2025-04-23, 15:38
Medlem
urverksapelsins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Hade mekanikern verkligen varit på väg till en kund med kundens bil, och det funnits faktura när den stoppats, har jag svårt tro att KfM beslagtagit den.
Och om det inte varit halv nio på kvällen
på andra sidan stan
utan arbetskläder
utan arbetsorder med mera

osv.
Citera
2025-04-23, 15:41
Medlem
urverksapelsins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyDungeon
Där har vi det största övertrampet! "På väg till hans flickvän" blir ju språkligt logiskt svärfaderns flickvän! "På väg hem till sin flickvän" måste det för fan stå! Hur fan en rättsinstans kan röra till det så där borde vara förenligt med dödsstraff.
Du är ett föredöme för oss alla!
Citera
2025-04-23, 16:02
Medlem
mickenyqvist123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnBlund
För den som är intresserad av hur en utmätning på distans på bilar kan se ut kan kolla denna video hos Kanal 5 där Polisen beslagtar en bil efter samtal till Kronofogden.

https://youtu.be/KRRTWavvL9g?si=PJvn--CEfPunn2ZM

Fan vad sjukt att Fogden ändå "highballar" på det sättet (dvs tar en bil som är värd mycket mer än skuldsaldot, enligt polisen själv?). Poliskonstapeln i klippet verkar ju själv vara förvånad över hur blodtörstiga Fogden blivit. När blev de så här hungriga egentligen?
Citera
2025-04-23, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norrbagg79
Man får väl tacka invandringspolitiken för detta också, är ju en följd av alla fall med målvaktar.

Tingsrätten har iallafall nekat én person som lånade ut bilen bilen tillbaks.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/vgzOmm/ebba-25-lanade-ut-sin-bil-till-en-kompis-saldes-av-kronofogden
Visst fan är det invadringen som förstört allt i detta land som tar in mer istället för att utvisa problemet
Citera
2025-04-23, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mickenyqvist123
Fan vad sjukt att Fogden ändå "highballar" på det sättet (dvs tar en bil som är värd mycket mer än skuldsaldot, enligt polisen själv?). Poliskonstapeln i klippet verkar ju själv vara förvånad över hur blodtörstiga Fogden blivit. När blev de så här hungriga egentligen?

Det är utmärkt att fogden är på hugget. Att det inte går att smita från obetalda skulder är en grundbult i en väl fungerande civilisation.
Citera
2025-04-23, 16:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Caimen
Om det nu är som den personen som är insatt i familjen säger,
Citat:
Ursprungligen postat av urverksapelsin
Försiktigt.
Ja alltså jag är helt överygad om att allt du skriver stämmer, bara att om man uttrycker sig lite försiktigare så slipper man att hatarna tar endast den saken som påstås sant och fokuserar på det, för att också skita i att avara på alöt som är relevant - men mycket svårare för dom att svara på eftersomdet kräver argument
Citera
2025-04-23, 17:20
Medlem
mickenyqvist123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gart
Det är utmärkt att fogden är på hugget. Att det inte går att smita från obetalda skulder är en grundbult i en väl fungerande civilisation.

Du verkar inte förstå problemet.

Om skuldbördan är 100.000 kr, och fogden tar en bil som de säljer för 500.000. Då har ju svenska staten gjort en profit på 400.000 kr - är inte det maffiametoder tycker du? Det tycker jag.
Citera
2025-04-23, 17:33
Medlem
Citat:

Om skuldbördan är 100.000 kr, och fogden tar en bil som de säljer för 500.000. Då har ju svenska staten gjort en profit på 400.000 kr - är inte det maffiametoder tycker du? Det tycker jag.
Överskottet lär gå tebax till gäldenärern skulle jag tro. Kan inte tänka mig annat
Citera
2025-04-23, 17:34
Medlem
Citat:

Inte om de betalar mellanskillnaden (efter att ha dragit försäljningskostnader).
Citera
2025-04-23, 17:42
Avslutad
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av jodosatte
Överskottet lär gå tebax till gäldenärern skulle jag tro. Kan inte tänka mig annat
Naturligtvis tar inte staten det som skjuter över, de pengarna återfår man. Så man kan påstå att det är mickenykvist som inte förstår problemet.
Citera
2025-04-23, 17:51
Medlem
mickenyqvist123s avatar
OK jag missförstod lite - men, om man får tillbaka pengar som blir över, varför är polisen då så chockad över att KFM blivit blodtörstiga? Ifall allt går jämnt ut.
Senast redigerad av mickenyqvist123 2025-04-23 kl. 17:56.
Citera
2025-04-23, 18:16
Medlem
Citat:

Du menar att kronofogden behåller det överskjutande beloppet? Är du helt säker på att det är så?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in