Citat:
Ursprungligen postat av
HomoDeus
bara skriker "Jaja. Bla bla. Jag har också varit deppad. Skulder ska betalas!"...Folk som munbajsar "Skulder ska betalas! Basta!" tillhör nästan alltid de minst erfarna och minst sympatiska personer som existerar. Övriga som tycker så är enbart korkade...Nyansera er för fan.
I egenskap av en av Sveriges främste experter på vänsterextremism har jag ofta stött på det där "snäll" snacket från vänstern. "solidaritet", "tycka synd om", "buhu i media", vare sig det gäller missbrukare, socialfall, kriminella eller invandrare. Och det är precis det jag ser nu.
Nu är det emellertid så här: mönstret är ALLTID att någon annan skall få betalt. När det gäller vänsterns egna så blir det annat i skällan, "Då rör det sig om den enda orsak som inte behöver diskuteras - underlåtenhet att betala avgift".
Försök prenumerera på en vänstertidning eller gå med i ett vänsterparti och sedan berätta att du tänker betala när du vill eller kan!!!!
Testa på den du! Och jag är hundraprocent säker på att HomoDeus är just en sån människa. De e så snällt å gott att låta den stackars skyldige gå fri, att inte propsa på skuld, att kanske efterskänka, låta nåd gå före rätt. Men om det gällde hans egna pengar, då tar "solidariteten" slut. Har jag rätt?