Citat:
Ursprungligen postat av
Malapagos
Varför är feminister så besatta av det då? Såna fär vänsterfeminister som går topless på pride m.m.?
Hur resonerar de?
Gissningsvis så vill feministerna påpeka att det är den kåta mannens fel att kvinnan är förtyckt. Vilket det såklart ligger en del sanning i, men till viss del även natur och kultur. Nudistbad funkar ju bra i t.ex. Finland, men mindre bra i Dubai. Detta låtsas de inte om, då målet är att kasta alla män under samma buss.
De flesta tjejer blir vänsterfeminister just för att de är apfula och inte kan få något ut av deras utseende, de blir därför sura på männen som inte vill ha dem och avundsjuka på de snygga kvinnorna som får de snygga männen. De försöker poängtera att ”här alla kåta män, se om ni kan hålla er från att gå igång på mina sexiga bröst”, men egentligen så triggar deras fula pattar mest ens kräkreflex.
Hade fler kvinnor haft ett behov att bada nakna så hade vi även haft fler nudistbadhus. Självklart så finns det en del kvinnor som gärna hade badat näck men känner att de inte kan göra det, men jag tror att majoriteten helt enkelt inte känner för att visa sina kroppar. Vem fasen vill skylta med allt man har, personligen har jag inte behov av att snorren ska vifta fritt när jag badar, tvärtom är det skönt att den hålls på plats. Gissar på att många kvinnor tycker samma när de har top/baddräkt.
Så fokusera inte på vad feminister påstår, det kommer bara att göra dig bitter. Bada hur du vill och låta andra bada hur dem vill, det räcker så.