2025-04-25, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenOtroligaStruten
Om du en gång till läser det jag skrev, så ser du kanske att jag inte skriver att det är för min skull som jag tycker att man ska sluta att skriva nedlåtande och elakt om Pia...

Jag skriver att hon, ev, själv läser här och kanske även hennes barn gör, och varför då utsätta dem för att läsa alla hemskheter som skrivs...

Och, dokumentera MITT liv, gör hon väl ändå inte...

Om det är ett förslag vad jag ska skriva så skriv det då inom citat...
Hahahaha skojar du!!! Hon dokumenterar ju för tusan allt som händer i hennes liv 24/7 live på TikTok!!!!!! hur kan man vara så blind att inte se att hon lägger ut hela sitt liv till allmän beskådan på TikTok!!!!
Citera
2025-04-25, 12:49
Medlem
biljardballes avatar
Citat:
Om du en gång till läser det jag skrev, så ser du kanske att jag inte skriver att det är för min skull som jag tycker att man ska sluta att skriva nedlåtande och elakt om Pia...

Jag skriver att hon, ev, själv läser här och kanske även hennes barn gör, och varför då utsätta dem för att läsa alla hemskheter som skrivs...

Och, dokumentera MITT liv, gör hon väl ändå inte...

Om det är ett förslag vad jag ska skriva så skriv det då inom citat...

Pisskärringen förtjänar inget gott i livet, punkt.
Citera
2025-04-25, 13:54
Medlem
Vad har hon för framtidsplaner? Hon kan väl inte förvänta sig att bo på hostel de nästkommande 30 åren? Hon verkar inte ha någon som förmåga att tänka främåt. En sån myopisk världssyn brukar vara reserverad för de riktigt ointelligenta eller kraftigt beroende (av tyngre droger). Hon har tidigare haft arbete, familj, villa. Hon är inte ointelligent.

En normal människa som hamnar i den här situationen hade fått ett getingbo av idéer som surrar runt och försöker hitta en "escape plan". Men hon har liksom inget driv, hon är slapp, som om hon inte bryr sig om någonting. Det är konstigt att se.
Citera
2025-04-25, 14:08
Medlem
Citat:
Vem är du att ha en så definitiv åsikt...?

Vad förtjänar du själv, 'but for the grace of God'...?

Du är i en skvallertråd, på ett forum där skvaller är ett av huvudsyftena...

Om du vill kommunicera med Pia föreslår jag att du skriver direkt till henne på TikTok och slutar bränna energi på att försöka frälsa folk och gå omkring som miss goody two shoes här...du är på fel ställe.
Citera
2025-04-25, 14:15
Medlem
Pruttgrottas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaneBellingham93
Vad har hon för framtidsplaner?

Förutom att dricka vin, vara smal och bo på hostel, inga.
Gräddis går runt och väntar på att någon annan ska lösa hennes problem eftersom det i hennes ögon inte är hennes egna fel att hon är på den plats hon är på idag.
Citera
2025-04-25, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Vore sjukt intressant att läsa hur hon faktiskt resonerar, är övertygad om att hon har någon knasig idé om sina pengar, men det är svårt att föreställa sig vad det kan vara för sjukt hon fått för sig.

Hon är ju nästan ekonom (?) så hon borde fatta att utslaget på ett par år, så har hon inte mer än en hyfsad lön på typ 50 000/mån att leva på och dessutom är hon singel och kan inte dela omkostnader ned någon, ändå gasar hon på och lever som om hon har ett stadigt inflöde av mängder med pengar.

Tror hon verkligen att en vit riddare till rik man ska rädda en nersupen Pia om ett par år när det finns mängder av fräscha damer utan grova problem att välja på? Kan ge mig fan på att det är något sådant orealistiskt hon hoppas på, att vara smal och ha "fina" kläder verkar hon tro ska lösa allt

Och vad fan pratar man med Pia om? Inte ens skvaller om kändisar på teve är intressant, inte kriget i Ukraina, inte nya deckare som kommit ut, inte om miljöförstöringen, inte ens kvalitet på vin är något hon verkar lägga någon vikt vid. Att bestämma sig om spanska viner eller franska passar gommen bäst vore väl något för henne? Men är det någon som har hört henne lägga ut texten om det?
Citera
2025-04-25, 15:38
Medlem
Citat:
Vad har hon för framtidsplaner? Hon kan väl inte förvänta sig att bo på hostel de nästkommande 30 åren? Hon verkar inte ha någon som förmåga att tänka främåt. En sån myopisk världssyn brukar vara reserverad för de riktigt ointelligenta eller kraftigt beroende (av tyngre droger). Hon har tidigare haft arbete, familj, villa. Hon är inte ointelligent.

En normal människa som hamnar i den här situationen hade fått ett getingbo av idéer som surrar runt och försöker hitta en "escape plan". Men hon har liksom inget driv, hon är slapp, som om hon inte bryr sig om någonting. Det är konstigt att se.

Jag tror planen är att leva gott och sätta sprätt på penningarna - glassa omkring och äta lyxig mat på restauranger och shoppa varje dag. Konstant full då, med vin till frukost, lunch och middag. Hon vet att hon inte kommer bli erbjuden boende eller ersättningar gratis så länge hon har pengar, och tänker nog att när pengarna tagit slut kommer SOC in som en riddare på en vit häst och skopar upp henne. Då får de ordna allt åt henne så hon slipper ta tag i något själv. Vad hon nog inte tänker på är att de kommer ha krav på henne för att hjälpa med ekonomisk ersättning och boende - och vi vet ju redan vad hon tycker när någon ställer krav.
Citera
2025-04-25, 15:41
Medlem
Citat:

Exakt, jag skrev om det i går eller förrgår. Jag tror inte att hon uppfattar mer än tre dagar, i går som innefattar precis allt som varit, i dag är det som händer nu, och i morgon så finns kanske någon rudimentär uppfattning om vad som hon vill ska hända, eller planerar för men det är nog det lilla.

Jag tror hennes marinerade hjärna har tappat tidsperspektivet. Hon lever i en total dimma.

Hennes getingbo består av tusen getingar som ligger ner och orkar inte ens vibrera med vingarna längre. Hon kan inte planera för hon förstår inte längre konceptet morgondag och en vecka efter det och än mindre ett år eller tio år. Det går inte.
Citera
2025-04-25, 16:02
Medlem
vonDys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Och vad fan pratar man med Pia om? Inte ens skvaller om kändisar på teve är intressant, inte kriget i Ukraina, inte nya deckare som kommit ut, inte om miljöförstöringen, inte ens kvalitet på vin är något hon verkar lägga någon vikt vid. Att bestämma sig om spanska viner eller franska passar gommen bäst vore väl något för henne? Men är det någon som har hört henne lägga ut texten om det?

Tror inte ens hon är intresserad av om spanska eller franska viner passar bäst till vildsvin på Dyra Krogen.

Verkar totalt världsfrånvänd. Tycks bara, likt en fjortis, utgå från ett fokus;

” Me, Myself and I”?
Citera
2025-04-25, 16:02
Medlem
biljardballes avatar
Citat:
Vem är du att ha en så definitiv åsikt...?

Vad förtjänar du själv, 'but for the grace of God'...?

Du är lika knäpp som Pisskärringen.
Vad tror du händer när kärringens konto är tomt?
Citera
2025-04-25, 16:11
Medlem
DenOtroligaStrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av biljardballe
Du är lika knäpp som Pisskärringen.
Vad tror du händer när kärringens konto är tomt?

Vad tror du att vi har med det att göra då...?

Pia gör inte rätt i allt, kanske inte ens i det mesta, det har jag sagt så många gånger, men det verkar visst väldigt svårt att ändra på den uppfattningen om mig att jag hejar på henne i allt...
Jag har sagt så många gånger att jag bara tycker att man inte bör skriva allt man, ev, tänker...
Citera
2025-04-25, 16:32
Medlem
Citat:

Jodå. Hon skrev senast igår att hon trivs så himla bra på Hostel, att hon har svårt att motivera sig till annat boende, så det är en Pia som stapplar fram med rollator på Stockholms Hostel vi får se i framtiden 😀
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in