2025-04-26, 08:49
Moderator
Ruskigbusss avatar
Mormon-trådar sammanfogade
Rubrik förtydligad
/Mod
Citera
2025-04-26, 09:32
Medlem
Eoppoyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Delar av dem är det. Hans mor och fru bevarade dem och sålde dem senare, tillsammans med mumierna. Kyrkan erkänner det. Delar av dem brann upp, men några delar klarade sig.

Du känner alltså inte till detta men kallar det ändå för "myt"? Wow

Edit: Kyrkan menar såklart att man inte vet med säkerhet att han översatte de delar som överlevde branden. Alternativt att man inte kan veta att han översatte texten i ordets bemärkelse, utan att han istället kanske använde papyrusen som en gudomlig katalysator för att skriva Book of Abraham. Detta kan enkelt motbevisas genom faktumet att ett av de överlevande dokumenten innehåller en bild som är nästan identisk med en faksimil som Joseph Smith menade visade något helt annat. Den här debatten är därmed över, Joseph Smith är fejk

ALLA som kan hieroglyfer. ALLA.

Du klarade alltså inte av att hitta en enda expert, med andra ord.
Citera
2025-04-26, 10:48
Medlem
Citat:
Exakt vad hieroglyferna egentligen betyder är såklart fullständigt irrelevant, det intressanta är att de inte betyder det Smith påstod att de gjorde. Och det är FAKTA att ALLA som kan hieroglyfer säger samma sak: Smiths översättning är fullständig bullshit. Vad du sen tycker om saken skiter jag fullständigt i.

Clown
Vet du inte vad hieroglyferna talar om vet du inte vad som är riktigt eller oriktigt. Du kan ju liksom iinte säga fakta om vad du och de där ”ALLA” inte vet eller kan visa.
Citera
2025-04-26, 11:23
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eoppoyz
Du klarade alltså inte av att hitta en enda expert, med andra ord.

Du bad mig inte om namn.

Om jag ger dig namn på sådana experter kommer du då erkänna att Smiths översättning är bluff? Annars ser jag inte poängen och kommer inte lägga en sekund på att bejaka ett vidrigt luder som dig.
Citera
2025-04-26, 14:37
Medlem
Citat:
Snälla, rara söta. Försök förklara relevansen av att komma ihåg VAD översättningen säger? Det är ju för fan 100 % irrelevant eftersom det intressanta är att de säger att Smith har fel. Försök få in det i din tröga, fula skalle
Du får gärna visa referens dvs den så kallade ”korrekta” översättningen så vi kan avgöra själva, vad som är irrelevant är vad du säger att någon säger, skärpning !
Citera
2025-04-26, 15:02
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirev
Du får gärna visa referens dvs den så kallade ”korrekta” översättningen så vi kan avgöra själva,

HUR ska du avgöra det?
Citera
2025-04-26, 16:22
Medlem
Citat:
HUR ska du avgöra det?
Ja jag hoppades att själv få avgöra hur pass dina hieroglyf ”fakta” översättningar skiljer sig från Smith’s översättning, men nu visar det sig att du varken har eller kommer ihåg innehållet av dessa dina påstådda fakta översättningar……
Slutsats blir väl då att du kom in i tråden bara för att häckla och vara allmänt otrevlig.
Citera
2025-04-26, 17:00
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ja jag hoppades att själv få avgöra hur pass dina hieroglyf ”fakta” översättningar skiljer sig från Smith’s översättning,

Så om jag ger dig den riktiga översättningen och den skiljer sig från Book of Abraham så kommer du erkänna att Smith är en bluffmakare?

Annars lägger jag inte en sekund på det här tramset.
Citera
2025-04-27, 03:33
Medlem
Citat:
Så om jag ger dig den riktiga översättningen och den skiljer sig från Book of Abraham så kommer du erkänna att Smith är en bluffmakare?

Annars lägger jag inte en sekund på det här tramset.
Det är bara att lägga upp det så får vi se hur det står sig, hoppas det förtäljer nåt bättre än -
Citat:
Fiffiniffi
bullshit, Clown, luder, fanskapet, Bitch, tröga, fula skalle,
Citera
2025-04-27, 06:42
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Det är bara att lägga upp det så får vi se hur det står sig

Nej, det blir inget "får se". Kommer du erkänna erkänna Smith är en bluffmakare, Ja eller Nej?
Citera
2025-04-27, 06:47
Medlem
Citat:
Nej, det blir inget "får se". Kommer du erkänna erkänna Smith är en bluffmakare, Ja eller Nej?
Fram med dina fakta källor så vi kan bilda oss en ärlig uppfattning
Citera
2025-04-27, 06:59
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Fram med dina fakta källor så vi kan bilda oss en ärlig uppfattning

Nope. Besked först.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera