• 1
  • 2
2025-04-25, 20:07
Avstängd
Kyrkbackens avatar
Hej vänner.

Jag har under ett flertal år haft en fettknöl på ryggen som aldrig varit besvärlig på något vis.

Sedan föra veckan har den dock blivit inflammerad, röd och allmänt obehaglig att ha att göra med.

Jag har försökt övertala frugan att cutta den då den sitter illa till så jag inte når den.

Hon vägrar.

Jag inhandlade idag klorhexedin, alsolsprit och kompresser för att ta saken i egna händer.

Jag tog frugans maskin som hon rakar benen och så med och lade mig på golvet och manövrerade den mot bölden.

Det blev inte bra. Blod och var och nu har jag ett hål i ryggen som ser illa ut och frugan vill inte lägga kompress. Jag förstörde hennes maskin också.

Bör jag söka vård?
Citera
2025-04-25, 20:13
Medlem
Du ska absolut söka vård för detta !
Citera
2025-04-25, 20:18
Avstängd
Kyrkbackens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tindratina
Du ska absolut söka vård för detta !
Men om frugan sprutar klorhexedin i hålet och lägger en kompress med alsolsprit tror jag att jag kan gå till vårdcentralen på måndag så de kan snöra ihop det?

Äldsta dottern har match imorgon och hon skulle bli mycket besviken om jag inte skjutsade hennes lag.
Citera
2025-04-25, 20:21
Medlem
Åk till akuten !
Citera
2025-04-25, 20:22
Avstängd
Kyrkbackens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tindratina
Åk till akuten !
Skärp dig.
Citera
2025-04-25, 20:50
Medlem
Krille.the.Pettersons avatar
Byt kärring!
Citera
2025-04-25, 21:18
Medlem
Telepatisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kyrkbacken
Hej vänner.

Jag har under ett flertal år haft en fettknöl på ryggen som aldrig varit besvärlig på något vis.

Sedan föra veckan har den dock blivit inflammerad, röd och allmänt obehaglig att ha att göra med.

Jag har försökt övertala frugan att cutta den då den sitter illa till så jag inte når den.

Hon vägrar.

Jag inhandlade idag klorhexedin, alsolsprit och kompresser för att ta saken i egna händer.

Jag tog frugans maskin som hon rakar benen och så med och lade mig på golvet och manövrerade den mot bölden.

Det blev inte bra. Blod och var och nu har jag ett hål i ryggen som ser illa ut och frugan vill inte lägga kompress. Jag förstörde hennes maskin också.

Bör jag söka vård?
Hål?

Räcker nog med att göra rent och sterilisera, sen köpa sådana där plåster som man liksom spänner över snitt, som används ibland istället för att sy. Vet inte vad dom heter.

Sen ta någon Ipren och vara glad över att du inte längre har fettknölen
Citera
2025-04-25, 21:28
Avstängd
Kyrkbackens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Telepatisk
Hål?

Räcker nog med att göra rent och sterilisera, sen köpa sådana där plåster som man liksom spänner över snitt, som används ibland istället för att sy. Vet inte vad dom heter.

Sen ta någon Ipren och vara glad över att du inte längre har fettknölen
Jag kan ju inte nå hålet då det sitter på ryggen. Annars hade jag ju inte bett Agge. Är du läskunnig?
Citera
2025-04-25, 21:32
Medlem
Citat:
Jag kan ju inte nå hålet då det sitter på ryggen. Annars hade jag ju inte bett Agge. Är du läskunnig?
Ta en gjutjärnsstekpanna och dräm den hårt i skallen, då kommer du inte tänka på ryggen!
Citera
2025-04-25, 21:35
Avstängd
Kyrkbackens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onlythbeest
Ta en gjutjärnsstekpanna och dräm den hårt i skallen, då kommer du inte tänka på ryggen!
Seriöst
Citera
2025-04-25, 21:38
Medlem
Citat:
Seriöst
Ja du har ju inget i huvudet ändå! Så kör på prova!
Citera
2025-04-25, 21:47
Medlem
maxatdunders avatar
Fick du ur innehållet? I såfall är det bara att putsa rejält och desinficera, håll koll på att den inte sprider sig och när du sover bör du lägga kompress med tejp runt, kolla på morgonen igen.

Får du ingen hjälp ta en ren handduk och knyt runt
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in