2025-04-25, 15:50
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exsvogeren
Politiet er godt kjent med fetterens rolle.

https://www.tv2.no/nyheter/innenriks...iert/17677230/

Det er Mr. D som omtales her. Det viser jo at Discord er helt ute å sykler.

Det kan vel kanskje tenkes at noen synes det er helt greit at det kommer ut forvirrende og feilaktige opplysninger.

Hvem sin side er det denne fetteren jobber for?
Citera
2025-04-25, 15:58
Medlem
Citat:

Hva er motivet?
Citera
2025-04-25, 16:34
Medlem
Noen som vet noe om disse? https://no.wikipedia.org/wiki/Svenskeligaen
Citera
2025-04-25, 17:14
Medlem
Citat:
Det var fetteren til SM (A*nders Bj*rnerud, også kalt Andy) som avtalte et møte for SM. Bestillingen var å møte MB og D*alchir samtidig. Så skulle noen ta livet av begge to.

Det er helt utrolig at politiet ikke har pågrepet fetteren til SM.

Så det du sier, er at noen andre har utført drapet? Tolket svaret isted som at SM fikk i oppdrag å ta de, men nå var det å møte de samtidig, og noen andre til å ta livet av de.

Hvor har du det fra?
Citera
2025-04-25, 17:59
Medlem
Vossevangens avatar
Citat:

Dersom «noen» var og er ute etter å eliminere både MB og kollegaen D:
Kan bakgrunnen for dette være kamp/konkurranse om narkotika-omsetningen på Østlandet?
Citera
2025-04-25, 18:13
Medlem
Citat:

Det er altså Mr D som omtalen i TV2-artikkelen fra i dag.

Skal ha avdekket drapskomplott mot Betew-alliert
I flere måneder har politiet i skjul etterforsket mulige drapsplaner mot en av avdøde Metkel Betews nære allierte, får TV 2 opplyst.
Dette skal handle om Mr D.
Nå får TV 2 opplyst at politiet i flere måneder har hatt en hemmelig etterforskning der de mener å ha avdekket et drapsforbund mot en oslomann i 30-årene, som beskrives som en av Betews nære allierte.

Mannen er kjent aktør i det kriminelle miljøet i Oslo. Han har inntil nylig sonet en lang fengselsstraff, men er i dag løslatt.
Fortsatt handler det om Mr D.
Før han ble løslatt fra fengsel, ble mannen i 30-årene overført til åpen soning, der han fikk tilgang på mobiltelefon og hyppige permisjoner.

Spanere fra politiet i Oslo har registrert at han benyttet det til å gjennomføre møteaktivitet med blant annet Betew, ifølge TV 2s opplysninger.
Situasjonen Mr D var i mens han var under hemmelig etterforskning, ligner da veldig på situasjonen Stig Millehaugen er i nå.

Overført til åpen soning, tilgang på mobiltelefon, mulighet for permisjoner, skal ha hatt flere hemmelige møter med Betew. Også SM skal ha vært venn av Betew.

Ble også Stig Millehaugen spanet på og hemmelig etterforsket etter at han ble overført til åpen soning?
TV 2 har stilt Oslo politidistrikt spørsmål om drapsforbundssaken er aktuell i etterforskningen av drapet på Betew. Det ønsker de ikke å svare på.
Jeg vet ikke hvor vellykkede politiets drapsforbundsetterforskninger egentlig er. Det ligger litt i sakens natur.

Hvis drapsforbundsetterforskningen blir vellykket så forhindres (minst) ett planlagt drap. Men, det er vanskelig å få noen dømt kun for planlegging av drap. Ikke sikkert alle i politiet er fornøyd med det. At vellykkede etterforskninger fører til null domfellelser.

Fra wikipedia, om "Operasjon Sult", politiets undercoveraksjon mot Betew og LH i 2015.

Til de av dere som beskylder meg for å "forsvare" Stig Millehaugen.

Jeg har påpekt at SM har blitt dømt til strengere straffer og har hatt hardere soningsforhold enn GM i andre svært alvorlige og kjente drapssaker som det er naturlig å sammenligne med. Det er fakta.

Jeg har også påpekt at enkelte medier demoniserer SM og bidrar til å skremme opp vanlige folk etter at de er blitt gjort oppmerksomme på at SM har befunnet seg i deres nærområder. Dette er demonisering og forfølgelse av SM. Og fakta.

Jeg tror ikke SM trenger noen "forsvarer" på flashback. SM ser ut til å greie å svare for seg selv.
Senast redigerad av kornblomst 2025-04-25 kl. 18:30.
Citera
2025-04-25, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av annonnnym
Det er 0% sannsynlig at SM hadde på seg heldress, hansker og balaklava når det her ble utført. Da ville Metkel skjønt tegninga. Han hadde vel heller ikke en machete stappa ned i buksebeinet.

Han kan ha lagt ut et kill-kit i skogen når han var borte i 2022. Alt fra klær til våpen.

Nei, det kunne han ikke ha gjort! Det er for ente gang ikke en skog MB ble drept i. Jeg bor her, det bare en tursti mellom blokkbebyggelse med noen trær og litt buskas på hver side. Den skogen SM rømte til er en del av østmarka, den ligger et annet sted og er en ordentlig skog. Dessuten så hadde aldri et draps-kit kunnet ligge i nesten 3 år på noen av disse plassene, det hadde blitt funnet da det er mye trafikk av folk på disse stedene.
Citera
2025-04-25, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Optic-HxZ
Så det du sier, er at noen andre har utført drapet? Tolket svaret isted som at SM fikk i oppdrag å ta de, men nå var det å møte de samtidig, og noen andre til å ta livet av de.

Hvor har du det fra?

Det var SM som ba fetteren sin kontakte MB og DA for å avtale å møtes i Godliaskogen. MB ble advart mot å møte opp, DA nektet å bli med. MB valgte like vel å dra for å møte SM.

Det var fetteren som satte opp møtet for SM. Jeg var ikke på åstedet, så jeg kan ikke med sikkerhet si hvem som faktisk drepte MB. Derfor skriver jeg «noen». Jeg tror ikke fetteren visste at dette skulle ende med drap. SM sin rolle i alt dette er relativt klar, både for de involverte og for politiet.
Citera
2025-04-25, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dimsi
Hva er motivet?

Politiet har god kontroll på både motiv og involverte personer. Det kommer flere pågripelser, men politiet er nok lure og venter med dette til etter begravelsen til MB.
Citera
2025-04-25, 18:34
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vossevangen
Dersom «noen» var og er ute etter å eliminere både MB og kollegaen D:
Kan bakgrunnen for dette være kamp/konkurranse om narkotika-omsetningen på Østlandet?

Tipper det er mer sammensatt. Men du skal kanskje ikke se bort fra at det også er et element.
Som sagt, i disse miljøene er man tøff i trynet, og noen er kanskje litt for tøff. Kan se for meg
at en som MB, med den CV'en han har, kan ha blitt litt høy på pæra. Så er det vel litt typisk
banditter å være litt beintøff og litt snowflake på samme tid. Fornærmelser tåles kanskje ikke
så veldig godt. I dette tilfellet ligger det visst også et forsvunnet hasjparti i bunnen, og noen har
ment svenske Foxtrot har hatt interesser i den retningen.

Men jeg er ikke gangster, så jeg kan ikke si for sikkert.
Citera
2025-04-25, 18:52
Medlem
Vossevangens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Tipper det er mer sammensatt. Men du skal kanskje ikke se bort fra at det også er et element.
Som sagt, i disse miljøene er man tøff i trynet, og noen er kanskje litt for tøff. Kan se for meg
at en som MB, med den CV'en han har, kan ha blitt litt høy på pæra. Så er det vel litt typisk
banditter å være litt beintøff og litt snowflake på samme tid. Fornærmelser tåles kanskje ikke
så veldig godt. I dette tilfellet ligger det visst også et forsvunnet hasjparti i bunnen, og noen har
ment svenske Foxtrot har hatt interesser i den retningen.

Men jeg er ikke gangster, så jeg kan ikke si for sikkert.
Ja, det forsvunne hasjpartiet har streifet meg.

Har ikke satt meg nok inn i det - men det var vel noen som tapte ganske mye penger?
Dersom MB kan ‘holdes ansvarlig’ for tapet - drap for å sende signal til hele miljøet om at enhver som snyter sjefen må tåle konsekvensen.
Citera
2025-04-25, 19:19
Medlem
Fikk tilsendt ett bildet, av noen som hadde observert MB i påsken. Den som sendte meg bildet mente at dette var MB og SM.
MB er det åpenbart. Nr 2 er vanskeligere å se.
Hvordan kan jeg dele dette bildet , og tanker rundt lovligheten av å dele bildet her og om det er lurt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in