2025-04-27, 14:53
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Och jag svarade att jag pratade om polisanmälan inte irl.
Var ju inte riktigt så det lät från dig, du la fram det som sanning.
Eftersom du glömt så påminner jag dig
Citat:
Du - Det som är nedlagt är att Christopher köpte några användare här att begå brott.
Jag - Vad var brottsmisstanke för det?
Du - Stämpling till grov misshandel. Förtal
Här är fler saker du skrev gällande att användare på flashback skulle ha varit delaktiga i stämpling till grov misshandel
Citat:
Kort sammanfattning så drev de på Christophers hat med hjärntvätt.
Citat:
Det ansågs väl inte brottsligt av de enligt Åklagaren.
Moraliskt dock förkastligt.
Citat:
Jodå. Dessa personer drev på ett hat mot Jocke och Anjo för att försvara Christopher. Både privat och här i tråden. Inte alla användare men några.
"Det ansågs väl inte brottsligt av de enligt Åklagaren. Moraliskt dock förkastligt." här uttrycker du hur tydligt som helst att det ska ha skett, men att åklagaren inte ansåg det brottsligt, men moraliskt fel, ingenting som säger "kan vart så", ingen diskussion att det bara var en anmälan och man inte visste om det var sant eller ej.
Citera
2025-04-27, 14:54
Medlem
GreenBatterys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Bara för att Chrippas videor är raderade betyder det inte att de inte har setts.
Har du dem? Jag såg de och även om jag inte kan säga exakt hur mycket han nämnde Rask så är jag helt säker på att han var ljusår från att förtala så mycket som Rask gjort

Att hävda att raderade videos bevisar något är dumt. Att de setts hänvisar till hörsägen och att det skulle bevisa något är än mer dumt.
Plockar någon fram dem så kan vi snacka!
❤️😇
Citera
2025-04-27, 14:55
Medlem
granny-pantiess avatar
Citat:
Det finns ljudklipp där C tjatar på Julia om pengar ja och är väldigt desperat.

Ska lära dig svenska.

Ett ljudklipp.
Flera ljudklipp.

Tack men svenska kan jag.

Varför tror du att jag lade till "ett" före ljudklipp?

Finns det ett ljudklipp? Eller finns det flera ljudklipp där Chrippa tjatar om pengar?

Sådär, nu kanske tom du förstår frågan.

Är ljudklippet/ljudklippen daterade?

För precis som en annan användare skrev så kan det ha varit från tiden då Julia agerade mellanhand av Chrippas utbetalningar.
Citera
2025-04-27, 14:57
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Julia sa att han använt henne för att tvätta pengar. Julia har lämnat in allt till polisen sa hon. I flera år.
Eller missförstår jag vad som skrivs nu?
Det påstods att chrippa bett Julia om pengar.
Men det påstås ju att chrippa skickade sina pengar till Julia för att dölja för Skatteverket och KF, och sen skickade Julia tillbaka pengarna till ett annat av Chrippas konton.
Så om Chrippa ringer Julia och ber om pengar är det ju troligen hans egna pengar han ber henne skicka till honom.
+ Att hon saknar inkomst och själv har levt på Chrippas pengar.
Citera
2025-04-27, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deimos01

Här är fler saker du skrev gällande att användare på flashback skulle ha varit delaktiga i stämpling till grov misshandel

"Det ansågs väl inte brottsligt av de enligt Åklagaren. Moraliskt dock förkastligt." här uttrycker du hur tydligt som helst att det ska ha skett, men att åklagaren inte ansåg det brottsligt, men moraliskt fel, ingenting som säger "kan vart så", ingen diskussion att det bara var en anmälan och man inte visste om det var sant eller ej.

Om du väljer att tolka det så kan jag inte hindra dig men du har fel. Släppt det nu. Jag har sagt flera gånger att jag pratar ur polisanmälan.
Citera
2025-04-27, 15:00
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Vet inte vad du yrar om men nedlagda utredningar pga brist på bevis kan återupptas vid ny information.
Det skrevs att Massi har nåt i kikaren
Det skrevs att man hoppades att massi tar upp utredningen igen (mer exakt skrevs det "men jag hoppas hon tar upp stämplingen igen", men för det behövs ju en utredning med bevis)

Det är ju det jag reagerar på, hur Massi ska kunna ta upp utredningen igen.

Att man får fram ny information så polisen tar upp utredningen igen är en annan sak. Men då är det polisens beslut att ta upp utredningen, inte massis.
Citera
2025-04-27, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreenBattery
Har du dem? Jag såg de och även om jag inte kan säga exakt hur mycket han nämnde Rask så är jag helt säker på att han var ljusår från att förtala så mycket som Rask gjort

Att hävda att raderade videos bevisar något är dumt. Att de setts hänvisar till hörsägen och att det skulle bevisa något är än mer dumt.
Plockar någon fram dem så kan vi snacka!
❤️😇

Jag har dom inte men jag har sett alla. Jag har sett det han lade upp på Instagram.
Jag har lyssnat på hans stream.
Citera
2025-04-27, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av granny-panties
Tack men svenska kan jag.

Varför tror du att jag lade till "ett" före ljudklipp?

Finns det ett ljudklipp? Eller finns det flera ljudklipp där Chrippa tjatar om pengar?

Sådär, nu kanske tom du förstår frågan.

Är ljudklippet/ljudklippen daterade?

För precis som en annan användare skrev så kan det ha varit från tiden då Julia agerade mellanhand av Chrippas utbetalningar.

De är från när han var ihop med Linnea och anledningen till han ville ha pengar av henne hade inget med tvätten att göra. Det hade att göra med att han försörjt henne i flera år och hon nu skulle betala tillbaka. Han lät väldigt desperat och pressad ekonomiskt.
Citera
2025-04-27, 15:03
Medlem
GreenBatterys avatar
Citat:
Jag har dom inte men jag har sett alla. Jag har sett det han lade upp på Instagram.
Bra! Då är vi två! Anser du att Rask blivit förtalad på samma sätt och lika frekvent av Chrippa som Chrippa och Linnea blivit av Rask?
Citera
2025-04-27, 15:05
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Och Linnéa lär få full tillgång när han åker in och de är gifta.

Har de rymt igen? Hoppas inte för han har problem så det räcker.
Kanske därför de gifter sig, så Linnea kan leva på undangömda tillgångar medans Chrippa sitter i häktet?

Hoppas inte han rymt, jag önskar bara den här utredningen kan vara över, åtal komma, och sen slipper man alla spekulationer och lögner helatiden.
Några månader till år i häktet är nog bra för chrippa
Citera
2025-04-27, 15:06
Medlem
granny-pantiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deimos01

Lägg därtill att vederbörande skrev att man ville få det prövat ang hjärntvättade lilla Chrippa.
Citera
2025-04-27, 15:07
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Imponerande att du orkade lyssna på hans streams, speciellt eftersom du inte är ett fan av honom
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in