Om det vändas mot dig då har du att göra med en människa som inte acceptera dig (eller sig själv) fullt ut. Jag tycker man ska vara så ärlig som möjligt så man kan veta om det vändas mot en eller inte. Jo snabbare man vet det desto bättre.
Man vill jo inte slösa tid med någon som inte kan acceptera en 100% ? Vad ska man med en sådan människa i ens liv ? Vilken nytta skulle det ha?
Det är en befrielse som ingen annan att ha en människa som älskar och acceptera dig fullt ut fastän att dom vet allt om dig. ALLT! Det är ren kärlek.
Kärlek är acceptans. När man ha acceptans mot sig själv och är ärlig med sig själv, då är det mycket lättare att acceptera någon annans ärlighet.
Vara brutal ärlig
Those who mind don't matter and those who matter don't mind.
Citat:
Ursprungligen postat av
Klabbrapparen
Ligger här och funderat över hur mycket jag vill dela med mig av till min nästa partner. För att förekomma oversharingsituationer och även att vara för tillknäppt. Hur gör ni? Och vad bör man inte dela med sig av för att ha ett sunt förhållande?
Min erfarenhet är att det inte är bra att prata ned mig själv för mycket. Det kan senare vändas mot mig. Inte heller snacka skit om folk för mycket. Speciellt inte ex. Aldrig berätta body count.
Och vad är era erfarenheter av saker som man absolut bör vara öppen om?