2025-04-27, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrgurka
Flinck råkar dyka upp i senaste avsnittet av "Saker och ting" med Fredrik Strage på EFN's youtube-kanal. 39 minuter in i programmet. Han var för mig nästintill oigenkännlig.

https://youtu.be/R8MnQlNumRg?si=-_IDGafJa53Kc9pX

Bra att Torsten markerade mot autografsamlarbögen (patetisk människa) och vägrade signera alla bilder han hade med sig. "Jag orkar inte mer."
Citera
2025-04-27, 09:19
Medlem
Arne Bajses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charvet
Bra att Torsten markerade mot autografsamlarbögen (patetisk människa) och vägrade signera alla bilder han hade med sig. "Jag orkar inte mer."

Tja, nörden kunde väl ha bjudit honom på en öl som tack för hjälpen.

Thorstens åldrande har accelererat. Kutryggad, vithårig och tandlös, hostar och rör sig som en 90-åring.

Kan Thorsten ens uppträda längre ?
Citera
2025-04-27, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne Bajse
Tja, nörden kunde väl ha bjudit honom på en öl som tack för hjälpen.

Thorstens åldrande har accelererat. Kutryggad, vithårig och tandlös, hostar och rör sig som en 90-åring.

Kan Thorsten ens uppträda längre ?

Vad hjälpte nörden honom med? Han var ju bara irriterande.

Thorsten har bara en tillfällig dip! I morgon bänkar han 137 kg igen.
Citera
2025-05-08, 09:53
Medlem
akutaccents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charvet
Vad hjälpte nörden honom med? Han var ju bara irriterande.

Thorsten har bara en tillfällig dip! I morgon bänkar han 137 kg igen.

Nörden skulle ha bjudit Thorsten på öl är vad han skrev.
Citera
2025-05-08, 12:26
Medlem
Knattarnas avatar
Man såg dollartecknen fladdra förbi i nördens ögon för varje signerat foto. Det gjorde förstås Thorsten också. Därför tackade han vänligt men bestämt nej till att signera hela högen.

All respekt till Thorsten för det.
Citera
2025-05-11, 03:53
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knattarna
Man såg dollartecknen fladdra förbi i nördens ögon för varje signerat foto. Det gjorde förstås Thorsten också. Därför tackade han vänligt men bestämt nej till att signera hela högen.

All respekt till Thorsten för det.

Kan förstå Thorsten. Jag hade heller inte orkat signera hela sikten.

Synd att det inte blev något av filmen om Christer Petterson där Thorsten Flinck skulle spela huvudrollen.
Citera
2025-05-28, 20:37
Medlem
Antivalents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Sigge Eklund som gjort flera poddserier med honom och hans bror sade för en tid sedan i en intervju att Thorsten bytt från narkotika till alkohol. Det är det vi ser - han ser ut som en tvättäkta a-lagare i den videon. Reagerar också på att rösten låter väldigt annorlunda men vad jag förstår så påverkar vissa sorters narkotika rösten så att den blir raspig och mörk. Typ kokain. Men det kanske också gäller morfin eller amfetamin, jag har ingen erfarenhet av det där. Thorsten känns inte som nån som drar ladd.

Han körde morfin tidigare men nu år det dåligt vin och arboga 10,2 som gäller. Han hade en spelning i aspudden för inte länge sen, så han är igång och kör anekdoter och musik. När han rakat sig och klippt sig ser han it som sig själv, men det är sekundärt för honom just nu.
Citera
2025-05-29, 07:52
Medlem
Tortellis avatar
Torsten spelade för 4 dagar sedan på en Restaurang, södra sidan stan och spelningen hade faktiskt gått bra. Står för övrigt på hans facebook.

Men några inlägg ovanför där en autograf jägare är med! Trots att han ser ut där som en 80åring så ser han ren ut på ögonen, jag menar att jag tror faktiskt inte att han där och då var påverkad av morfin!

Men att mannen fortfarande lever är anmärkningsvärt med tanke på hans tidigare leverne.
Citera
2025-05-30, 10:38
Medlem
Intervju i Expressen med den dödssjuke tvillingbrorsan Rickard idag. Hasar sig runt i en lägenhet, får hemtjänst en gång om dagen och inte varit utomhus sedan han åkte ambulans för ett par månader sedan.
Känslan är ju att det inte är svinlångt kvar, men mitt i texten (utan att det berörs i själva intervjun) ligger en insprängd faktaruta om att bröderna ska upp på scen i sommar. Fyra kvällar i veckan dessutom.

"Livepodd med Richard och Thorsten Flinck
I sommar blir det livepodd på Teater Brunnsgatan Fyra när Richard Flinck och Thorsten Flinck bjuder in publik under ledning av regissören Martina Montelius och med författaren Cyril Hellman som moderator. Från den första veckan i juli kommer tvillingbröderna att vara på scen fyra kvällar i veckan. "
Citera
2025-05-30, 11:00
Medlem
Arne Bajses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kruken
om att bröderna ska upp på scen i sommar. Fyra kvällar i veckan dessutom.

I sommar blir det livepodd på Teater Brunnsgatan Fyra när Richard Flinck och Thorsten Flinck bjuder in publik

Antar att Thorsten främst gör detta pga sitt skriande behov av pengar. Thorsten verkar desperat och tavlorna säljer tydligen inte i några större volymer.
Citera
2025-05-30, 11:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kruken
Intervju i Expressen med den dödssjuke tvillingbrorsan Rickard idag. Hasar sig runt i en lägenhet, får hemtjänst en gång om dagen och inte varit utomhus sedan han åkte ambulans för ett par månader sedan.
Känslan är ju att det inte är svinlångt kvar, men mitt i texten (utan att det berörs i själva intervjun) ligger en insprängd faktaruta om att bröderna ska upp på scen i sommar. Fyra kvällar i veckan dessutom.

I sommar blir det livepodd på Teater Brunnsgatan Fyra när Richard Flinck och Thorsten Flinck bjuder in publik under ledning av regissören Martina Montelius och med författaren Cyril Hellman som moderator. Från den första veckan i juli kommer tvillingbröderna att vara på scen fyra kvällar i veckan. "

Han skulle ju dö inom två veckor, nu har det gått två år. trots att han inte får någon behandling?

Misstänker att han är dödssjuk om ytterligare två år också.
Citera
2025-05-30, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne Bajse
Antar att Thorsten främst gör detta pga sitt skriande behov av pengar. Thorsten verkar desperat och tavlorna säljer tydligen inte i några större volymer.

Jo, klart det handlar om slantarna.
Och, får säga att när jag bara läst den rätt röriga intervju-texten och sett bilderna på den hårt åtgågne Richard så var känslan att han knappast skulle ta sig fram till sommaren.
Men det fanns lite rörligt hos Expressen också, och rösten låter ju riktigt klar fortfarande. Prata klarar han i alla fall än så länge, så de kanske kan baxa upp honom på scenen i sommar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in