2025-04-21, 05:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fc2
Läste precis att han gift sig.... Kan man ju undra hur dom träffats mm
De gifte sig på kåken, jag satt inne med Mikael på hans bröllopsdag. Han är inte samma person längre som han var 2008. Han har väldigt bra självinsikt kan jag säga. Folk förändras - den han var under heroin och hemlöshet med en fruktansvärt hemsk barndom. Det är inte samma person idag. Jag känner honom ganska väl.
Citera
2025-04-21, 06:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SummoningSalt
Kommer ihåg det här Smedenfallet från TV-rapportering och så vidare men det var en sak jag aldrig förstod.

Var den här mördaren homosexuell på riktigt? Stämde han bara träff med sina offer för att råna dem? Bisexuell kanske jag ska säga eftersom han skaffat flickvän om det inte bara är ett spel för galleriet.
Jag känner Mikael då jag suttit med honom! Lyssna inte för mycket på media. Han är inte homosexuell och hatar inte ens homosexuella. Han var tung heroinist och rånade homosexuella för att finansiera sitt missbruk vilket han ångrar djupt idag. Han försökte ta sitt eget liv pga vad han gjort. Heroin är en helvetes drog med en hemsk abstinens som säkert kan få vemsomhelst att råna.
Citera
2025-04-21, 06:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sar.Kast
Otroligt men sant!

Trebarnsmamman från Eslöv satt en dag och lyssnade på en dokumentär om smeden.......

Dessutom är hon besviken på att delar av hennes familj har sagt upp kontakten med henne och att de inte "litar på hennes goda omdöme"
Så det var kärringen som skrev till smeden.Vad fan ska man säga?
En b00b00 länk
https://paper.opoint.com/?id_site=88...834476&code=64
Jag har suttit med Mikael - hon gjorde helt rätt som gifte sig med honom. Han är en helt annan person och förtjänar en andra chans. Ni kan inte jämföra honom med hur han var 2008 efter över 18 år i fängelse och massa terapi. Han hjälper med fångar osv idag. Väldigt stor förändring kan jag säga.
Citera
2025-04-21, 06:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gesaffelstein
Nej, det är han inte. Han sitter på Tidaholm (tror jag).

Verkar ha ganska många vänner runt omkring sig, bl a en som sköter om hans Facebook: https://www.facebook.com/mikael.kittila.1
Nej, han sitter inte på Tidaholm. Satt med honom förra året ett par månader. Vi umgicks varje dag.
Citera
2025-04-21, 06:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LarsPeterForsman
Du gissar vilt utan insyn.

Beateberg är en anstalt med låg säkerhet och långtidsdömda där har egna permissioner. Och livstidare som har permissioner på egen hand har sällan lång tid kvar. Men visst, fem år kanske det blir, tidsbestämt om 1-2 år och sedan 2-3 års utslussning på det.
Ni alla verkar gissa ganska bra! Mikael sitter inte på Beateberg. Jag satt inne med honom 2024 ett par månader. Media skriver mycket skit- han har säkert vissa drag av psykopati, men han gör allt för att sköta sig. Han är mycket väl medveten om sina problem och ångrar djupt vad han gjort. Så länge han håller sig borta från heroin kommer det gå bra.
Citera
2025-04-21, 06:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PuppisF
Det finns bara TVÅ ord som beskriver denna person

1. Psykopat
2. Manipulativ

Han kan lura vem som helst. Han är farlig. Högst aktiv i att plöja folk på olika sätt. Bara att få nån jävla fångvaktare att filma honom när han spelar golf på FB?? Uppenbart att pliten är manipulerad.....
Jag tror han får sitta ett tag till.
Jag har suttit med Mikael 2024 och känner honom väl! Han har jobbat väldigt hårt med sig själv i över 18 år i fängelse. Folk kanske inte tror han är förändrad, men jag har sett hur han kämpat mot ånger och hur han verkligen försöker göra saker rätt numer. Även om man är psykopat går det att lära sig att man måste styra livet åt rätt håll. Han hjälpte mig mycket på kåken då jag hade det kämpigt i början.
Citera
2025-04-22, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rimfrost1973
Jag känner Mikael då jag suttit med honom! Lyssna inte för mycket på media. Han är inte homosexuell och hatar inte ens homosexuella. Han var tung heroinist och rånade homosexuella för att finansiera sitt missbruk vilket han ångrar djupt idag. Han försökte ta sitt eget liv pga vad han gjort. Heroin är en helvetes drog med en hemsk abstinens som säkert kan få vemsomhelst att råna.

Jag tror dig. Alla människor kan förändras. Fint att du berättar. Sen vet jag inte om.jag skulle våga lita på någon som mördat. Men jag tror på förlåtelse och det goda i människan.
Citera
2025-04-23, 07:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Jag tror dig. Alla människor kan förändras. Fint att du berättar. Sen vet jag inte om.jag skulle våga lita på någon som mördat. Men jag tror på förlåtelse och det goda i människan.
Han mördade inte mig😛. Han hade många chanser till det om han hade velat! Men helt seriöst, 18 år i fängelse förändrar folk och min erfarenhet är att de värsta brukar bli de bästa. Han hittade en kille sittandes i sällskaps avdelningen som var sönderslagen och hjälpte honom få vård för han blev så illa till mods av det. Det är förbjudet att skvallra för vakter egentligen. Men han kände det som att han vill göra goda gärningar.
Citera
2025-04-23, 07:49
Medlem
Men sen som du säger måste man vara försiktig! Men det gäller med alla människor. Jag har sett det mesta om hur människor kan vara! Man lär sig ett och annat på kåken. Men det är inget att sträva efter att hamna där. Jag har bara suttit en gång för en riktig skit grej. Aldrig mer!
Citera
2025-04-23, 15:50
Medlem
Citat:
Men sen som du säger måste man vara försiktig! Men det gäller med alla människor. Jag har sett det mesta om hur människor kan vara! Man lär sig ett och annat på kåken. Men det är inget att sträva efter att hamna där. Jag har bara suttit en gång för en riktig skit grej. Aldrig mer!

Vad bra att du säger "aldrig mer"!
Då tog du ju lärdom av straffet.
Och det är skönt att läsa att mannen som tråden handlar om har empati. Då är han nog inte psykopat ändå? Droger och knark kan göra mycket med människor, antar jag. Sen antar jag att andra psykologiska faktorer kan spela roll, liksom uppväxt mm. Men tror jag läste nånstans att många interner har obehandlad adhd och att när de fick hjälp så kunde de inte förstå hur de kunnat göra som de gjorde.
Citera
2025-04-24, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Vad bra att du säger "aldrig mer"!
Då tog du ju lärdom av straffet.
Och det är skönt att läsa att mannen som tråden handlar om har empati. Då är han nog inte psykopat ändå? Droger och knark kan göra mycket med människor, antar jag. Sen antar jag att andra psykologiska faktorer kan spela roll, liksom uppväxt mm. Men tror jag läste nånstans att många interner har obehandlad adhd och att när de fick hjälp så kunde de inte förstå hur de kunnat göra som de gjorde.
Han hade en ganska jobbig uppväxt! Fick se sin styvfar slå sin mamma i ett osv tills hon fick brutna revben och punkterade lungor. De flyttade runt hela tiden med för att slippa styvfars vrede. Tror även han utnyttjades olämpligt av styvfar. Därav flydde in i drogbruk och kriminalitet. Det där med psykopat är svårt att diagnostisera - jag upplever honom som empatisk och snäll iaf. Men sen åter igen är psykopater skickliga på att manipulera. Kan ju även vara så att droger ger psykopatiska det, men att man inte är fullutvecklad psykopat.
Citera
2025-04-27, 13:00
Medlem
Citat:
De gifte sig på kåken, jag satt inne med Mikael på hans bröllopsdag. Han är inte samma person längre som han var 2008. Han har väldigt bra självinsikt kan jag säga. Folk förändras - den han var under heroin och hemlöshet med en fruktansvärt hemsk barndom. Det är inte samma person idag. Jag känner honom ganska väl.

Då kan ju erkänna de han gjort eller hur? Finns fortfarande ett olöst mord som han är skyldig till
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in