Citat:
Ursprungligen postat av
KaneBellingham93
Vad har hon för framtidsplaner? Hon kan väl inte förvänta sig att bo på hostel de nästkommande 30 åren? Hon verkar inte ha någon som förmåga att tänka främåt. En sån myopisk världssyn brukar vara reserverad för de riktigt ointelligenta eller kraftigt beroende (av tyngre droger). Hon har tidigare haft arbete, familj, villa. Hon är inte ointelligent.
En normal människa som hamnar i den här situationen hade fått ett getingbo av idéer som surrar runt och försöker hitta en "escape plan". Men hon har liksom inget driv, hon är slapp, som om hon inte bryr sig om någonting. Det är konstigt att se.
Exakt, jag skrev om det i går eller förrgår. Jag tror inte att hon uppfattar mer än tre dagar, i går som innefattar precis allt som varit, i dag är det som händer nu, och i morgon så finns kanske någon rudimentär uppfattning om vad som hon vill ska hända, eller planerar för men det är nog det lilla.
Jag tror hennes marinerade hjärna har tappat tidsperspektivet. Hon lever i en total dimma.
Hennes getingbo består av tusen getingar som ligger ner och orkar inte ens vibrera med vingarna längre. Hon kan inte planera för hon förstår inte längre konceptet morgondag och en vecka efter det och än mindre ett år eller tio år. Det går inte.