2025-04-27, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deimos01
Hur ska de kunna ta upp den igen när polisen la ner utredningen i brist på bevis?

Nej det går ju inte
Citera
2025-04-27, 14:42
Medlem
granny-pantiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Det finns ju ljudklipp där Chrippa ringer och tjatar om pengar.

Finns det ett ljudklipp?
Att han "tjatat" en gång?

Varför får du det då att låta som att han brukar be Julia om pengar?

Mig veterligen är det tvärtom Julia som brukat leva på Chrippa och därmed borde bli stämd på socialbidraget från Karlskoga kommun.
Citera
2025-04-27, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreenBattery
Det kan jag ge dig halvt rätt för. De har varit skitkastande från båda sidor men du tycker inte att Rask varit bra mycket värre med sin otroliga mängd med långa förtalsvideor (100+) om Chrippa (fast framförallt Linnea som på sin höjd varit synnerligen perifer i sitt förtalande av Rask)?

Sedan kan man också titta på spridningen. Rask har haft bra fler views på sina videos. Det spelar också roll.

Bara för att Chrippas videor är raderade betyder det inte att de inte har setts.
Citera
2025-04-27, 14:43
Medlem
Citat:
Så bara för att han har obetalda punkter hos KF så betyder det att han inte fått in massor med pengar?
Men vad bra, då kan vi ju lägga ner hela eko utredningen

Chrippa har haft skulder hos KF i många många många år. Trots det har han tjänat massor med pengar som han lyckats dölja för KF. Så han skulder hos KF säger absolut 0 om Chrippas inkomst och ekonomi.
Chrippa har ju uttryckligen sagt att får han inte betala sina skulder hos KF så som han vill så vägrar han betala, och självklart funkar det ju inte så, så KF sa nej och Chrippa vägrade betala.

Chrippa har lyckats dölja pengar från skatteverket och KF i många år, jag tror absolut att chrippa har pengar han kommer åt någonstans nu efter han blivit släppt ur häktet.

Håll isär på inkomst och tillgångar.
Citera
2025-04-27, 14:45
Medlem
Citat:
Jag har aldrig älskat Christopher men trodde ett litet tag han var oskyldig ja. Precis som många andra trodde.

Jag räcker upp handen. Jag trodde också att han var oskyldig, då.
Citera
2025-04-27, 14:45
Medlem
Citat:
Jag har läst dina inlägg, och t.o.m taget med dem i mina svar till dig eftersom du glömt vad du själv skrivit.

Och jag svarade att jag pratade om polisanmälan inte irl.
Citera
2025-04-27, 14:46
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Nej det går ju inte
Det finns en utredning som kommit fram till att det inte finns några bevis.
Ska åklagaren använda den utredningen som talar emot det åklagaren vill?
Sitter åklagaren på bevis de inte delade med sig av till polisen?
Ska åklagaren betala någon privat utredaren att fortsätta utredningen och hoppas de hittar bevis? Är det verkligen rättssäkert?
Citera
2025-04-27, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av granny-panties
Finns det ett ljudklipp?
Att han "tjatat" en gång?

Varför får du det då att låta som att han brukar be Julia om pengar?

Mig veterligen är det tvärtom Julia som brukat leva på Chrippa och därmed borde bli stämd på socialbidraget från Karlskoga kommun.

Det finns ljudklipp där C tjatar på Julia om pengar ja och är väldigt desperat.

Ska lära dig svenska.

Ett ljudklipp.
Flera ljudklipp.
Citera
2025-04-27, 14:47
Medlem
Citat:
Men sa inte ni att chrippa skickade sin pengar genom Julias konton för att dölja dem? Så han ber väl henne skicka tillbaka hans pengar?
Vad ska Julia ha fått pengar ifrån?
Hon har ju inte jobbat på många år, och även efter chrippa och Julia gjorde slut har ju chrippa fortsatt skicka pengar till Julia så hon kan köpa mat och liknande, även en killkompis till Julia har ju betalat hennes telefonräkning, det finns inspelade samtal på det. Så att julia skulle få in pengar och kunna ge pengar till chrippa är inte troligt.

Julia sa att han använt henne för att tvätta pengar. Julia har lämnat in allt till polisen sa hon. I flera år.
Eller missförstår jag vad som skrivs nu?
Citera
2025-04-27, 14:48
Medlem
Citat:
Det finns en utredning som kommit fram till att det inte finns några bevis.
Ska åklagaren använda den utredningen som talar emot det åklagaren vill?
Sitter åklagaren på bevis de inte delade med sig av till polisen?
Ska åklagaren betala någon privat utredaren att fortsätta utredningen och hoppas de hittar bevis? Är det verkligen rättssäkert?

Vet inte vad du yrar om men nedlagda utredningar pga brist på bevis kan återupptas vid ny information.
Citera
2025-04-27, 14:49
Medlem
Citat:
Så bara för att han har obetalda punkter hos KF så betyder det att han inte fått in massor med pengar?
Men vad bra, då kan vi ju lägga ner hela eko utredningen

Chrippa har haft skulder hos KF i många många många år. Trots det har han tjänat massor med pengar som han lyckats dölja för KF. Så han skulder hos KF säger absolut 0 om Chrippas inkomst och ekonomi.
Chrippa har ju uttryckligen sagt att får han inte betala sina skulder hos KF så som han vill så vägrar han betala, och självklart funkar det ju inte så, så KF sa nej och Chrippa vägrade betala.

Chrippa har lyckats dölja pengar från skatteverket och KF i många år, jag tror absolut att chrippa har pengar han kommer åt någonstans nu efter han blivit släppt ur häktet.

Och Linnéa lär få full tillgång när han åker in och de är gifta.

Har de rymt igen? Hoppas inte för han har problem så det räcker.
Citera
2025-04-27, 14:51
Medlem
Citat:
Vet inte vad du yrar om men nedlagda utredningar pga brist på bevis kan återupptas vid ny information.

Nya uppgifter tex.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in