2025-04-26, 16:11
Medlem
Sereenas avatar
Vore trevligt om kvinnor hade möjligheten att gå topless i samma omfattning som män kan gå barbröstade, men tyvärr så lever vi numera i ett samhälle där det skulle innebära allt för hög risk för att bli utsatt för diverse oönskade beteenden om man skulle göra det.
Citera
2025-04-26, 16:12
Medlem
Dimpens avatar
Det räcker bra med att skippa BH. Mer naturligt och väldigt kvinnligt och feminint.
Kanske inte vid ordnade tillställningar men i vardagen funkar det utmärkt.
Citera
2025-04-26, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bortmedfifittor
Lite skillnad på att behöva ta fram tutten för att mata sitt barn, och glida runt topless på badhuset för allmän beskådan.

Det första är en högst praktisk fråga och du kanske skulle visa lite respekt och inte stirra.

Och du vill att ingen ska ha rätten att titta?

Mvh
Citera
2025-04-26, 16:23
Medlem
Ulf-Knulldells avatar
Det feministiska nätverket "Bara bröst" raljerade ju om den nakna kvinnokroppen i mitten av 2000-talet, det blev väldigt tyst från dom efter flyktingvågen och i takt med att de sexuellla ofredanden ökade på badhusen.
Ett lustigt sammanträffande kanske..
Citera
2025-04-26, 16:24
Medlem
leprasjuklings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoldemortZelenskyj
Finns inget förbud mot att visa tuttar, således inte heller någon motsvarande "rätt".

Fram till 1980-ish var det dessutom regel att kvinnor gick topless på stränder, men det förändrades just då vänsterblivna radikalfeminister beordrade påbylsning.

Vad tror du hände om kvinnor gick topless de 1000 åren som föregick 1980-talet?
Vad det vänsterns fel också? Har du läst Ivar Lo-Johannsons bok "Bara en mor" från 30-talet, eller iaf sett filmen?
Då hade du vetat hur kvinnor som visade brösten betraktades
Citera
2025-04-26, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VoldemortZelenskyj
Finns inget förbud mot att visa tuttar, således inte heller någon motsvarande "rätt".

Fram till 1980-ish var det dessutom regel att kvinnor gick topless på stränder, men det förändrades just då vänsterblivna radikalfeminister beordrade påbylsning.
Du har väl rätt. Men ett förtydligande.Det var väl bara slutet 70-talet till slutet 80-talet det var topless. Tidigare var det väl väldigt ovanligt. Liksom nu.
Citera
2025-04-26, 16:51
Medlem
carminaburanas avatar
Det finns väl ingen man som inte tycker att brudar ska få visa rattarna var de vill?
Citera
2025-04-26, 16:53
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvenorven
Du har väl rätt. Men ett förtydligande.Det var väl bara slutet 70-talet till slutet 80-talet det var topless. Tidigare var det väl väldigt ovanligt. Liksom nu.

Precis. Det var slutet av 60talet tack vare hippie rörelsen till slutet av 80 talet som kvinnor gick topless på beachen. Innan dess? Not so much. Det var en 30 års period där. Innan och efter dess så var det inget
Citera
2025-04-26, 17:29
Medlem
Jag har pattarna fria ibland när jag är hemma. Men finner dem mest i vägen. Dräller omkring liksom. Skall man sträcka sig efter något så klatschar melonerna ihop och det blir en gungning i överkroppen. För att inte slänga sig på soffan. Tänder kan ryka.
Så jag har svårt att se hur det inte skulle vara mindre besvärligt ute bland trappor och skutt över grejer. Jag har F-kupa.
I övrigt har jag inga problem om andra skulle valsa omkring ute med sina tuttar. Jag kan tänka mig att det vore särskilt skönt varma dagar med små puppor.
Det finns ju män som har större brön och bröstvårtor än andra kvinnor. Så lite skevt är det på det viset egentligen.
Citera
2025-04-26, 17:30
Medlem
bortmedfifittors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ihantala
Och du vill att ingen ska ha rätten att titta?

Mvh

Jo då klart du ska ha rätt, men är det särskilt lämpligt tycker du?
Citera
2025-04-26, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malapagos
Många feminister anser att kvinnan ska ha samma rätt som mannen och därmed få visa sina bröst. Exempelvis på badhus, stränder, offentliga platser varma dagar.

Vad anser du som kvinna? Bör du ha rätten att vara barbröstad på ett badhus?
Och skulle du vara det om du fick det? Skulle du egentligen vilja slippa täcka för brösten och bara ha på dig en badtrosa när du badar, som exempel?

Det handlar väldigt mycket om vilken kultur män och kvinnor formas i, och hur man lärt sig att se på kroppen.

I vissa samhällen används just det argumentet: att kvinnor måste täcka sig för att “inte fresta” män. Kvinnor lär sig detta och gömmer sig på ett annat sätt…

Detta bygger på en idé om att mäns sexualitet är så stark och okontrollerbar att kvinnor måste ta ansvar för att “skydda” både sig själva och männen annars blir hon våldtagen osv…
Men det är inte biologiskt nödvändigt – det är en social konstruktion.
I kulturer där nakna bröst är vardag ser folk dem inte som något sexuellt …tex i tribefolket i regnskogar osv.
Citera
2025-04-26, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Vore trevligt om kvinnor hade möjligheten att gå topless i samma omfattning som män kan gå barbröstade, men tyvärr så lever vi numera i ett samhälle där det skulle innebära allt för hög risk för att bli utsatt för diverse oönskade beteenden om man skulle göra det.

Det är bara trevligt om tuttarna är snygga, inte annars.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in