2025-04-26, 20:14
Medlem
OldMemberNewNames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuckingDuck
Jag funderar på att fråga läkaren om en 10mg penna med tiden och använda den som 5mg i 10 veckor inklusive Golden dose och sen förvara den i kylskåpet i runt 5 grader och ta ut den typ 1 tim innan injektion.
3700:- för 10 veckor är ändå rätt ok.

Jag tar ut den sen pruttar jag i mig min dos.
Vrf vänta en timme?
Citera
2025-04-27, 00:15
Medlem
Är det ingen som köper över nätet där det är frystorkat och man blandar ut med sterliserat vatten?

Ska man försöka sticka in nålen så kort som möjligt in i huden? Jag har 13mm nål och kör in den hela vägen. Tänker att jag ändå är i fettet.
Citera
2025-04-27, 00:21
Medlem
MacLeods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hebbe12
Om man gör som på filmen dvs som visats här tidigare… 🙂

Annars kan du ju köpa insulinsprutor å stoppa in den genom de röda på pennan å suga ur vätskan i den nya sprutan!

Men du kör inte annan spruta?
Om du använder pennan en femte gång, hur vet du då mängden du får i dig?

Och min fråga var även: Är pennan så begåvad att den helt enkelt känner av att fyra doser har passerat att du måste manipulera den för att få ut resten?
Citera
2025-04-27, 09:06
Medlem
MrCheeZes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frostade
Intressant att höra fortsatta uppdateringar hur det går för er som håller på!

Här kommer en uppdatering från mig. Min startvikt var 116,5kg och nu är jag nere på 100,7kg jag har alltså gått ner 15,7kg. Så snart är jag under 100kg första gången på säkert 10 år . Har dock suttit fast runt 100kg ett tag nu men det släpper säkert snart.
Citera
2025-04-27, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MacLeod
Men du kör inte annan spruta?
Om du använder pennan en femte gång, hur vet du då mängden du får i dig?

Och min fråga var även: Är pennan så begåvad att den helt enkelt känner av att fyra doser har passerat att du måste manipulera den för att få ut resten?
Jo, man använder en steril insulinspruta. Då förblir läkemedlet sterilt.
Varje dos är 0,6ml. Så då drar man enbart upp 0,6ml.

Ja, pennan är så begåvad. Själva kolven som ger läkemedlet är enbart så lång att den räcker till fyra doser.
Citera
2025-04-27, 15:41
Medlem
Liten uppdatering, har gjort min första vecka på 5mg, går dvs nu in på vecka 6. Har på 5 veckor gått från 107.8 till 98.1 alltså 9.7kg. Känns helt sjukt.

Har inte tränat så mycket senaste 2-3 veckorna men verkar ändå stadigt fortsätta nedåt.

Trodde dessutom 1a dosen på 5mg skulle ge värre biverkningar men har ändå klarat mig helt ok från de.
Citera
2025-04-28, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OldMemberNewName
Jag tar ut den sen pruttar jag i mig min dos.
Vrf vänta en timme?
Jag har bara hört att det kan svida lite om det är kallt? Men skall själv testa det vid nästa injektion.
Citera
2025-04-28, 07:52
Medlem
Jag kör min direkt från kylen! Har inte känt av någon svidande känsla

Citat:
Ursprungligen postat av FuckingDuck
Jag har bara hört att det kan svida lite om det är kallt? Men skall själv testa det vid nästa injektion.
Citera
2025-04-28, 08:22
Medlem
+1 på ditt svar 👍

Citat:
Ursprungligen postat av Hysteriaa
Jo, man använder en steril insulinspruta. Då förblir läkemedlet sterilt.
Varje dos är 0,6ml. Så då drar man enbart upp 0,6ml.

Ja, pennan är så begåvad. Själva kolven som ger läkemedlet är enbart så lång att den räcker till fyra doser.
Citera
2025-04-28, 17:43
Medlem
Kände du av någon skillnad jämfört med 2,5 mg?

Citat:
Ursprungligen postat av Omppe
Liten uppdatering, har gjort min första vecka på 5mg, går dvs nu in på vecka 6. Har på 5 veckor gått från 107.8 till 98.1 alltså 9.7kg. Känns helt sjukt.

Har inte tränat så mycket senaste 2-3 veckorna men verkar ändå stadigt fortsätta nedåt.

Trodde dessutom 1a dosen på 5mg skulle ge värre biverkningar men har ändå klarat mig helt ok från de.
Citera
2025-04-28, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hebbe12
Kände du av någon skillnad jämfört med 2,5 mg?

Varit betydligt mer illamående, men upplever att effekten håller i lite längre med 5mg vs 2.5mg. Annars har de vart ganska same same. Hoppas illamåendet ska ge med sig.

Tilläggas kan väll vara att jag satt 5mg i armen istället för magen,som jag gjorde med 2.5mg om det är nån skillnad eller bara jag som inbillar mig återstår väll att se om jag sticker i magen igen (fick höra andra haft mer biverkningar av att sticka i magen med 5mg så har inte riktigt vågat mig på de)
Citera
2025-04-29, 21:38
Medlem
Lillprinsessans avatar
Någon av er här som är eller har varit i slutet av medicineringen (alltså slutat med den eller snart ska sluta)?
Hörde en som gick 10 dagar mellan sprutorna istället för 7, lite av misstag egentligen, men det verkar ha gått helt okej där ändå.
Så min tanke var att "trappa" ner sen med att kanske ta lite mer sällan de sista veckorna. Har något provat detta och kan berätta lite?
Ska nämligen flytta utomlands ganska snart, kommer ha med någon eller några sprutor men kommer inte ha någon efter det, så vore ju skönt om man kunde dra ut på det så länge som möjligt att bli helt sprutfri.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in