "öppenhet" ska leda till att motparten öppnar upp och säger något som psykopaten sedan, vid behov, kan använda som hållhake eller vapen.
Påhitten kan handla om allt från att de slog sin syster i huvet med en sten då de var små till att de åkt till Thailand och köpt elvaåringar - allt anpassas efter person och situation.

Jag vet inte vad som fått dig, Shadowblade, att vara övertygad om hans oskuld men jag har träffat M.G. många gånger och det är ställt bortom rimligt tvivel att han är en manipulatör av rang. MIN psykopatradar pingade för fullt efter fem sekunder och 25 år med massa interaktion senare har jag ingen anledning att ändra åsikt - tvärtom.
Citera
2025-04-26, 11:32
Medlem
Kanske har en taskig sån där ”radar” men vad som övertygat mig åt andra hållet är hur det visat sig att de ”bevis” som funnits i alla dessa fall, inte är några bevis alls och att man har fyllt i narrativet med vad folk ”sagt” och rykten för att lyckas (eller misslyckas) fälla honom för barnsexbrott.

Det är vad som övertygar mig
Citera
2025-04-26, 12:29
Medlem
Citat:
Kanske har en taskig sån där ”radar” men vad som övertygat mig åt andra hållet är hur det visat sig att de ”bevis” som funnits i alla dessa fall, inte är några bevis alls och att man har fyllt i narrativet med vad folk ”sagt” och rykten för att lyckas (eller misslyckas) fälla honom för barnsexbrott.

Med andra ord: Du väljer att tro på honom istället för alla andra…🤡
Citera
2025-04-26, 12:43
Medlem
Rimners avatar
Citat:

Han blev ju dömd i utlandet till och med
Senast redigerad av Rimner 2025-04-26 kl. 12:56.
Citera
2025-04-26, 12:56
Medlem
Ja, jag menar att domen från tingsrätten är svag, vilket ofta tingsrättsdomar är. Inget mer än vad som är sagt av flickan i fallet är all bevisning som finns. Inget ”hårt” bevis eller någon som sett det hända.

Tror tyvärr att det utnyttjas i många fall då man vet om ett rykte om någon och använder för att nå andra ändamål.

Av det jag sett i detta fall ville deras mamma tvinga flickan (och hennes syster) att flytta till fjällen där mammans nya pojkvän bodde, vilket inte de verkligen inte ville, och använde M.G som anledning. Samma vecka som flytten skulle ske, berättade flickan detta, och att hon inte ville dit för att M.G trubadurade för mycket.

Mamman har även anmält skiten ur fjäll- pojkvännen efter detta och flyttat därifrån så det känns uppmuntrat

För att svara på det tidigare inlägget så är det verkligen inte Alla som tror detta om honom. Finns många som mig
Citera
2025-04-26, 17:21
Medlem
Ok, så då ska barnet hittat på det. Precis som de flertalet övriga barn som han har skickat meddelanden till (ej rykten. Fakta). I så fall tycker jag du ska hälsa honom att han ska undvika kontakt med barn, eftersom så många misstolkar honom…
Det är väl lätt hänt tänker jag, precis som att gemene man ofta grips för misshandel och rattfylla…🙄
Citera
2025-04-26, 18:07
Medlem
Jaså, och vilka barn skulle det vara?

Det är inte rykten om det kommer från dig eller dina vänner? Har du sett dessa meddelanden? Varför är han inte anmäld för detta?

Jag har ifrågasatt precis som jag antar du gjort men ingen har visat något bevis på något för mig iallafall. Bara sagt, ”men dså var det”. Det håller inte.

Men jag tror också att ni som håller fast vid den sidan av det alltid kommer göra det. Till slut vet nog ingen av er vad som är vad längre.

Jag väljer också gå på fakta, varför jag vet att dina ”fakta” inte stämmer.

Rattfylla skiter jag i så länge han inte skadat någon. Vad jag vet så försökte någon sno hans jacka på fyllan tre gånger varpå han gav den personen en snyting. Det kan jag nog förlåta. Han var väldigt ångerfull att det gick så långt och jag tror honom
Senast redigerad av ShadowBlade 2025-04-26 kl. 18:09. Anledning: missade få med saker
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in