Citat:
Ursprungligen postat av
HomoDeus
Visa mig den text där detta framgår.
Nu är det ju så att de två måste träffats om bilen lämnats in av Kenneth och tagits emot av mekanikern. (hur Kenneth kom hem har du inte svarat på heller).
Kan man säga att "Kenneth inte känner mekanikern", eller godkänner du "Kenneth känner inte mekanikern fast de har mötts"? Godkänner du "De kände varandra lite" eller "de kände varandra ytligt"?Går det bra med "de två är ytligt bekanta" eller "de två är bara ytligt bekanta" eller "de två är flyktigt bekanta"? Kan man säga att de kände varandra "knappt" eller "lite" eller "nästan inte alls" eller "nästan inte alls fast något"?
Finns det någon annan formulering du kan acceptera?
Orsaken till att jag beter mig mot dig som Evans gjorde mot Irving är att du förtjänar det.
PS
för övrigt framkommer det i texten, alltså denna tråd
PPS
Vet du varför såna som du inte kommer nånstans? Det är just detta att du kräver den här sortens teknikalitets lexikografiska struntdetaljer klärlagda (vem som sagt exakt vad i vilken exakt situation), när det för varje annan människa som satt sig in i fallet (jag tror att fem till på denna tråd snabbt kan intyga det) är självklart, rimligt, sannolikt och uppenbart att om
- Westlin suttit i samma styrelse som mekanikern, där även dottern, VDn, deltagit och
- mekanikern varit ihop med hans dotter i flera år
så måste han för farao KÄNNA personen i fråga
vare sig han "sagt" elller inte "sagt" det på papper.
Är du en sån som inte tror på Förintelsen för att det inte finns "papper" på en skriven order om den?