2025-04-22, 13:05
Medlem
Så Kenneth har kontaktat pressen för att ”så skulle ju aldrig någon skyldig göra”
Citera
2025-04-22, 13:14
Medlem
Någon som har koll på hur det funkar med aviseringstid för skulder hos kfm? Dom säger att den skulle gå ut dagen efter.

Att dom båda blandat ihop datumen för verkstadsbesöket rycker verkligen i ögonen. Båda skriver reperation 31april, uppskjuten till 2a april. Enkelt misstag såklart, men att båda gör samma misstag är ju speciellt.

Sen att platserna är så pass avsides är ju rätt absurt. Pennygången är ju en bra bit från verkstad och KWs hem. Det som är riktigt bekymrande för dom är att mekanikern mer eller mindre erkänner att han brukar bilen privat. "på väg till hans flickvän och ska lämna bilen imorgon". Visst, det är väl rutin av tveksamma bilmekaniker men fortfarande.

Ärligt talat tror jag fortfarande på KWs historia. Just dom små grejerna som garageöppnare och försäkringskassans beslut om hans bilstöd är ju fortfarande goda argument för hans historia.
Senast redigerad av Dhfjs2930sj 2025-04-22 kl. 13:16.
Citera
2025-04-22, 14:00
Medlem
Jag kan inte se någon annan förklaring än bristande intelligens till att de överklagar och drar ärendet till tinget. IF Metall kan nu kräva svärsonen på återbetalning av a-kassa medan han jobbat svart i verkstaden. 12 månader * 25k = två KW-bilar. Skatteverket kan skönbeskatta svärsonen för verkstadsjobbet. Totalt blir det många KW-bilar. Plus eventuellt fängelse för skattebrott.

Att dessutom gå ut i media. Vilket är så korkat att man undrar om KW hade kännedom om allt.

Värt det?
Citera
2025-04-22, 14:54
Medlem
Jiiimboohs avatar
Det är inte kundens ansvar om en anställd jobbar svart. Om inget mer framkommer känns det lite rättsosäkert om Kronofogden vinner det här, då en del (utöver bilregistret) ändå tyder på att det är Kenneths bil. Jag kan inte säga till 100 % vem den egentliga ägaren är, men man undrar vilka bevis som hade räckt för fogden. De lägger all bevisbörda på Kenneth, medan de själva inte behöver bevisa särskilt mycket.
Citera
2025-04-22, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Angeliqa
På det kommer uppgifter från skadeglad medlem som utger sig för att vara svåger. Sanningen brukar finnas någonstans mittemellan, brukar man säga. Kenneth har t ex fått ersättning från Försäkringskassan till anpassning av bil, framgår i det aktuella målet.

Här är iallafall handlingarna som finns i ärendet hos Göteborgs tingsrätt:

https://gofile.io/d/1SbX9U

Tack så mycket.

Verkar som att allt som skrivits i tråden är korrekt. Och att de som från början misstänkte det var något märkligt (inkl jag själv) hade rätt.

Här lite citat som jag tyckte var pikanta.

Citat:
Så på kvällen den 1a april 2025, när jag blev
stoppad av Polis och Kronofogden vid en rutinkontroll på Pennygången så fattades ett
utmätningsbeslut på Kenneth Westlins bil, som jag endast provkörde för att kontrollera att bromsar
med mera fungerade som de ska.

Citat:
Handlingarna från bilverkstaden synes vara upprättade av S*rb*z Khorsh*d vilket
synes märkligt då han har ersättning från Metalls A-kassa sedan februari 2024,
bilaga 5. Det kan även noteras att styrelseledamoten i bolaget är dotter till
Kenneth Westlin. Betalning till st1 visar inte att utgiften avser den utmätta bilen.
Detsamma gäller betalningen till Länsförsäkringar. Hyresavierna visar att
Kenneth Westlin hyr ett garage, den visar dock inte att han äger den utmätta bilen.
Kvittot på parkeringsavgift visar på att Kenneth Westlin betalat en
parkeringsavgift för den utmätta bilen. Det visar dock inte att han äger bilen

Citat:
Gäldenären stoppas av polis på en samverkankontroll vid Högsbomotet, Pennygången. Gäldenären
framför fordonet Renault med registreringsnummer SPW86B. Bilen är registrerad på annan person.
Gäldenären uppger att det är hans svärfar som äger bilen. På frågan varför han kör någon annans bil svarar
han att han har varit och bytt däck på bilen och är nu på väg till hans flickvän som bor i Högsbo. Svärfar
bor på Hisingen och bilen ska han återlämna imorgon bitti uppger han.

Jag tycker iofs inte att något indikerar att KWs historia med säkerhet är felaktig.
Annat än att han utelämnat att han lämnade in bilen på sin dotters verkstad (som i realiteten troligen drivs av dotterns pojkvän, en person med flera domar mot sig + skulder hos KfM).

Man kan åtminstone konstatera att man som bilmekaniker inte ska köra hem med kunders bilar.
Hade mekanikern verkligen varit på väg till en kund med kundens bil, och det funnits faktura när den stoppats, har jag svårt tro att KfM beslagtagit den.
Citera
2025-04-22, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jiiimbooh
Det är inte kundens ansvar om en anställd jobbar svart. Om inget mer framkommer känns det lite rättsosäkert om Kronofogden vinner det här, då en del (utöver bilregistret) ändå tyder på att det är Kenneths bil. Jag kan inte säga till 100 % vem den egentliga ägaren är, men man undrar vilka bevis som hade räckt för fogden. De lägger all bevisbörda på Kenneth, medan de själva inte behöver bevisa särskilt mycket.

Det undrar jag också. Kanske är så enkelt som för Kenneth att fråga KF vad de skulle acceptera som bevis för att han är den egentliga ägaren?

Är det något som varje ägare ska kunna ta fram så är det enkelt fixat.
Om KF däremot vägrar det så känns det ju som att de är en mycket skum myndighet som bara vill jävlas med folk.
Citera
2025-04-22, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jiiimbooh

Nu handlade det inte om en kund vilken som helst utan om KW som satt i styrelsen ifjol när mekanikern jobbade svart.

Vidare (som svar på ett antal KFM-hatande inlägg) handlar det inte om en stackars ensam egenföretagare som sliter natt och dag utan att ta ut lön och som får skulder. Det handlar om en simpel dömd tjuv som struntar i att betala tandläkare. Någon som belastar samhället i parti och minut, som sätter egna regler och ska ha allt gratis.
Senast redigerad av Angeliqa 2025-04-22 kl. 15:22.
Citera
2025-04-22, 16:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Angeliqa
Jag kan inte se någon annan förklaring än bristande intelligens till att de överklagar och drar ärendet till tinget. IF Metall kan nu kräva svärsonen på återbetalning av a-kassa medan han jobbat svart i verkstaden. 12 månader * 25k = två KW-bilar. Skatteverket kan skönbeskatta svärsonen för verkstadsjobbet. Totalt blir det många KW-bilar. Plus eventuellt fängelse för skattebrott.

Att dessutom gå ut i media. Vilket är så korkat att man undrar om KW hade kännedom om allt.

Värt det?
God idé, jag kastar iväg ett tips till Metalls kassa att läsa tråden
Citera
2025-04-22, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av roskrigaren
Jag förstår inte. Mekanikern provkörde bilen efter service eller hade mekanikern fått låna bilen?
Läs början på tråden !
Citera
2025-04-22, 19:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ajjfan
Läs början på tråden !
Dubciterar inlägg #11 i tråden som nu har 700+ inlägg.. Mycket har framkommit åå de 700 inläggen.
Citera
2025-04-22, 21:38
Medlem
Lian.Vendls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caimen
Framförallt kanske Kenneth själv, eller motsvarande intervjupersoner, förvanskar kraftigt. Media kanske inte förvanskar ytterligare, men dom ställer ju ungefär noll kritiska frågor om det riskerar att sabba storyn

Sant!
Men det är säkert en härlig symbios av:
1. Reporter som ställer ledande frågor i en riktning som hen eftersträvar.
2. "Offer" som aldrig gjort något fel och alltid har en väldig otur och tycker allt är för jävligt.
Citera
2025-04-22, 21:45
Medlem
Har föraren fuskat med fkassan också? Statliga återkrav
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här