2025-04-27, 16:04
Medlem
Dutertes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vardelos90-talist
Din och alla andra SD-töntars kognitiva dissonans består utav att ni vill slänga ut invandrare för saker en hel del svennar är lika skyldiga till själva. Det är att ha en motsägelsefull tanke i skallen. Det är kognitiv dissonans hur pass mycket du än fintar. Megatönt.

Får ändå ge dig en eloge som försöker få nåt vettigt ur denna skaran
Citera
2025-04-27, 16:10
Medlem
Dutertes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Severloh
Ja, eftersom de aldrig målade upp någon bild av att vara något annat.

Testa att gå en mattekurs så kanske du förstår att under 50% röster kommer SD:s skitpolitik aldrig bli verklighet. Med 20% röster blir det inte bättre än så här
Citera
2025-04-27, 16:11
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ensven
Var finns dessa invandrare? De får vilket jobb de vill utan att ens kunna läsa, gratis boende, bidrag, straffrabatter, mm. Varför skulle de inte gilla Sverige?

Du är naiv ser jag. Väldigt många muslimer hatar oss kristna.
Citera
2025-04-27, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Severloh
Vad har hänt? Har massinvandringen avtagit överhuvudtaget? Nej det har den inte.
Tyvärr inte. De har snarare lierat sig med Israel. Som ligger bakom massinvandringen till Europa. Så det är verkligen att sova med fienden.

Brasklapp är att Åkesson har bra mycket mer insyn bakom kulissen. Israel och Sd kanske filar på en gemensam plan att rätta till misstaget Israel begick (Föga trovärdigt men man måste tänka brett)

Oavsett så är det fullt kaos och anfaller inte Kina oss först så är det nått slags inbördeskrig som kommer.
Citera
2025-04-27, 17:17
Medlem
HRTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kavalen2
Exakt. Det var inte det här man förväntade sig utav SD, att erbjuda utlänningarna 350 000 spänn för att åka tillbaka till första land igen. Röstade inte på SD senast för jag visste att detta skulle ske. Dom kommer vika sig om ministerposterna också efter nästa val om samma eller liknande valresultat blir Aktuellt igen. Detta trots att dom sagt dom kommer kräva ministerposter, går inte lita på det skräppartiet heller längre.

Håller med, vi har fått acceptera att det partiet drar åt sig stollar men jimmie har varit bra.
Men de lovade att vi skulle kunna få ha fler vapen, det skulle bli lättare att söka licens , byta och sälja.
Men man startade en vapenutredning där utredaren gick helt emot vad han skulle göra och lyssnade bara på polisens sak i frågan. Utredaren ville istället göra det svårare, förbjuda vissa vapen dvs tvärtemot vad man sa innan valet. Nu räcker det för min del och för många med mig från skytterörelsen/jägare..jag är helt övertygad om att Högern förlorar valet pga detta, och med all rätt man ska fan inte blåsa och lura folk det måste få konsekvenser.
Citera
2025-04-27, 17:20
Medlem
HRTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tedbundylive
Om politiker under de senaste femtio åren hade prioriterat landet och folket, skulle Sverige fortfarande vara ett paradis för vanliga människor. Nu har Sverige istället blivit ett fristäde för yrkeskriminella från hela världen.

Det hela är bara ett spel för att lura de godtrogna svenskarna.

Politik har idag blivit en karriärväg där man slipper ta ansvar, får hög lön, goda måltider och fina viner – allt betalat av skattebetalarna.

ja..man borde utkräva personligt ansvar så politiker kan lagföras
det är viktigare att låta kriminaliteten frodas i samhället än att fördömma invandringen
Citera
2025-04-27, 17:39
Medlem
senhackarens avatar
Jimmie vill vara med i tv där han kan leka viktig och smart. Men ständigt gör han bort sig.
Citera
2025-04-27, 17:44
Medlem
senhackarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Anders drog ned byxorna på åkesson direkt och visade att det är lika många svenskar som är arbetslösa som invandrare. Åkesson blev jätte stel när någon ifrågasatte hans sanning.

åkesson varför gör ni inget mot arbetslösheten? slå på de som ligger DET kan ni men ni hjälper aldrig någon om behöver det.

Det är inte första gången Jimmie blir bortgjord. Det blir han varje gång.
Citera
2025-04-27, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Vad ska du rösta på istället?

Röstade på AFS för två val sedan. Inte för att jag trodde att dom skulle komma in eller ens få inflytande men jag tyckte dom ändå hade ett hyfsat program avseende invandringen. Även om det är betydligt fler frågor som är mycket viktiga så är det invandringen som har skapat situationen vi har idag. Det påverkar också hela samhället med straffskärpningar och allt möjligt. Blir kanske nån form av meningslös proteströst på AFS igen eller ingen röst alls, på något parti oberoende av nivå. Tiden får utvisa, det är ändå planerat att lämna vansinnet och detta land, får se när det blir.
Citera
2025-04-27, 17:50
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kavalen2
Röstade på AFS för två val sedan. Inte för att jag trodde att dom skulle komma in eller ens få inflytande men jag tyckte dom ändå hade ett hyfsat program avseende invandringen. Även om det är betydligt fler frågor som är mycket viktiga så är det invandringen som har skapat situationen vi har idag. Det påverkar också hela samhället med straffskärpningar och allt möjligt. Blir kanske nån form av meningslös proteströst på AFS igen eller ingen röst alls, på något parti oberoende av nivå. Tiden får utvisa, det är ändå planerat att lämna vansinnet och detta land, får se när det blir.

När Afs bildades 2018 var Afs-tråden på flashback full av aktivitet. Nu är den tråden nästan helt död. Hur kommer det sig?
Citera
2025-04-27, 17:59
Medlem
senhackarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grontarskont
Ekonomi är inte herr Åkessons melodi!

Allt är invandrarnas fel allt! Låter som en skiva som hakat upp sig!

Han skyller nog även sina privata problem på invandrare.
Citera
2025-04-27, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zeusy
https://riks.se/nyheter/%C3%A5kesson...heml%C3%A4nder

[b]

Jag håller med.
Det handlar om värderingar och det ÄR stor skillnad på dem med tanke på var du kommer ifrån. MEN vill du anamma svenska värderingar och följa dem så är du välkommen att stanna.

Håller ni med Jimpan? Invandrare ska hem om de inte gillar Sverige?

Finns det verkligen sådana dårar i landet som tycker att araber som inte tycker om Sverige ska få stanna?

Dessa dysfunktionella orcher mår bäst av att åka hem. Vem är vi som ska tvinga dem att bo i detta otrogna land.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in